تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اگر به تعداد اهل بدر [مؤمن كامل] در ميان شما بود، قائم ما قيام می ‏كرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816867625




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آموزش درس همدلی در اردوی عشایری/ جوهر سازمان دانش آموزی تشکیلات است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: در گفت و گو با پانا عنوان شد: آموزش درس همدلی در اردوی عشایری/ جوهر سازمان دانش آموزی تشکیلات است مدیرکل دفتر امور مناطق کمتر توسعه یافته و عشایر وزارت آموزش و پرورش کارکرد های اردوی عشایری و فعالیت های سازمان دانش آموری را تشریح کرد.
۱۳۹۵ دوشنبه ۱۱ مرداد ساعت 17:09

خبرگزاری پانا+

علی نقی یزدان پناه در حاشیه اردوی عشایری در گفت و گو  خبرنگار پانا کارکرد های اردو های عشایری و همچنین فعالیت های سازمان دانش آموزی را تبیین کرد  که مشروح آن در ذیل آمده است:
اردوی امسال هفدهمین دوره اردوی عشایری است شما به عنوان مدیرکل دفتر امور مناطق کمتر توسعه یافته و عشایر وزارت آموزش و پرورش این اردو را چگونه ارزیابی کردید؟
 اردوی عشایری ما با اردوهای دیگر فرق می کند در اردوی عشایری تمام ایلات  و اقوام های مختلف را در یکجا جمع می کنیم  و درس همدلی را به آن ها در خلال این برنامه ها آموزش می دهیم.
ما از همین پایان اردوی امسال برنامه ریزی می کنیم برای اردوی سال آینده و آسیب شناسی جدی و یک ارزیابی جدی از دانش آموزان برای فعالیت های خود و نمره دادن به این اردو خواهیم داشت و این را مد  نظر می گیریم و نواقص و مشکلات کار خود را از این ارزیابی بدست می آوریم و در سال بعد و در اردوی بعدی سعی می کنیم این نواقص را برطرف سازیم.
اردوی امسال با اردوی سال گذشته تفاوت های فراوانی دارد،  از نظر نیروهای انسانی که این اردو را اجرا کردند  خیلی تغیرات فراوانی داشت و این نیروهای انسانی باید افراد کاربلدی باشند  و خود اینکار نیاز به افراد متخصص کرد.
ما هرسال غربال گری را انجام می دهیم از بُعد نیروی انسانی  و تعدادی را بر اساس تعامل با دانش آموزان حذف می کنیم.
ما باید علاوه بر ایمنی فیزیکی برای دانش آموزان در این اردو ایمنی روحی دانش آموزان را در این اردو تامین کنیم و این به افرادی که در اینجا مسئول هستند مربوط می شود و ما به این شکل احساسمون این است که اردوی امسال از سال پیش بهتر شده است.
در این اردو چند نفر حضور دارند/ در این چند سال که شما به این سمت منصوب شده اید و در بین عشایر ها بودید وکار و فعالیت با این عشایر عزیز چگونه بوده است؟
در این اردو 650 دانش آموز پسر و 650 دانش آموز دختر شرکت کرده اند.
کار با دانش آموزان عشق می خواهد و از غذا باعشایر آسان تر است چون عاشق ترند و محبت را زودتر دریافت می کنند و پاسخ می دهند چون ضمیرشان پاک و ناخالصی رویشان ننشسته خیلی قدر شناس هستند و این از قدر شناسی آنها از خالص بودن آنهاست.
باور کردن بچه ها یعنی اینکه بچه ها می توانند، بچه ها می دانند و ما در این اردو ها به دنبال خود کنترلی بچه ها هستیم و ما خواهان این هستیم که بچه ها از نظر درونی به آن سطحی از رشد برسند که قادر باشند مرزها را تشکیل دهند و مرز شکنی و هنجار شکنی نکنند.

همانطور که شما قبلا در سازمان دانش آموزی مسئولیتی داشتید چه تفاوتی و چه شباهتی در حوزه کار سازمان دانش آموزی و عشایر دیده اید با توجه به اینکه هردوباید دانش آموز محور باشند؟
 سازمان دانش آموزی کانون اساسی دارد به نام اساس نامه و بنده معتقدم آنچه در حال حاظر در سازمان دانش آموزی اتفاق می افتد با آنچه که در اساس نامه گفته شده با هم خیلی منطبق نیستند.
ما در گذشته  بر اساس این گفته که سازمان دانش آموزی  باید تاسیس شود و و جود داشته باشد که با بچه ها برنامه ریزی کند، با بچه ها اجرا کند و تاکید بنده در زمانی که در سازمان دانش آموزی بوده ام بر روی کلمه «با» بوده است و تفاوت سازمان دانش آموزی با دیگر کار های فرهنگی در این است که این نهاد  با دانش آموزان کار می کنند و در دیگر کارهای فرهنگی برای دانش اموزان کار می کنند و این دو کلمه برای سازمان دانش آموزی خط مشی را تعیین می کند.
 زمانی که قرار است در سازمان دانش آموزی با بچه کار کنید مربی یک هدایت گر و راهنما است نه  یک مداخله گر و توسط خود بچه ها فعالیت ها برنامه ریزی شود و همچنین اجرا شود و برنامه سازمان دانش آموزی یعنی دانش آموز محور و سازمان دانش اموزی که ما دنبال می کردیم دانش آموز محور بود نقش دانش آموزان خیلی پر رنگ بود چون شما می دانید در اساسنامه سازمان دانش آموزی ما مجامع دانش آموزی را داریم و مجامع دانش آموزی متشکل از تشکل های دانش آموزی است و دونفر از دانش آموزان مجامع عضو شورای برنامه ریزی هستند یعنی شما در ارکان سازمان دانش آموزی نقش دانش آموزان را به وضوح می بینید و تمام مصوبات سازمان دانش آموزی طبق اساس نامه اش باید در شورای برنامه ریزی مطرح شود و برسی شود و تصویب شود که دو دانش آموز و پنج عضو دارد و ما در زمانی که در سازمان دانش آموزی بودیم شورای برنامه ریزی جزو ارکان تصمیم گیری سازمان دانش آموزی بود.
سازمان دانش آموزی سازمانی است که هویت اصلی او دانش آموزانند دانش آموزان کجا هستند در استان ها و اعتباراتی که در اختیار ما قرار می گرفت دو سوم آن را در اختیار استان ها قرار می دادیم و ما اگر می خواستیم یک سازمان متشکلی را می خواهی ببینی باید در این استان ها ببینی نه اینکه ما به استان ها بگیم شما به امان خدا و با دانش آموزان هم کار کنید.
در سازمان دانش آموزی چند تشکل هستند که خمیر مایه سازمان دانش آموزی هستند و اگر در اساسنامه دقت کنیم بیش از10 بند از اساسنامه در ابتدا کلمه عضو دارد هر کاری که باید انجام شود برای اعضا است. یک وظیفه برای کل دانش آموزان دارد و یک ووظیفه اصلی آن برای اعضا از جمله پیشتازان و فرزانگان و خبرنگاران پانا است، کانون های فرهنگی و هنری و هلال احمر قبلا با ما بود.
سازمان دانش آموزی جوهرش کار تشکیلاتی است فرآیند و تعلیمات دارد بعد از 12 سال باید  دانش آموزی داشته باشیم متعادل متوازن فروتن، پرسش گر و نقاد و کسی که قادر باشد با زانوی خویش قدم بردارد و مهارت های مثل نه گفتن، کار جمعی و گروهی را داشته باشد. ایا سازمان در انتها این ارزیابی را دارد که دانش آموزان با چه ویژگی هایی خارج میشود. ما اینها را در تمام اهداف رفتاری دانش آموزان با منش ها  سازمان پیشبینی کرده بودیم.
 اساس کار ما نظم پذیری اعتماد به نفس و افزایش مسئولیت پذیری و هویت بخشی است الان انچه بنده می بینم فقط پوسته ای از کار تشکیلاتی است و یک مانور تشکیلاتی بدهیم  آن هم بچه ها را به عنوان ابزار استفاده می کنیم بچه ها را می آوریم برای اینکه مسئولین از دالان اینها رد شوند نه می دانند سلام اینها چیست نه کلاه
اولا استفاده ابزاری از دانش آموز از نظربنده ممنوع  بوده است یک جایی که می خواهیم تشکیلات را معرفی کنیم اشکالی ندارد در زمان ما به بچه ها کارت هدیه نمی دادیم و انها را پولکی نمی کردیم که این اصلا کار خوبی نیست. در اردوی سال 83 .و 84 برای اولین بار اردوی ایندابا را برگزار کردیم و خودم هم بودم ما یک جوخه پیشتازان را از یک دبیرستان تهران اوردیم که کپسول گاز حمل می کردند ولی دانش آموز پول نگرفت من اعتقاد هواپیما نداشتم ما دانش آموز را از محروم ترین جاها می اوریم که عقده هدایت پیدا می کردند.
اردوی که شما می خواهید در بهبترین شرایط برگزار کنید با دیگران تفاوت ندارد. که دانش آموز تشکیلات می خواهد برای سختی ها اماده شود. اردو یا عضو سازمان باید یک عضوی باشد که با فعالیت هامان منش های پیشبینی شده را در اردو نهادینه کنیم.
الان تنها اردویی که در ان هم اندیشی است ما هستیم موضوع می دهیم بچه ها درور هم می نشینند و مطلب در می آورند. فعالیت تعریف می کنیم که هدف را درونی کند  در زمان ما در سازمان دانش آموزی  دست روی هر  فعالیتی می گزاشتید هدفش مشخص بود در آن موقع به کمک همکاران اولا شعار ما این بود حق با دانش آموز است و برای اینکه خوب تربیت کنیم از مربی شروع کردیم ما برای تغییر نگرش مسئولین سازمان دانش آموزی انها را به کشور های خارجی بردیم تا با یک نگاه بسته کار نکنند.
بنده معتقدم سازمان دانش آموزی به دو عنصر دانش آموز و مربی باید بهای اصلی بدهد.  و یک سری عضو دارید که با سوت بتوانید انها را جمع کنید و اگر چنین افرادی بود به همان مقدار نیرو دارید. ایا  دانش آموزان عشایر در مجلس دانش آموزی حضور دارند؟
متاسفانه بنده خودم موسس مجلس بودم ان موقع برای استثنایی و اقلیت ها سهمیه گذاشتیم ولی برای عشایر پیشبینی نکردیم ولی در دوسال اخیر شورا های دانش آموزی جدی گرفته شده است حتی بنده به روسای ادارت عشایری اعلام کردم در بازدید ها اجازه دهیم دانش آموزان حرف بزنند. دانش آموز فارس ما در رقابت سخت و سنگین به عنوان دانش آموز مجلس انتخاب شدند و امیدوارم  سخن دانش آموزان عشایر را به گوش مسئولین برسانند. ارزیابی شما عملکرد خراسان رضوی در برگزاری اردوی عشایری چیست؟

بنده از سال 1374 یک ارتباط تنگاتنگ با خراسان رضوی دارم  این استان  یکی از خاستگاه اردویی کشور است  و حضور دکتر حسینی  و تیمش این مسئله را مضاعف کرد و هر سال ما  با اسرار و استقبال شایان توجه استان در ارتباط با اردوی عشایر هستیم و شورای مدیران  استان به این اردو می ایند از زمانی که آقای مالک  اشرفی امدند در سازمان دانش آموزی بنده از سال اینده یک حساب ویژه ای برای مشارکت سازمان باز می کنم. و  توقع بیشتری از سازمان با توجه به نوع این نگاه از سازمان دانش آموزی  داریم و از آن بهره خواهم برد .نوع نگاه استان به عشایر بسیار عالی است و بنده هم صمیمانه تشکر می کنم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن