تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر لحظه ای که بر فرزند آدم بگذرد و او به یاد خدا نباشد روز قیامت حسرتش را خواهد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819490885




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اتمام حجت وزير دفاع با مخالفان برجام/ آینده اردوغان در ترکیه/ شهردار تهران کاندیدای انتخابات 96 می‌شود؟


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: اتمام حجت وزير دفاع با مخالفان برجام/ آینده اردوغان در ترکیه/ شهردار تهران کاندیدای انتخابات 96 می‌شود؟
روزنامه آرمان در یک گزارش به تحرکات انتخاباتی قالیباف شهردار تهران پرداخته است.این روزنامه معتقد است که قالیباف به احتمال بالا یکی از گزینه‌های کاندیداتوری باشد.
به گزارش نامه نیوز، روزنامه های صبح چهارشنبه موضوعات مختلفی را تیتر کرده و به آن پرداخته اند، از حوادث خارجی مانند ترکیه تا انتخابات ریاست جمهوری سال 96!

روزنامه کیهان در یادداشتی تحت عنوان آینده اردوغان به حوادث و کودتای اخیر ترکیه پرداخته است و می‌نویسد: کودتا در داخل ترکیه دو طرف بالنسبه قدرتمند داشت که اگر چه نتوانستند طراحی انجام شده را به پایان برسانند و شکست خوردند، اما کماکان در جامعه ترکیه حضور دارند و اردوغان و حزب او به‌رغم غلبه بر آنان، نمی‌توانند حضور پررنگشان را در جامعه ترکیه نادیده بگیرند. ارتش  ترکیه - که ترکیبی از حدود 300 هزار نیروی نظامی بوده و در بطن ناتو به‌عنوان قدرت چهارم شناخته می‌شود - کماکان به عنوان یک نهاد قدرتمند باقی می‌ماند. ارتش بعد از کودتا تا حدی تضعیف می‌شود و امکان پاره‌ای جابه‌جایی‌های مدیریت شده توسط اردوغان  تا حدی چهره جدیدی به ارتش ‌می‌دهد اما در عین حال بنا به آنچه مشاهده می‌شود، اردوغان در نهایت قادر نیست تحول عمده‌ای در ترکیب یک ارتش 300 هزار نفره ایجاد نماید با این وصف می‌توان گفت ارتش زخم‌خورده و عصبانی از تحقیرهایی که پس از کودتا بر آن تحمیل شده است، بعد از مدتی به حالت عادی خود بازمی‌گردد و گستره حضور جغرافیایی آن - از شهرها تا مرزها - امکان تحرک ویژه‌ای به آن می‌دهد. در عین حال اتصال ارتش به ناتو و پایگاه هوایی اینجرلیک سبب می‌شود تا ارتش کماکان خطوط فاصله خود با دولت و شخص اردوغان را حفظ نماید.

شرق در یادداشتی با تیتر شکست روحانی پیروزی اصولگرایان نیست نوشت: آنها می‌گویند برجام هیچ دستاوردی نداشته است گویی دکتر روحانی گفته بوده که اگر توافق هسته‌ای صورت بگیرد، همه مشکلات و مسائل اقتصادی حل خواهد شد، رکود اقتصادی گسترده و عمیقی که چندین سال است کشور را در خود فرو برده، بلافاصله تبخیر شده و به هوا خواهد رفت! میلیون‌ها بی‌کار که ثمره بیش از یک دهه گرفتاری‌های اقتصادی، آن هم با نفت ١٤٧ دلاری هستند، همگی سر کار خواهند رفت، مشکل کم‌آبی کشور مرتفع خواهد شد، فسادی که همچون سرطان پیش رفته و پیکره دستگاه‌های رسمی را در خود فرو برده، شفا خواهد یافت تا برسیم به حل سایر مشکلات! مخالفان توافق هسته‌ای به‌گونه‌ای از برجام سخن می‌رانند که گویی همچون عصای موسی کلیم‌الله قرار بوده که معجزه کرده و همه مسائل را حل‌وفصل کند. نه یک کلام اشاره می‌کنند که قرار نبوده تحریم‌های غیرهسته‌ای برداشته شود و نه اشاره به این نکته بدیهی می‌کنند که برداشته‌شدن تحریم‌ها لزوما به معنای آن نیست که بانک‌ها، شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران بین‌المللی به ایران هجوم بیاورند.

روزنامه آرمان اما به مخالفان برجام می‌پردازد و در گزارشی تحت عنوان اتمام حجت وزير دفاع با مخالفان برجام می‌نویسد: وزير دفاع با اشاره به اينكه حق غني‎سازي ايران به رسميت شناخته شده است، افزود: براي اجراي برجام اجازه انهدام زيرساخت هسته‌اي به كسي داده نشد و اجازه محدوديت براي فرآيند تحقيق و توسعه را نيز نداديم. وي همچنين در بيان دلايل كارشكني آمريكا در مسير اجرايي شدن برجام خاطرنشان كرد: لابي صهيونيست در آمريكا تلاش مي‎كند تا برجام اجرايي نشود اين در حالي است كه ما در هيچ شرايطي برجام را نقض نخواهيم كرد و اين اعلام رسمي رهبري معظم انقلاب نيز بوده است.

آرمان در مصاحبه‌ای با پرویز کاظمی در مطلبی تحت عنوان مديران آسانسوري بلاي جان كشور شده‌اند نوشت: جريان‌هاي سياسي در ايران معمولا از حربه‌هاي مختلفي عليه جرياني كه قدرت را در اختيار دارد استفاده مي‌كنند. اين در حالي است كه برخي از اين حربه‌ها داراي جنبه‌هاي اخلاقي است و برخي نيز از چارچوب‌هاي اخلاقي خارج مي‌شود. جريان‌هاي سياسي اين نكته را فراموش كرده‌اند كه در صورتي كه نقدي را به يك دولت وارد مي‌دانند بايد آن را در چارچوب و اصول اخلاقي عنوان كنند. متاسفانه جريان‌هاي سياسي به دنبال مچ‌گيري و نقطه ضعف دولت‌ها هستند و به نقاط قوت دولت‌ها کمتر توجه مي‌كنند. اين يك آسيب كلي است كه فضاي سياسي ايران سال‌هاست با آن مواجه است و سبب برهم‌خوردن آرامش رواني جامعه شده است. نكته ديگر اينكه همه برخوردها با مساله فيش‌هاي حقوقي به صورت سياسي و عليه دولت آقاي روحاني صورت گرفت و هيچ شخص و نهادي به صورت كارشناسي با آن برخورد نكرد.

این روزنامه در گزارشی دیگر با انتخابات سال 96 و کاندیداتوری برخی از چهره‌ها پرداخته است و با تیتر شهردار تهران کاندیدای انتخابات 96 می‌شود؟ نوشت: شايد بيراه نباشد اگر او را از كانديداهاي انتخابات رياست‌جمهوري سال ۹۶ بدانيم. او تجربه حركت در مسير رسيدن به پاستور را دارد، اگرچه هيچ‌گاه اتومبيلش بنزين كافي نداشته كه به رياست‌جمهوري برسد. اكنون اما شايد اتومبيلش را تغيير داده باشد و يا باك بنزينش را تا نهايت پر كرده كه بتواند از مسیر بهشت به پاستور برسد. محمد باقر قاليباف كه در سال ۸۴ خواست بخت خود را در رقابت با محمود احمدي‌نژاد بيازمايد، ۴۰۹۵۸۲۷ راي آورد كه در قبال ۵۷۱۱۶۹۶ راي احمدي‌نژاد دردور اول رقمي محسوب نمي‌شد. البته پس از اين ناكامي چندان ناراحت نشد چون كرسي احمدي‌نژاد در بهشت به او رسيد و شهردار پايتخت شد! اما چند سال بعد یعنی در سال ۹۲ براي حضور در انتخابات رياست جمهور ثبت نام كرد كه اين‌بار رقيب او حجت‌الاسلام روحاني بود.

اعتماد در گزارشی با عنوان جدال «خطابه» و «استخفاف» نوشت: از اين مهم كه بگذريم به اين مي‌رسيم كه بالاخره مخالفان و موافقان شريعتي هر كدام چه چيزي براي گفتن دارند و خلاصه حرف حساب‌شان چيست؟ كشف آنچه هواداران شريعتي صلاح و سعادت جامعه را در آثار او مي‌بينند و در عين حال فهم دلايلي كه مخالفان او در به نقد كشيدن آموزه‌هاي وي براي روشنفكران اوجب واجبات مي‌پندارند در معركه‌اي كه بيش از چهار دهه به نام شريعتي در جامعه روشنفكري ما برپا است البته كار چندان ساده‌اي نيست.






۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن