تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى از شما حق ندارد از هيچ يك از يارانم چيزى به من بگويد؛ زيرا دوست دارم در حال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820049460




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش 16 درصدی کودک آزاری در ژاپن در سال 2015


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: وزارت سلامت و رفاه اجتماعی ژاپن اعلام کرد در سال گذشته میلادی (2015) بیش از 100 هزار مورد کودک آزاری در این کشور به ثبت رسیده که نشان دهنده رشد 16 درصدی نسبت به یک سال قبل از آن است.

به گزارش تراز ،آمار منتشر شده که بر اساس نظرسنجی صورت گرفته توسط دولت بدست آمده، نشان می دهد که در سال گذشته میلادی 103 هزار و 260 مورد کودک آزاری به ثبت رسیده که این موضوع نگرانی های فزاینده ای را پس از انتشار این آمار در سطح جامعه ژاپن ایجاد کرده است.
وزارت سلامت و رفاه اجتماعی ژاپن روز جمعه در گزارشی اعلام کرد که بیشتر خشونت های صورت گرفته مربوط به آزار و اذیت هایی است که کودکان توسط والدین در خانه دچار آن شده اند.
نتایج بدست آمده در این نظرسنجی به نقل از کارشناسان، نابرابری در درآمد خانوارها و انزوای خانواده ها از جوامع را یکی از دلایل اصلی روند رو به گسترش این پدیده در کشور معرفی کرده است.
اگرچه دولت ژاپن از سال 1990 برنامه مدونی را برای کاهش کودک آزاری در کشور آغاز کرده اما در طول 25 سال گذشته این روند همچنان سیر صعودی داشته است.
وزارت سلامت و رفاه اجتماعی ژاپن اعلام کرد که نتایج بدست آمده از رشد 16 درصدی خشونت علیه کودکان نسبت به سال قبل (2014) حکایت دارد که رقم خیره کننده ای است.
گزارش می افزاید، از مجموع کودکانی که دچار این مشکل شده اند، 48 هزار و 693 مورد دچار آزار روانی، 28 هزار و 611 نفر دچار آزار فیزیکی، 24 هزار و 438 نفر مورد بی توجهی و یک هزار و 518 مورد دچار اذیت و آزار جنسی شده اند.
گزارش با ابراز تاسف از وضعیت موجود تاکید کرده که افزایش آگاهی عمومی در مورد کودک آزاری و همکاری بیشتر آنان با مقام های اجرایی کشور، بیمارستانها و نهادهای ذیربط می تواند به کاهش این آمار کمک کند.
اگر چه این وزارتخانه در نظر دارد تا با افراد و مادرانی که احتمال کودک آزاری در آنان بالاست جلسات مشاوره داشته باشند اما گزارش ها حاکیست که ژاپن فقط 200 مرکز مشاوره ویژه کودکان در سراسر کشور دارد که این تعداد پاسخگوی متقاضیان نیست.
کارشناسان حوزه اجتماعی ژاپن معتقدند که علت افزایش موارد کودک آزاری در یکی از پیشرفته ترین کشورهای دنیا، ناکارآمدی مراکز مشاوره ای آن است.
وزارت سلامت و رفاه اجتماعی ژاپن همچنین مشخص شدن چنین آماری را به خاطر اعلام بیشتر موارد کودک آزاری از سوی مردم دانست و گفت این خود نشان دهنده آگاهی بیشتر مردم از این ناهنجاری است.









زمانبندی انتشار: 15 مرداد 1395 - 11:38





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن