تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بنده «خدا» مى‏دانست كه در ماه رمضان چيست [چه بركتى وجود دارد] دوست مى‏داشت كه تم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819952856




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ظرفیت رشته های نظری مدارس استان افزایش می یابد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: دبیر ستاد هدایت تحصیلی استان سمنان: ظرفیت رشته های نظری مدارس استان افزایش می یابد دبیر ستاد هدایت تحصیلی استان سمنان با اشاره به افزایش ظرفیت رشته های نظری مدارس استان گفت: مجوز افزایش ظرفیت برای مدارس شهرستان سمنان صادر شده و درخواست دامغان و شاهرود درحال بررسی است.
۱۳۹۵ سه شنبه ۵ مرداد ساعت 08:55

خبرگزاری پانا+ ظرفیت رشته های نظری مدارس استان افزایش می یابد

به گزارش خبرنگار پانا از سمنان، قاسم شریفی، در نشست خبری با محوریت" هدایت تحصیلی" با بیان اینکه ظرفیت مدارس استان در رشته های نظری محدود است، گفت: طبق دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش هدایت تحصیلی بر مبنای معیارهای مختلفی از جمله علاقه، استعداد، توانایی دانش آموز، آمایش سرزمینی و نیاز منطقه انجام می شود و یکی از آن ها امکانات و ظرفیت مداس استان است که ظرفیت مدارس استان در رشته های نظری محدود است.
وی با اشاره به تعداد دانش آموزان پایه نهم شهر سمنان بیان کرد: در حال حاضر 2 هزار دانش آموز در پایه نهم وجود دارد که 520 دختر و 260 پسر دارای معدل بالای 19 می باشند.
دبیر ستاد هدایت تحصیلی استان با تاکید بر اینکه صرف بالا بودن معدل، شرط انتخاب رشته و هدایت تحصیلی دانش آموزان نیست، اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از دانش آموزان معدل های بالا دارند اما معیارهای دیگری نیز وجود دارد که در کنار این معیار، رشته تحصیلی دانش اموزان را مشخص می کند.
شریفی با اشاره به ظرفیت محدود مدارس در رشته های نظری گفت: هم اکنون میزان سهمیه اختصاص داده شده در استان سمنان، 45 درصد به رشته های فنی و حرفه ای و کارودانش و 55 درصد به رشته های نظری اختصاص یافته است که بر اساس درخواست شهرستان ها ممکن است این مقدار تغییر کند.
وی همچنین تصریح کرد: بیشترین تقاضا در استان سمنان مربوط به رشته علوم تجربی است.
دبیر ستاد هدایت تحصیلی استان در ادامه گفت: با توجه به حجم درخواست های دانش آموزان و والدین آن ها برای ثبت نام در رشته های نظری مجوز افزایش ظرفیت برای مدارس شهرستان سمنان صادر شده و درخواست شهرستان های شاهرود و دامغان نیز در دست بررسی است که احتمالا ظرفیت این دو شهرستان نیز افزایش پیدا خواهد کرد.
شریفی با بیان اینکه سیاست های آموزش و پرورش جلب رضایت مردم و دانش آموزان است، اظهار کرد: کارشناسی های صورت گرفته برای این موضوع در جهت رضایت مندی مردم و آینده بهتر دانش آموزان است.
وی با اشاره به موضوع هدایت تحصیلی که به شکلی جدید در حال اجرا است، گفت: موضوع هدایت تحصیلی از سال های گذشته وجود داشته و امسال با ملاک ها و معیارهایی که براساس نظر کارشناسان در نظر گرفته شده به اجرا در می آید و این که گفته می شود اجبار جای انتخاب را گرفته است، درست نیست.
دبیر ستاد هدایت تحصیلی استان در ادامه تصریح کرد: بر اساس فرآیند هدایت تحصیلی باید قبل از رسیدن دانش آموزان به این مرحله برای دانش آموزان و خانواده هایشان تفهیم شود تا با واقع بینی و درنظر گرفتن همه جوانب بهترین انتخاب صورت گیرد.
شریفی بابیان اینکه روش کنونی هدایت تحصیلی بهتر از روش قبلی است اظهار کرد: بهرحال در هر طرحی ایراداتی وجود دارد، اما بعنوان یک کارشناس می گویم که این روش نتایج بهتری به دنبال دارد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن