تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819291424




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احتمال پناهندگی گولن در 5کشور


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: احتمال پناهندگی گولن در 5کشور
وزیر دادگستری ترکیه از احتمال پناهندگی فتح‌الله گولن به پنج کشور از جمله مصر خبر داد.
به گزارش نامه نیوز، بکر بوزداغ، وزیر دادگستری ترکیه در مصاحبه‌ای تلویزیونی اظهار داشت: آنکارا به اطلاعاتی دست یافته که نشان می‌دهد،‌ فتح الله گولن (روحانی ترک تبار ساکن آمریکا و از جمله مخالفان رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه) قصد فرار از آمریکا و پناهندگی به یکی از پنج کشور مصر، مکزیک،‌ کانادا،‌ استرالیا و یا آفریقای جنوبی را دارد.
بوزداغ در ادامه گفت: پیش‌بینی می‌کنیم گولن برنامه‌ریزی کرده به یکی از  این پنج کشور که با ترکیه توافقنامه بازگرداندن افراد تحت تعقیب را ندارند، فرار کند.

وزیر دادگستری ترکیه افزود:‌ آنکارا تاکنون چهار نامه برای واشنگتن در مورد بازداشت گولن و بازگرداندنش به ترکیه جهت انجام تحقیقات ارسال کرده است و مسئولان آمریکا نیز آمادگی خود را برای همکاری با ترکیه در این زمینه اعلام کرده‌اند اما خودداری واشنگتن از تحویل گولن می‌تواند به روابط دوجانبه میان دو کشور آسیب بزند.

بوزداغ در بخش دیگری از این گفتگو برخی گزارش‌ها مبنی بر  شکنجه افراد بازداشت‌شده در پرونده کودتای اخیر این کشور در جریان تحقیقات را تکذیب کرد.

عفو بین‌الملل پیش از این اعلام کرده بود که افراد بازداشت‌ شده در این پرونده از سوی مسئولان امنیتی ترکیه شکنجه می‌شوند.

وزیر دادگستری ترکیه در توضیح زخم‌هایی که روی صورت آکین اوزتورک، فرمانده پیشین نیروی هوایی ارتش ترکیه و از  جمله افراد بازداشت شده در این کودتا دیده شده، گفت:‌ او مورد ضرب قرار نگرفته بلکه زخم‌هایی که روی صورت و گوشش وجود دارد مربوط به فرود اضطراری هلی‌کوپترش است که بر فراز پایگاه هوایی اقنجی هدف قرار گرفت.



منبع: ایسنا

مطالب مرتبط
حکم بازداشت 47 روزنامه نگار در ترکیه صادر شد
مصر گزینه احتمالی پناهندگی گولن
ترکیه: آمریکا قلب‌مان را شکست
ترکیه خواستار عذرخواهی شبکه ان بی سی آمریکا شد
هشدار نخست وزیر ترکیه به اتحادیه اروپا



۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن