تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند متعال، به بنده اش در هر روز نصيحتى عرضه مى كند، كه اگر بپذيرد، خوشبخت و اگر ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814743432




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قبرستان خائنان برای دفن کودتاگران ترکیه


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: "قبرستان خائنان" برای دفن کودتاگران ترکیه
دفن شدگان بدون انجام مناسک مرسوم دفن مردگان در این محل دفن می شوند. همچنین هیچ سنگ قبری حاوی نام و مشخصات دفن شدگان و تاریخ فوت آنها روی قبرهای متوفیان نصب نخواهد شد.
به گزارش نامه نیوز، شهرداری استانبول برای دفن کودتاگران اخیری که در جریان ناآرامی های شب کودتا کشته شده اند، یک قبرستان جدید تحت عنوان " قبرستان خائنان " اختصاص داده است.

همزمان با دستگیری و اخراج دهها هزار نفر از نهادهای مختلف دولتی و خصوصی ترکیه که صدای اعتراض برخی از کشورهای اروپایی و نهادهای حقوق بشری را درآورده است، شهرداری استانبول نیز یک قبرستان تازه برای دفن کودتاگران کشته شده در شب کودتا درست کرده است و حتی تابلوی این قبرستان را نیز تحت عنوان " قبرستان خائنان" در محل نصب کرده است.

به گفته دولت ترکیه تا کنون یک نفر از کودتاگرانی که جنازه او از سوی خانواده اش تحویل گرفته نشده است، در این قبرستان دفن شده است.

دفن شدگان بدون انجام مناسک مرسوم دفن مردگان در این محل دفن می شوند. همچنین هیچ سنگ قبری حاوی نام و مشخصات دفن شدگان و تاریخ فوت آنها روی قبرهای متوفیان نصب نخواهد شد.

"قدیر توپباش" شهردار استانبول دوشنبه شب در جریان سخنرانی خود در جمع تجمع کنندگان در میدان تقسیم درباره این گورستان مجزا برای دفن کودتاگران کشته شده در شب کودتا گفته بود: " امروز جسد یکی از کودتاگران که از سوی خانواده اش مورد پذیرش قرار نگرفت، در گورستان خائنان در استانبول دفن شد. کسانی که به این ملت خیانت کنند حتی در قبرهایشان نیز از عذاب راحت نخواهند بود."

در قبرستان جدید که در زمینی به مساحت هزار متر مربع ایجاد شده است تنها یک ستوان ارتش ترکیه که به گفته مقامات ترکیه در شب کودتا با شلیک به یک پلیس او را کشته بود ، دفن شده است ولی جای 5 قبر کنده شده نیز در این گورستان به چشم می خورد.


قبرستان خائنان در محله "پندیک بالیجا" در استانبول



بر اساس اعلام مقامات ترکیه در شب کودتا نزدیک به صد نفر از کوتاچیان کشته شده اند و در جبهه مقابل و از بین نیروهای مردمی و نیروهای پلیس حامی دولت نیز 246 نفر کشته و بیش از 1500 نفر زخمی شده اند.

دولت ترکیه می گوید در قبرستان خائنان جسد کشته شدگانی را که خانواده هایشان حاضر به قبول آنها نیستند، دفن خواهد شد.





منبع: عصر ایران

مطالب مرتبط
گولن: اردوغان در حال اجرای کودتایی آرام در ترکیه است
درخواست پناهندگی گولن از قرقیزستان
پ.ک.ک: کودتای ترکیه تکرار می‌شود
بازداشت دو ژنرال ترکیه‌ای در فرودگاه دبی
فتح الله گولن: آمریکا تسلیم ترکیه نشود
خرازی: اردوغان بهترین دوست ماست
بازداشت ۷ سرباز حمله کننده به هتل محل اقامت اردوغان
کودتای موفق سلطان
روایت رئیس ستاد ارتش ترکیه از شب کودتا: به کودتاچیان گفتم اشتباه می‌کنند
پارلمان ترکیه: سازمان گولنیست مشابه داعش است



۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن