تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بالاترین عبادت، عفت شکم و شهوت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819580925




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سنگ بنای اسراییل غاصب زیر پتک وحدت ملت فلسطین


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: سنگ بنای اسراییل غاصب "زیر پتک وحدت ملت فلسطین"
یک قرن از زمان صدور بیانیه بالفور در سال ۱۹۱۷ می‌گذرد و بر پایه این وعده شوم، صدها هزار یهودی به فلسطین منتقل شدند.
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، تقریبا هفتاد سال از صدور قطعنامه ننگين تقسيم فلسطين می‎گذرد و در كنار آن تجاوزها، حملات، بازداشت‌ها و سركوب روزانه اين ملت؛ بر تلخی آوارگی مردم سرزمین قدس می‎افزايد.


 اشغال فلسطين، نتيجه فرآیندی بود كه در سال 1897 ميلادی در شهر "بال" سوئيس شروع شد و با قيموميت انگلستان بر فلسطين و صدور اعلاميه شوم بالفور در سال 1917 مقدمات حضور نامشروع صهيونيست‌ها در فلسطين و واگذاری اين سرزمين به آنها فراهم شد.


 سازمان ملل متحد در تاريخ 29 نوامبر سال 1947 نزديك به يك سال قبل از وقوع فاجعه دردناك اشغال فلسطين در سال 1948، قطعنامه شمار 181 خود را در مورد فلسطين صادر كرد و اين كشور را به اصطلاح ميان يهودی‎ها و اعراب این کشور تقسيم كرد!



سنگ بنای اسراییل غاصب



دست‎های روباه پیر؛ پشت پرده اشغالگری صهیونیسم


اما به تازگی ریاض مالکی، وزیر امور خارجه دولت خودگردان فلسطین گفته است؛ بیانیه بالفور باعث شده تا به هزینه مردم فلسطین، مهاجرت گسترده یهودیان به فلسطین در دورانی که تحت قیمومیت انگلیس بود، صورت گیرد.


سند معروف به "بیانیه بالفور" در حقیقت نامه کوتاهی است، به تاریخ ۲ نوامبر ۱۹۱۷ از آرتور جیمز بالفور، وزیر امور خارجه وقت انگلیس، به لرد والتر روچیلد، از سران جامعه یهودی انگلیس نوشته شد.



سنگ بنای اسراییل غاصب؛ زیر پتک وحدت ملت فلسطین



 در این نامه که بالفور آن را "بیانیه‌ای در هم‌دلی با آرمان صهیونیست یهودی" می‌نامد، آمده است؛


 دولت انگلیس نسبت به تشکیل "خانه‌ای ملی" برای یهودیان در فلسطین "نظر مساعد" دارد. این نامه نتیجه سال‌ها لابی سرکردگان صهیونیست چون حییم وایزمن و البته تغییرات ژئوپلتیک خاورمیانه در دوران جنگ جهانی اول بود. در متن نامه بالفور به لرد روچیلد تصریح شده است؛ دولت انگلیس برای تحقق آرمان‌های صهیونیسم به یهودیان کمک می‌کند با این شرط که "حقوق مدنی و مذهبی جمعیت غیریهودی ساکن فلسطین به خطر نیافتد". 


مالکی، وزیر امور خارجه دولت خودگردان فلسطین اعلام کرده است که؛ شکایت فلسطینیان به دادگاه بین‌المللی ارائه خواهد شد. وی جزئیات چندانی درباره این شکایت مطرح نکرده، از سوی دیگر دولت انگلیس نیز هنوز در این باره اظهارنظری ننموده است.


"تقریبا یک قرن از زمان صدور بیانیه بالفور در سال ۱۹۱۷ می‌گذرد و بر پایه این وعده شوم، صدها هزار یهودی به هزینه مردم فلسطین از اروپا و جاهای دیگر به فلسطین منتقل شدند، جایی که پدر و مادران و اجداد فلسطینیان برای هزاران سال در آن زندگی کرده بودند."



سنگ بنای اسراییل غاصب



"حسن هانی‎زاده" کارشناس سیاست خارجی، پیرامون حضور رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی قدس، در گفت‎وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قرار داد بالفور که از سوی انگلیس ناظر بر تشکیل یک دولت یهودی در فلسطین نوشته شد؛ در واقع سنگ بنای تشکیل رژیم جنایتکار تحت عنوان اسراییل شد. از آنجایی که انگلیس موجبات آوارگی و سرگردانی بیش از 6 میلیون فلسطینی را فراهم آورده و نیز در حال حاضر 4 میلیون فلسطینی را در معرض حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی قرار داده است؛ از این جهت ملت فلسطین و تشکیلات خود گردان می‌تواند علیه این دولت شکایت کند.



سنگ بنای اسراییل غاصب؛ زیر پتک وحدت ملت فلسطین



وی تصریح کرد: اما با توجه به اینکه انگلیس بخشی از امتداد سیاست‌های ایالات متحده تلقی می‌شود و همچنین عضو دائم شورای امنیت است، به نظر می‌رسد؛ تمام نهادهای بین‌المللی از جمله لاهه، شورای امنیت و نهادهای حقوق بشری متأثر از قدرت‌های بزرگ خواهند بود. بنابراین تصور نمی‌شود که فلسطینی‌ها نتیجه‌ مطلوبی از طرح این شکایت بگیرند. اما  طرح دعوا و شکایت به لحاظ حیثیتی و وجه نظام بین‌الملل دولت جزیره را زیر سوال خواهد برد.


هانی زاده در ادامه افزود: راه عملی در مواجهه با اشغالگری فلسطین این است که؛ ملت فلسطین باید از طریق رسانه‌های ارتباط جمعی، همواره فجایع و جنایات دولت تل آویو را برای ملت‌های آزاده جهان بازگو کنند. گمان می‌رود به لحاظ عملیاتی انسجام و اتحاد مردم فلسطین ،حرکت به سمت تعریف یک سازوکار طولانی مدت علیه رژیم صهیونیستی را به وجود آورد. 



سنگ بنای اسراییل غاصب



این کارشناس سیاست خارجی گفت: ضرورت دارد تئوری و محور انتفاضه همچنان در برابر بیرون راندن رژیم غاصب اسراییل از سرزمین فلسطین ادامه یابد؛ مشروط بر اینکه شهروندان فلسطینی، کشورهای عرب منطقه را مجاب به مقابله با اشغالگری رژیم صهیونیستی کنند.


هانی‎زاده در پایان خاطر نشان کرد: متأسفانه امروز برخی از کشورهای عربی فاسد، خاصه تعدادی از اعضای شورای همکاری خلیج فارس، در حال حاضر به دنبال احیا و توسعه روابط خارجی با رژیم تل آویو هستند. مشخصا سفر وزیر خارجه مصر ، سفر مقامات بلند پایه سعودی و همچنین دیدار وزیر خارجه بحرین و نشست مقامات اماراتی با سران صهیونیستی نشان دهنده تنها ماندن مردم فلسطین در بین کشورهای عربی است. اما در این میان جمهوری اسلامی ایران، بزرگ‎ترین و قدرتمندترین کشور در کنار مردم مظلوم فلسطین، همواره از محور مقاومت حمایت کرده و خواهد نمود.



متاسفانه در سالهای اخیر (بویژه در 10سال گذشته) شاهد نوعی مسامحه و احساس عجز از طرف تشکیلات خودگردان فلسطین در مواجهه با رژیم اشغالگر قدس هستیم. امروز همراهی محمود عباس با مقامات تل آویو بر هیچ ناظر سیاسی پوشیده نیست. اما در این میان مردم ظلم ستیز و رنج کشیده غزه و کرانه باختری با دست خالی در مقابل ددمنشی و جنایات اسراییل غاصب ایستاده‎اند.از این رو ضرورت دارد، امت فلسطین بیش از پیش بر وحدت و همدلی خود بی‎افزایند.





۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن