تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):برترین ایمان آن است که معتقد باشی هر کجا هستی خداوند با توست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816765114




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اگر در برجام حسن نیت رعایت می‌شد چه بسا در موضوعات دیگر هم مذاکره می‌کردیم


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: اگر در برجام حسن نیت رعایت می‌شد چه بسا در موضوعات دیگر هم مذاکره می‌کردیم
رئیس جمهور با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در کشور شروع شده است، گفت: سرمایه‌گذاری بیش از 3 میلیارد دلار در کشور قطعی شده و قراردادهای دیگر نیز در حال نهایی شدن است.
به گزارش نامه‌نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی درباره اجرای تعهدات طرف مقابل در برجام گفت: اگر طرف مقابل به تمام تعهدات خود عمل می‌کرد، ما شرایط بهتری داشتیم. اکنون قطعاً سنگ‌اندازی‌هایی توسط کسانی که با اصل برجام مخالف بودند انجام می‌گیرد. برخی کشورهای منطقه از روی کودک‌صفتی خود و همچنین رژیم صهیونیستی مخالف برجام‌اند و سنگ‌اندازی می‌کنند. کنگره و جمهوری‌خواهان نیز این اقدامات را انجام می‌دهند و دولت آمریکا مجبور است برخی مصوبات آن‌ها را وتو کند.

وی گفت: همانطور که رهبری فرمودند اگر طرف مقابل به تعهدات خود عمل می‌کرد هم به نفع منطقه و هم به نفع خودش بود. رهبری گفتند برجام یک آزمایش برای طرف مقابل بود. اگر آمریکا با حسن نیت برجام را رعایت می‌کرد و جلوی سنگ‌اندازی‌ها و کندکاری‌ها را می‌گرفت، چه بسا به طرف مقابل اعتماد می‌کردیم و در یک موضوع دیگر با آن‌ها مذاکره می‌کردیم که مذاکرات به نفع آن‌ها، ما و منطقه بود اما متأسفانه آن‌ها این آزمایش را به خوبی انجام ندادند. ما باید حواسمان هم جمع باشد.

رئیس دولت یازدهم در ادامه با تأکید بر اینکه برجام حاصل وحدت و انسجام ملی، همکاری همه قوا، حمایت مردم و رهنمودهای رهبری بود خاطرنشان کرد: امروز هم برای استفاده از فرصت به وجود آمده باید در کنار هم باشیم تا اگر دیدیم طرف مقابل می‌خواهد بدعهدی کند همه مقابل او بایستیم.

روحانی درباره دستاوردهای برجام تصریح کرد: برجام در برخی مسائل همانند صادرات نفت و گاز، کشتیرانی، بیمه و نقل و انتقالات پول خیلی خوب اجرا شد، بعضی‌ جاها مثل فعالیت بانک‌های بزرگ به کندی پیش رفت و در برخی مسائل دیگر مثل نقل و انتقالات ذخایر و یا تبدیل ذخایر ما به ارز کم و بیش مشکل وجود دارد اما روند کلی این گونه است که گشایش‌های بیشتری پیش روی ماست.

روحانی در ادامه این گفت‌وگو در پاسخ به پرسشی درباره فعالیت دولت برای مبارزه با فساد و فیش‌های نامتعارف گفت: فیش‌های حقوقی حرکت خیری بود. در این موضوع افراد با نیات مختلف فیش‌های حقوقی را دنبال کرده بودند اما این مسئله در نهایت به نفع کشور و مردم ما شد و در مسیر درست برخورد با فساد و شفافیت قرار گرفت. در این بین نقش فضای مجازی هم بسیار موثر بود. برخی دنبال فیلتر شبکه‌های مجازی بودند اما تأکید دولت یازدهم بر استفاده از فضای مجازی بود زیرا بیش از 60 درصد مردم برای تفریح و سرگرمی از فضای مجازی استفاده می‌کنند و 20 تا 30 درصد مردم برای اخبار، اطلاعات یا مسائل علمی از این شبکه‌ها بهره می‌گیرند. مردم ما هوشیار و بیدار هستند و با آگاهی خود نمی‌گذارند فضای مجازی مورد سوءاستفاده عده‌ای قرار بگیرد.

به گفته رئیس جمهور باید از فضای مجازی به نفع کشور استفاده کرد و دولت به دنبال ساخت شبکه اطلاعات ملی است.

رئیس دولت تدبیر و امید همچنین با بیان اینکه اساس مسئله در فیش‌های حقوقی شفافیت و دسترسی مردم به اطلاعات است تأکید کرد: در مبارزه با فساد، رانت، سوءاستفاده و قاچاق باید همه کنار همدیگر باشیم و این مسئله را جناحی نکنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در رابطه با فیش‌های حقوقی به این مسئله رسیدم که در موضوع امور استخدامی و اداری یک معاونت جداگانه تشکیل بدهم که با حکم امروز من سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان امور اداری و استخدامی ایجاد شد. ما باید به تشکیلات‌مان سامان دهیم تا از فساد دور شویم نه اینکه اجازه دهیم فساد رخ دهد سپس به مقابله با آن برویم.

روحانی تشکیل نهادهای عمومی غیردولتی و قوانین مربوط به حقوق و دریافتی را ریشه‌های فیش‌های نامتعارف دانست و گفت: متأسفانه شکاف‌ها و استثناهایی در قانون مربوط به دریافتی‌ها وجود داشت که موجب سوءاستفاده شد. از سویی نهادهای عمومی غیردولتی هم تحت کنترل دولت نبود. اولین باری که مسئله دریافتی‌های نامتعارف در دولت مطرح شد زمانی بود که مقررات بودجه اجرایی 95 در دولت طرح شده بود. آن‌جا بحث شده بود که عده‌ای حقوق نامتعارف می‌گیرند و از  وام‌های نامتعارف بهره می‌گیرند که البته همانجا مقررات خوبی در دولت وضع شد اما همزمان با آن مسئله فیش‌های حقوقی در جامعه مطرح شد و معلوم شد برخی حقوق‌ها در چارچوب متعارف نیست.

وی ادامه داد: بندهایی مثل پاداش، کارانه یا رفاهیات در حقوق‌ها آمده بود یا اینکه برخی هیئت مدیره‌ها برای خودشات تصمیم می‌گرفتند که من گفتم لایحه شفافیت و ذی‌نفعان تهیه شود تا این مسئله تکرار نشود.

روحانی با بیان اینکه ما متوجه شدیم برخلاف انصاف دریافت‌هایی انجام شده است، اظهار کرد: تصمیمات خوبی در این زمینه شروع شد. همه قوا و رهبر انقلاب هم کمک کردند و در نهایت شورای حقوق و دستمزد میزان حقوق را مشخص کرد. البته لازم است بگویم کارمندان از این مسئله کاملاً مبرا هستند. در این زمینه حقوق آن‌ها کاسته نمی‌شود و این‌ها همه شایعه است. ما چند هزار مدیر دولتی و غیردولتی داریم و آنهایی که حقوق نامتعارف داشتند به یک درصد مدیران هم نمی‌رسند. بنابراین تخلفات عام نبود اما مهم بود.

رئیس جمهور همچنین تأکید کرد: تخلفات به وسیله سوءاستفاده از قانون بوده و این پول‌ها برمی‌گردد و اگر فسادی هم انجام شده به قوه قضاییه معرفی می‌شود. دولت به این موضوع حساس است و در مقررات جدید دولت، بحث حقوق و فوق‌العاده مطرح نیست بلکه به مجموع دریافتی بازمی‌گردد که از حدی بالاتر نرود.

قرار است سود تسهیلات 18 درصد و سود سپرده‌ها 15 درصد باشد


رئیس جمهور کشورمان در ادامه گفت‌وگوی زنده تلویزیونی خود با مردم گفت: هدف نظام در سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی این بود که بخش‌های غیرضروری که ضرورتی ندارد، تصدی آن‌ها بر عهده دولت باشد به مردم واگذار شود اما اجرای بد اصل 44 بسیاری از این مسائل و فسادها را به وجود آورد؛ چرا که بسیاری از این واگذاری‌ها به بخش‌های عمومی بود و بخش بزرگی از فساد همین جا رقم خورد.

وی ادامه داد: بخش بسیار کمی از این واگذاری‌ها به بخش خصوصی واقعی داده شد و تلاش ما این است که این واگذاری‌ها به درستی انجام گیرد. اقتصاد باید به خود مردم واگذار شود، باید دست بخش خصوصی را باز بگذاریم و موانع را از جلوی پای آن‌ها برداریم. دولت باید حامی بخش خصوصی باشد. چارچوب‌ها و امنیت را برای آن‌ها تعیین و تأمین کند، بنابراین اگر مدیریت ما دقیق باشد ریشه بسیاری از مفاسد خشکانده خواهد شد.

روحانی همچنین درباره اقدامات دولت برای رونق بیشتر تولید داخل اظهار کرد: ما برای اینکه در بخش تولید کشور را در مسیر رونق قرار دهیم نیاز به سرمایه داخلی، سرمایه خارجی، بودجه دولت و یا حمایت بانک‌ها داریم.

وی با بیان اینکه بودجه دولت محدود است و نمی‌تواند تحولات بزرگ را ایجاد کند تصریح کرد: سرمایه داخلی نیز بدون کمک بانک‌ها نمی‌تواند اثرگذار باشند بنابراین بانک‌ها باید متحول شوند و ما بسته‌ای تحت عنوان لایحه اصلاح امور بانکی تقدیم مجلس کردیم که می‌تواند منشاء تحول باشد. طبق آن تسهیلات ارائه شده توسط بانک‌ها بیشتر و در عین حال نرخ سودها کمتر می‌شود و دولت در این زمینه با بانک‌ها در حال مشورت و رسیدن به تفاهم است.

رئیس جمهور کشورمان خاطرنشان کرد: قرار است سود تسهیلات 18 درصد و سود سپرده‌ها نیز 15 درصد باشد و چون تورم کاهش پیدا کرده این کار شدنی است.

روحانی همچنین گفت: از سال 92 و با روی کار آمدن دولت یازدهم روند کاهش مداوم تورم را شاهد بودیم. پیش‌بینی ما این بود که در سال 96 به تورم یک‌رقمی برسیم اما امسال تورم 9.5 درصد شد و ما در این مسئله شرایط خوبی را ایجاد کردیم.

وی در رابطه با این‌که برخی تحلیل‌ها کاهش تورم را در کنار تشدید رکود ارزیابی می‌کنند اظهار کرد: سال 93 ما یک بار توانستیم از رکود عبور کرده و به رشد 3 درصد برسیم، اما در ادامه راه قیمت نفت کاهش پیدا کرد و سال 94 با مشکلاتی رو به رو شدیم. اما ان‌شاءالله امسال رشد 5 درصد را خواهیم داشت و می‌توانیم از رکود هم عبور کنیم که این کار نیازمند تشدید سرمایه‌گذاری و رشد فناوری دارد. در مجموع من سال خوبی را در بخش کشاورزی و صنعت می‌بینم و حرکت‌های خوبی در چارچوب اقتصاد مقاومتی انجام شده است.

روحانی یادآور شد: تلاش می‌شود که امسال 36 پروژه بزرگ و عظیم به ثمر و نتیجه برسد و ان‌شاءالله بیش از 10 سد در کشور تکمیل می‌شود. باید بدانیم اگر در برجام به نتیجه برسیم یا نرسیم راه ما اقتصاد مقاومتی است و باید اقتصادی درون‌زا و برون‌گرا داشته باشیم. شفافیت جزو همین چارچوب اقتصاد مقاومتی است و اگر همه ابعاد آن اجرا شود قطعاً تحول بزرگی رخ خواهد داد.



منبع: ایسنا


۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن