تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):داناترين مردم كسى است كه دانش ديگران را به دانش خود بيفزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819447817




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نخستین پیوند مغز استخوان آلوژن در خوزستان با موفقیت انجام شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:
نخستین پیوند مغز استخوان آلوژن در خوزستان با موفقیت انجام شد

بیمارستان عمل جراحی پیوند اعضا


شناسهٔ خبر: 3730512 - سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۶
استانها > خوزستان

.jwplayer{ display: inline-block; } اهواز - دکتر احمد احمدزاده دیلمی فوق تخصص خون و سرطان بالغین گفت: برای اولین بار در استان خوزستان، پیوند مغز استخوان آلوژن با موفقیت در مرکز آموزشی –درمانی شفای اهواز انجام شد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی اهواز، این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: در روش جدید، عمل پیوند مغز استخوان از شخصی به شخص دیگر با گروه خونی مشابه یا غیرمشابه انجام می شود که این موضوع پروتکل درمانی را با روش قبلی پیوند متمایز می کند و با این روش درمانی، می توان بسیاری از بیماران مبتلا به اختلالات خونی، سرطان خون حاد و حتی بیماران تالاسمی را درمان کرد.
 
احمدزاده دیلمی ادامه داد: بیماری که این عمل بر روی وی انجام شد، مرد ۲۷ ساله و دچار سرطان حاد لنفاوی بود که در ابتدا سه جلسه شیمی درمانی طی مدت ۱۰ روز و سپس رادیوتراپی برای وی انجام گرفت و داروهایی که فقط در پیوندهای مغز استخوان آلوژن استفاده می شوند به بیمار داده شد و بدینصورت وی آماده انجام پیوند مغز استخوان شد. این فوق تخصص خون و سرطان بالغین اظهار کرد: در این پیوند، فرد دهنده سلول های بنیادی، خواهر بیمار بود که به لحاظ ژنتیکی مشابه ولی از لحاظ گروه خونی با وی متفاوت بود و پس از جدا کردن سلول های بنیادی از وی، حدود هفت روز تزریق بر روی بیمار انجام شد. این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه انجام اینگونه پیوند در افراد بالای ۶۵ سال ریسک بالایی را به دنبال خواهد داشت، اظهار کرد: برای اولین بار است که عمل پیوند مغز  استخوان آلوژن در بیمارستان شفای اهواز انجام می شود که انجام این مهم باعث شد کادر پرستاری، تجهیزات و آزمایشگاه های این بیمارستان در این زمینه به روز شوند و دیگر نیاز به انجام شیمی درمانی های طولانی مدت برای بیماران و قرارگیری در صفوف طولانی مدت نوبت دهی پیوند در تهران و صرف هزینه های سرسام آور وجود نداشته باشد.
 
وی بیان کرد: پیش از این، خیلی از ایچنین بیماران به دلیل طولانی شدن صف نوبت دهی، جان خود را از دست می دادند که خوشبختانه در روش جدید، بیمار پس از انجام پیوند و دو هفته بستری بودن که سلول های مغز استخوان پیوند می خورند، قابل ترخیص است و می تواند در منزل خود و در اتاق ایزوله ای که برای وی آماده می شود، دوران نقاهت خود را سپری کند. احمدزاده دیلمی در پایان گفت: گام بعدی در این خصوص، انجام پیوند سلول های بند ناف است که اقدامات اولیه آن در بیمارستان شفا اهواز انجام شده است و با اتمام ساخت ساختمان پیوند مغز استخوان بیمارستان طی ماه های آینده، بخش دیگری از مشکلات بیماران مبتلا به اختلالات خونی در استان خوزستان برطرف خواهد شد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن