تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مؤمن را از سيمايش مى شناسيم و منافق را از نشانه هايش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820925290




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارشی از بزرگداشت دهه کرامت/دیدارها و اظهارنظرها


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: گزارشی از بزرگداشت دهه کرامت/دیدارها و اظهارنظرها
یکی از مراجع عظام تقلید با اشاره به اینکه جامعه امروز در نهایت فقر فرهنگی قرار دارد، گفت: شورای جشن‌های دهه کرامت خدمات شایسته‌ای نسبت به جامعه بشری در چارچوب ولایت داشته است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش واحد خبر و اطلاع‌رسانی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، آیت‌الله محمد علوی گرگانی در دیدار بااعضای شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت ضمن قدردانی از فعالیت‌های اعضای این شورا اظهار کرد: این جمع توانستند خدمات شایسته‌ای نسبت به جامعه بشری در چارچوب ولایت ارائه دهند که جای تشکر دارد، اگر چه انتظار است بیش از این در این راه خدمت کنند.


وی خاطرنشان کرد: جامعه امروز در نهایت فقر فرهنگی است، دشمنان با چند هزار رسانه خارجی علیه اسلام و ولایت تبلیغ می‌کنند، چه کسی می‌تواند به این رسانه‌ها پاسخ دهد، مسؤولیت این بخش بر عهده ماست که مردم و جامعه را آگاه کنیم.


این مرجع تقلید با اشاره به ملاک فضیلت گفت: امام علی(ع) فرمودند: همه دنیا نادانی و جهل است، به جز مکانی که مواضع علم باشد،‌ علم زمانی ارزشمند است که با عمل همراه باشد و عمل نیز با اخلاص دارای ارزش است.


وی خاطرنشان کرد: کارها باید با اخلاص و تنها برای خدا باشد، اگر این امر محقق نشود، راه‌های شیطان فراوان است، ممکن است عمل انسان از بین برود ولی کمک خدا از ورود به راه‌های شیطان جلوگیری می‌کند.


نخستین جلد دانشنامه امام رضا(ع) رونمایی می‌شود


در ادامه این دیدارحجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا سلیمانی  رئیس شورای هماهنگی جشن‌های مردمی دهه کرامت از رونمایی نخستین جلد دانشنامه امام رضا(ع) همزمان با سالروز ولادت این امام بزرگوار خبر داد و گفت: موج هدفمند، هماهنگ و هوشمندی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی متناسب با مأموریت در زمینه ترویج فرهنگ رضوی ایجاد شده است. توجه به دختران و زنان در این حرکت و برنامه فرهنگی آغاز شده و این امر نشان می‌دهد اسلام متوازن و متعادل است و به بانوان توجه دارد.


رئیس شورای هماهنگی جشن‌های مردمی دهه کرامت با اشاره به روز پنجم ذی القعده به عنوان روز بزرگداشت امامزادگان گفت: این روز به عنوان امامزادگان و سفیران الهی نامگذاری شده که به ایران آمدند و وجود آنها مایه خیر و برکت شد.


وی اظهار کرد: صنف بازاریان و اصناف به شکل مردمی و خودجوش همیشه در حرکت‌های دینی و اسلامی به ویژه در انقلاب اسلامی نقش‌آفرین بودند و امروز نیز در حرکت‌های خود محور حضور دارند و نقش آنها تعیین‌کننده است.  فضای همدلی، صفا، صمیمیت و انسجام در 34 نهاد و دستگاه حکم فرماست و هر یک تلاش می‌کنند به میزان امکانات و فرصت‌ها برای ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) بهره‌ ببرند.


رئیس شورای هماهنگی جشن‌های مردمی دهه کرامت با بیان اینکه برای سالم‌سازی فرد و جامعه امروز و آینده کشور و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی راهی جز بازگشت به فرهنگ اهل بیت(ع) وجود ندارد، گفت: این فرهنگ در کنار قرآن است، البته هر دو آنها ما را به سوی خداشناسی هدایت می‌کند. در کنار تلاش‌های فرهنگی، هر روز با معارف بیش از پیش آشنا می‌شویم و تلاش می‌کنیم محل کار خود را با معنویت اهل بیت(ع) معطر کنیم.


سلیمانی با بیان اینکه امسال علاوه بر ایران، در 77 کشور جهان پرچم رضوی برافراشته می‌شود، گفت: کسانی که دست بیعت دادند در این حرکت سهیم هستند، امیدواریم همه تلاش‌ها مقدمه‌ای برای ظهور امام زمان(عج) باشد و اسلام واقعی و حقیقی را در برابر اسلام بدلی دارای باطن خشونت و ترور که در دنیا ترویج می‌شود، به دنیا بشناسانیم.


آیت‌الله موسوی اردبیلی نیز در دیدار با اعضای شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت باایشان گفت: این شورا فعالیت‌های بسیاری انجام داده که از زحمات شما قدردانی می‌کنم. کار در مساجد بسیار با اهمیت است و ارزشمند به شمار می‌آید و باید بدانید که پاداش بسیاری دارد.این نکته هم حائز اهمیت است که باید بدانیم کار فرهنگی و دینی به ویژه کار در مساجد از حساسیت خاصی برخوردار است و باید با دقت و ظرافت انجام شود. باید بکوشید تا مردم را با خاندان اهل بیت(ع) آشنا کنید و در این ایام دهه کرامت باید از فرصت ها استفاده شود. این کار هم نیاز به دقت بسیاری دارد و فضایل به گونه ای که هست مطرح شود.


این مرجع تقلید گفت: شما کار بزرگی انجام می‌دهید توفیق بیشتر شما را از خداوند خواستارم.


***


اعرافی مطرح کرد: هجرت امام رضا(ع) زمینه تحقق آرمانهای الهی را فراهم کرد/ تقویت نگاه بین‌المللی در بزرگداشت جشن‌های دهه کرامت


آیت‌الله علیرضا اعرافی امام جمعه موقت قم نیز هجرت‌های تاریخ اسلام را بن بست شکن عنوان کرد و گفت: هجرت‌های امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س)، امامزادگان و نوادگان ائمه نمونه‌هایی از هجرت است که زمینه گسترش آرمان‌های الهی در سطح جهان و نجات پیروان ایشان را فراهم کرد.


وی ضمن تشریح اهداف و ابعاد هجرت در تاریخ اسلام اظهار کرد: پایه‌ریزی ارکان اسلام با هجرت گره خورده و یک اصل بنیادین در اندیشه قرآنی و اسلامی است.


آیت‌الله اعرافی هجرت را زمینه‌ساز انتقال پیام معارف اسلامی به بیرون مرزهای اسلام دانست و گفت: هجرت راهکاری مهم برای شکست حصارها بوده و بستر توسعه مرزهای فکری و معرفتی را فراهم می‌کند.


 وی قم و ری را نگین‌های درخشان تاریخ حوزه‌های علمیه دانست و اظهار کرد: در قم در مجاورت امامزادگان عظیم‌الشان و بارگاه حضرت معصومه(س) حوزه علمیه کهن شکل گرفته که مبدأ تحولات شگرفی در تاریخ بوده است.


آیت‌الله اعرافی هجرت امام رضا(ع) را راهبردی دانست و با اشاره به مهندسی این هجرت توسط این امام همام، بیان کرد: هدف مأمون از تحمیل این هجرت به امام رضا(ع) هضم خط رسالت و خاندان پیامبر(ص) در بنی‌عباس بود که امام رضا(ع) در این مسیر ضمن اتخاذ راهبردی کلان، نقشه شوم مأمون را خنثی کردند.


وی با اشاره به برنامه‌های دهه کرامت، لزوم الهام پذیری از جریان‌های تاریخی اسلام را مورد توجه قرار داد و گفت: درس مهاجرت راهبردی و به کارگیری شیوه‌های نوین در فضای تبلیغی در سیره امام رضا(ع) باید در دوران انقلاب اسلامی مورد توجه باشد تا بتوان اندیشه و معارف اسلامی را در سطح جهان گسترش داد.


امام جمعه موقت قم به‌کارگیری ابزار و شیوه‌های جدید در انتشار معارف اهل بیت را ضروری عنوان و گفت: یکی از بزرگ‌ترین درس‌های امام رضا(ع) به ما مبارزه هوشمندانه با سلطه گران عصر خود است و امروز ضروری است با بهره‌گیری از ابزار جدید نسبت به نهادینه‌سازی این مبارزه اقدام کنیم.


وی رفتار حکیمانه امام رضا(ع) مقابل جریان‌های انحرافی را یادآور شد و افزود: برگزاری جلسات مناظره و گفت‌وگوی دینی در عین تعامل و دوستی، سرافرازی مباحث مستدل و منطقی شیعیان را در این مباحثات به دنبال داشت.


آیت‌الله اعرافی لزوم رفتار حکیمانه و با تدبیر در ارتباط باب مشکلات جهان اسلام را مورد تاکید قرار داد و گفت: ما باید با مذاهب مختلف اسلامی از مسیر تعامل و گفت‌وگو وارد شویم و از تکفیر پرهیز کنیم تا دشمنان از این فرصت علیه ما استفاده نکنند.


وی با اشاره به بررسی مراحل نهایی انتشار دانشنامه امام رضا(ع) گفت: به زودی جلد نخست این دانشنامه رونمایی می‌شود که نویدبخش اطلاعات خوبی برای جامعه علمی و نخبگان اسلامی است.


رئیس جامعه المصطفی العالمیه کارگیری ظرفیت‌های هنر در معرفی معارف دینی را مؤثر دانست و افزود: باید عرصه‌های جدیدی به سوی هنر دینی باز شود و هنرهای مختلف در راستای معرفی اهل بیت و معارف اسلامی به کار گرفته شود.


وی خواستار تقویت نگاه بین‌المللی در بزرگداشت جشن‌های دهه کرامت شد و افزود: استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی و رسانه، تولید کتاب و محصولات مجازی می‌تواند نسل جوان را به سمت معارف اهل بیت جذب کند.








۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن