تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر كس به خدا توكل كند، مغلوب نشود و هر كس به خدا توسل جويد، شكست نخورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816762158




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ماندگاری هنر هنرمند به ریشه‌دار بودنش است/ ثلث قدرتمندین خط است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: علیرضا سعادتمند در گفتگو با مهر:
ماندگاری هنر هنرمند به ریشه‌دار بودنش است/ ثلث قدرتمندین خط است

سعادتمند


شناسهٔ خبر: 3730720 - چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸
هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی

.jwplayer{ display: inline-block; } یک هنرمند نقاشی‌خط معتقد است هنر هنرمند برای ماندگار شدن باید ریشه در آب و خاک و فرهنگ سرزمین مادری هنرمند داشته باشد و در غیر این صورت کارش عمق پیدا نمی کند. علیرضا سعادتمند، هنرمند نقاش و نقاشی خط درباره برپایی نمایشگاه به خبرنگار مهر گفت: این روزها کارهایم در آتلیه به فروش می رود و به تعدادی نمی رسد که نمایشگاه بگذارم. نمایشگاه گذاشتن خیلی کار موثری است و هنرمند و کارش دیده می شود اما هم انرژی زیادی از آدم می گیرد و هم اینکه شخصا معتقدم همانقدر که هنرمند باید دیده شود همانقدر هم باید گاهی کم دیده شود. وی ادامه داد: در حال حاضر برخی هنرمندان را می بینیم که می گویند حتما باید سالی یک نمایشگاه بگذارند یا حتی سالی دو نمایشگاه و به همین دلیل هر چه کار در آتلیه شان دارند و گاه به هم بی ربط هم هستند در نمایشگاه به نمایش در می آروند یا در موسیقی هم این اتفاق می افتد که یک نفر مدام کنسرت می دهد. دیده شدن مهم است اما به نظرم یک هنرمند وقتی حرف جدیدی دارد باید نمایشگاه بگذارد زیرا یک کانسپت، هدف یا اندیشه باید در پشت برپایی یک نمایشگاه باشد. سعادتمند با اشاره به اینکه در حوزه های مختلف کار هنری کرده است، بیان کرد: من آدمی هستم که کارهای مختلفی انجام دادم و شاید از برخی از آنها کسی خبر نداشته باشد مثلا مینیاتور و سرامیک کار کرده ام ولی نقاشی حرفه اصلی ام است در حالیکه با نقاشی خط هایم شناخته می شوم. این هنرمند نقاش ادامه داد: من در آموزش هنر سعی کردم مانند هنرستانی های قدیم رفتار کنم که همه هنرها را یاد می گرفتند تا در نهایت کار خودشان را ارائه کنند. همیشه هم مثلا در نقاشی خط هدفم این بوده که انرژی خط را که در کتیبه های بسیاری دیده ام در کارم بیاورم. سعادتمند با انتقاد از هنرمندانی که ناگهان بی شناخت به سمت هنر مدرن غرب پرتاب می شوند، گفت: ما در کشورمان پاپ آرتیست هایی هم داشته ایم که ایرانی کار کرده اند اما این روزها یکباره هنرمندان می روند سراغ کارهای معاصر غرب که اساسا کانسپتش در آن سوی مرزهاست و بدون توجه به ریشه آن آثار، جریانی از تقلید راه می افتد. شما به وضعیت موسیقی جز در کشورمان نگاه کنید که هر چقدر هم در آن عالی باشیم اما پایه ها و اصول و بینش این موسیقی در آن سوی مرزهاست. وی درباره این نکته که به اعتقاد او باید همه هنرمندان ایرانی با الهام از مینیاتور یا نقاشی ایرانی کار کنند نیز بیان کرد: یک بخش می تواند اینگونه باشد اما نه به این معنا که یک تکه مینیاتور در نقاشیمان بگذاریم و فکر کنیم ایرانی کار کرده ایم. تغییر در هنرهای سنتی ما بسیار سخت به وجود می آید اما هنرمندانی هم مانند اردشیر مجرد تاکستانی هستند که مینیاتور را بسیار مدرن کار می کند اما منظور کلی من این است که هنرمند سوررئال و فانتزی هم که کار می کند کانسپتش را از فرهنگ خودمان بگیرد و در حوزه اندیشه ایرانی باشد. این هنرمند درباره ابداع خطوط جدید در عرصه نقاشی خط که این روزها زیاد به گوش می‌رسد نیز گفت: خط در آن دسته هنرهایی جا می گیرد که مانند مینیاتور زحمت زیادی برای تغییر آن باید کشید برای همین یا هنرمندان خطاط به سمتش نمی آیند یا اتفاقات در سطح می افتد. کسی مانند آقای عجمی که خط معلی را ابداع کردند کارشان خیلی خوب است اما کسی مثل استاد افجه ای هم درباره این خط گفته اند که هنوز بسیار جای کار دارد تا به پختگی برسد. این خطوط زیبایی بصری ایجاد می کند اما خیلی جا دارد تا به تکامل برسند. شما ببینید خط نستعلیق در اینهمه سال به چه زیبایی و بلوغی رسیده است اما هنوز از نظر گرافیکی به پای خطی مانند ثلث نمی رسد و کسی مانند استاد احصایی که استاد خط نستعلیق است وقتی نقاشی خط می کشد با خط ثلث این کار را انجام می دهد. خطی مانند ثلث و کوفی گرافیک بسیار بالایی دارند و بسیار از زمانه خود جلو بودند.  سعادتمند متولد سال ۱۳۵۶ و مدت ۱۳ سال است که به صورت حرفه ای به نقاشی می پردازد. این هنرمند پیش از این نیز نمایشگاه‌ های انفرادی دیگری در زمینه نقاشی و نقاشی خط را در ایران و کشورهای انگلستان، فرانسه، امریکا، مالزی و... برگزار کرده است. سعادتمند علاوه بر نقاشی به مطالعه در زمینه معماری و هنر ایرانی از جمله کاشی، سرامیک و نقش برجسته های قدیمی نیز می پردازد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن