تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819689607




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترامپ: شكست بخورم كميته اقدام سياسي تشكيل مي‌دهم


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ترامپ: شكست بخورم كميته اقدام سياسي تشكيل مي‌دهم
اظهارات جنجالي دونالد ترامپ درباره نتيجه انتخابات رياست جمهوري امريكا همچنان خبرساز شده و واكنش‌هايي را در محافل سياسي اين كشور به همراه داشته است.
نامزد جمهوريخواهان كه احتمال تقلب در انتخابات رياست جمهوري را مطرح كرده بود، ديروز در سخناني گفت كه اگر شكست بخورد، كميته اقدام سياسي تشكيل خواهد داد. باراك اوباما گفته است كه ترامپ شايستگي رياست جمهوري را ندارد و جمهوريخواهان بايد از او فاصله بگيرند. ژنرال‌ سابق ارتش امريكا هم بر تبعيت نكردن ارتش از دستورات «غيرقانوني» دونالد ترامپ تأكيد كرد.

دونالد ترامپ، نامزد جمهوريخواه انتخابات امريكا و هيلاري كلينتون نامزد حزب دموكرات مبارزه‌اي جدي را براي كسب كرسي رياست جمهوري امريكا آغاز كرده‌اند، اما اظهارات جنجالي ترامپ درباره سرنوشت انتخابات ماه نوامبر همچنان ادامه دارد. ترامپ دوشنبه شب در يك گردهمايي انتخاباتي از احتمال تقلب در انتخابات رياست جمهوري ابراز نگراني كرد و مدعي شد در انتخابات ماه نوامبر ممكن است تقلب صورت گيرد و اين موضوع به نفع هيلاري كلينتون، رقيب دموكرات وي تمام شود. يك روز پس از اين ادعا، ترامپ سه‌شنبه شب در مصاحبه با روزنامه «واشنگتن پست» درباره احتمال شكست در مبارزات با هيلاري كلينتون و اينكه در آينده چه خواهد كرد، گفت: «با تشكيل دو يا سه «كميته اقدام سياسي» و كمك 10 ميليون دلاري به آنها، عليه همه دموكرات‌ها و جمهوريخواهاني كه در مسير پيروزي من سنگ‌اندازي كردند، اقدام خواهم كرد». ترامپ تأكيد كرده شايد كميته‌هاي اقدام سياسي او عليه تد كروز و جان كسيج كه در مبارزات درون حزبي جمهوريخواهان رقيب او بودند، فعال شوند. كميته اقدام سياسي در امريكا به هر نهادي اطلاق مي‌شود كه به طرفداري يا مخالفت از يك كانديداي انتخاباتي تبليغ انجام دهد. طبق قوانين فدرال امريكا هر نهادي كه بيش از هزار  دلار براي اثرگذاري بر نتايج يك انتخابات فدرال هزينه يا دريافت كند، كميته اقدام سياسي تلقي مي‌شود.  ادعاي دونالد ترامپ نامزد جمهوريخواه مبني بر احتمال وقوع تقلب در انتخابات رياست جمهوري در 8 نوامبر اقدامي بي‌سابقه در انتخابات رياست جمهوري در تاريخ امريكاست. ترامپ كه در سابقه اظهارنظرهاي خود سخنان جنجالي زيادي دارد اين بار نيز چنين ادعايي را مطرح كرده و از هوادارانش مي‌خواهد تا نسبت به اين مسئله آگاه باشند. به باور كارشناسان، به‌كارگيري واژه «تقلب در انتخابات» از سوي ترامپ، برنامه‌اي از پيش تعيين ‌شده است تا احتمال شكست خود را در انتخابات به خاطر وجود تقلب توجيه كند. بر اساس گزارش‌هاي منتشر شده، لابي صهيونيستي و سعودي از كلينتون حمايت مي‌كنند و ميليون‌ها دلار به كمپين انتخاباتي وي كمك كرده‌اند و بسياري از كارشناسان شانس پيروزي كلينتون را نسبت به ترامپ بيشتر محتمل مي‌دانند. آخرين نظرسنجي انجام گرفته از سوي خبرگزاري «رويترز» و مركز «ايپسوس» نشان مي‌دهد كه كلينتون فاصله خود را با ترامپ به 8 درصد افزايش داده است. حتي به گزارش اخير نيويورك تايمز، تعدادي از اعضاي حزب جمهوريخواه گفته‌اند كه در انتخابات به نفع كلينتون رأي خواهند داد.  نامزد جمهوريخواهان همچنين درباره مناظرات نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري تأكيد كرده كه او بايد در انتخاب يك «مجري منصف و عادل» نقش داشته باشد. ترامپ با تأكيد بر اينكه ترجيح مي‌دهد مناظره رو در رو با كلينتون داشته باشد، اعلام كرده كه نامزدهاي حزب سبز و آزاديخواه نبايد در مناظره‌ها حضور داشته باشند.

تنش با جمهوريخواهان
در فاصله سه ماه مانده به انتخابات ماه نوامبر تنش دونالد ترامپ با اعضاي ارشد هم حزبي خود در كنگره امريكا نيز تشديد شده است كه مي‌تواند در كاهش آراي وي مؤثر باشد. ترامپ در ادامه مصاحبه خود با واشنگتن پست، تأكيد كرده كه از پل رايان و جان مك كين در انتخابات پيش روي آنها براي نشستن دوباره بر كرسي نمايندگي‌شان در مجلس نمايندگان و سنا حمايت نمي‌كند. ترامپ در مورد مك كين گفته است: «من هرگز حامي جان مك كين نبوده‌ام، چون من هميشه اين حس را داشتم كه او بايد كار جدي‌تر و بيشتري براي كهنه سربازان مي‌كرد. به همين دليل، من هميشه با جان مشكل داشتم». ترامپ درباره پل رايان هم در اظهاراتي تلويحي، تهديد كرده كه از رقيب او براي انتخابات آتي مجلس نمايندگان امريكا حمايت كند.
  
اوباما: ترامپ شايستگي ندارد
اظهارات جنجالي ترامپ واكنش باراك اوباما، رئيس‌جمهور امريكا را در پي داشته است. به گزارش روزنامه نيويورك تايمز، رئيس‌جمهور امريكا سه‌شنبه شب در اظهاراتي گفت: «نامزد جمهوري‌خواهان شايستگي خدمت به عنوان رئيس‌جمهور را ندارد و دائم اين نكته را ثابت مي‌كند. اينكه او به خانواده يك سرباز جان‌باخته در جنگ حمله مي‌كند كه چنين فداكاري فوق‌العاده‌اي كرده‌اند، به اين معني است كه او اصلاً آماده انجام وظيفه در اين سمت نيست». اوباما همچنين رهبران حزب جمهوري‌خواه را كه مكرراً با اظهارات و سياست‌هاي ترامپ در مورد زنان، مهاجران بدون مجوز و مسلمانان برخورد كرده‌اند، زير سؤال برد. او گفت: اينكه چنين شخصي مشعل‌دار شماست، در مورد حزب شما چه مي‌گويد؟ اين وضعيتي نيست كه گهگاهي يك گاف بر زبان رانده شده باشد. اين يك حادثه روزانه و هفتگي است كه مجبور مي‌شوند از بيانيه‌هاي او فاصله بگيرند. از طرفي، جان آلن ژنرال‌ سابق ارتش امريكا در اظهاراتي بر تبعيت نكردن ارتش از دستورات «غيرقانوني» دونالد ترامپ تأكيد كرد. به گزارش «فارس»، جان آلن به دنبال اظهارنظر جنجالي و توهين ترامپ به خانواده «همايون خضرخان»، مسلمان امريكايي كشته شده در عراق در سال 2004 به شدت اين اظهارات را محكوم كرد. ژنرال بازنشسته امريكا در تازه‌ترين اظهاراتش گفته كه ارتش اين كشور قطعاً از دستورات غيرقانوني ترامپ در مقام رياست جمهوري، تبعيت نخواهد كرد.





تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن