تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درباره آيه «ياد خدا بزرگتر است» ـ : به ياد خدا بودن در هنگام روبه رو شدن با حلال و ح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804842387




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ملاقات دکتر واعظی با رئیس جمهور آذربایجان/ آماده سازی مقدمات سفر رییس جمهور به باکو


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: فناوری اطلاعات > فناوری اطلاعات و ارتباطات - به منظور هماهنگی مقدمات سفر هفته آینده رییس جمهور ایران اسلامی به باکو، دکتر واعظی در ادامه سفر خود به آذربایجان، با الهام علی اف رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل ازمركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، در اين ملاقات الهام علي اف ضمن ابلاغ سلام گرم خود به رييس جمهور كشورمان و ابراز خشنودي از سفر سال گذشته خود به تهران گفت: تحت مديريت رهبران دو كشور چارچوب مناسبي به عنوان زيرساخت اساسي روابط دو كشور بنا نهاده شده است.
وي در اين ملاقات ضمن تشكر از دكتر روحاني براي ديدار رسمي از آذربايجان و برگزاري اجلاس دو جانبه، مطالعه روابط موجود و امضاء اسناد جديد بين مقامات دو كشور را زمينه ساز ايجاد فرصتهاي جديد افزايش روابط دو طرف دانست.
الهام علي اف با تاكيد بر اين كه هيچگاه در ظرف 25 سال گذشته سطح روابط دو كشور در اين حد نبوده است، افزود: خوشبختانه، شاهد پيشرفتهاي قابل توجهي در روابط دو كشور چه درحوزه سياسي و چه فرهنگي و اقتصادي هستيم كه اساس و پايه اين روابط، علاوه بر اراده سياسي بين دو كشور، مشتركات فرهنگي، ديني و تاريخي دو ملت است.
رئيس جمهور آذربايجان، نمونه بارز اين همكاري را احداث پروژه راه آهن و تكميل كريدور شمال و جنوب بيان كرد كه علاوه بر بهره مندي دو كشور، موجب اتصال كشورهاي ديگر جهت انتقال و ترانزيت كالا از خاك دو كشور خواهد شد.
وي ضمن اعلام آمادگي كشورش براي سرمايه گذاري در مسير رشت- آستارا، گفت: دستورات لازم در اين خصوص به مسئولين زيربط داده شده است.
الهام علي اف اتصال شبكه برقي دو كشور و تبادل انرژي برق در فصول مورد نياز را نيز از جمله ديگر همكاريها عنوان كرد افزود: همكاريهاي مشترك در درياي خزر كه درياي صلح و دوستي مي باشد نمونه بارز ديگري از تعاملات طرفين ارزيابي مي شود.
رئيس جمهور آذربايجان، ضمن تصميم كشورش بر تسهيل هر چه بيشتر رفت و آمد اتباع دو كشور و حذف صدور رواديد در آينده اعلام كرد: رفت و آمد دو ملت و گردشگران موجب ارتقاء شناخت و افزايش تبادل فرهنگي، تجاري و علمي و آموزش بين دو كشور خواهد شد.
الهام علي اف همچنين با اشاره به امنيت مرزهاي دو كشور و بيان اين نكته كه جمهوري اسلامي ايران عليرغم بي ثباتي در تعدادي از كشورهاي منطقه، لنگرگاه امنيت و ثبات مي باشد گفت: تلاش هاي ايران موجب افزايش امنيت و ثبات همسايگان از جمله كشورش خواهد شد.
وي با اشاره به سرمايه گذاريهاي مشترك بين دو كشور در صنايع خودروسازي و داروسازي، خواستار واگذاري بيمارستاني در باكو به پزشكان ايراني براي درمان اتباع آذري در اين كشور شد.
همكاريهاي كشاورزي، حمل و نقل و افزايش پروازهاي بين دو كشور و شهرهاي مختلف و گردشگري را نيز خواستار و اعلام كرد: هرگونه مانع در روابط از جمله تسريع در همكاريهاي بانكي را به مقامات ذيربط گوشزد خواهد نمود.
در اين ملاقات دكتر واعظي نيز كه در راس هياتي از مقامات جمهوري اسلامي ايران در باكو به سر مي برد، ضمن ارائه گزارشي از چارچوب روابط و اهداف سفر هيات ايراني و ديدارهاي صورت گرفته، اظهار اميدواري كرد كه با آماده شدن برنامه سفر رييس جمهوري به آذربايجان بتوان به اهداف مورد نظر دست يافت.
وي با استقبال از حمايت هاي دولت و ملت آذربايجان در توسعه روابط، اظهار داشت: روابط مثبت و سازنده دو كشور و نيز ديدارهاي مستمر مقامات از جمله اجلاس سه جانبه ايران- روسيه و آذربايجان داراي اهميت و پيام بسيار مهمي در ايجاد ثبات و امنيت و همكاري هاي منطقه اي بين كشورهاي خواهان صلح و ثبات و مبارزه با فرقه گرايي و قوم گرايي مي باشد. 5656  




چهارشنبه 13 مرداد 1395 - 16:44:54





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن