تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خداى عزوجل را اطاعت كند خدا را ياد كرده است، هر چند نماز خواندن و روزه گرفتن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798973794




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بارش های اخیر نمی‌تواند به سرعت کمبود آب گلستان را جبران کند - ایسنا


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا:
مدیریت آب
مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان گلستان  از مشترکین خواست نسبت به کاهش مصرف خود در فصل تابستان اقدام کنند.
به گزارش ایسنا، رحمتی اظهار کرد:  با توجه به اینکه ما در سطح کشور هر ساله با خشکسالی متوالی مواجه هستیم و با تغییر اقلیم پیش می رویم، هر ساله منابع آب بسیاری هدر می رود که این خود نیاز به فرهنگسازی دارد. در حال حاضر 13 شهر تحت پوشش شرکت آب وفاضلاب استان گلستان قرار دارند و حدود 80 میلیون متر مکعب آب استحصال می کنیم که از این مقدار هزینه 58 میلیون متر مکعب آن بصورت صورتحساب برای مشترکین، صادر و مابقی در بخش های دیگر مصرف می شود.

وی تصریح کرد: نگاهی گذرا به آمارها نشان می‌دهد میزان بارندگی در سال آبی گذشته افزایش داشته ولی با توجه به شرایط خشکی که بر خاک استان گلستان حاکم است، مجموعه استان دارای یک بدهی عظیم آبی است و بارش های اخیر نمی تواند به سرعت کمبود آب استان را جبران کند.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان گلستان با اشاره وضعیت تنش آبی در استان گلستان خاطرنشان کرد: با توجه به حاکم شدن خشکسالی به استان گلستان باید یک بازنگری جدی در نحوه مصرف آب در استان انجام شود  و متولیان امر در بخش کشاورزی نیز با جدیت موضوع را پیگیر باشند.

رحمتی اظهار کرد: عمده مصرف آب از طریق چاههای زیرزمینی تامین می شود و به دلیل بارندگی های کمی که در سالهای گذشته داشتیم میزان بارندگی بیلان منفی داشته است. تنها راه عبور از تابستان کم آب، مصرف صحیح و بجا از سوی شهروندان خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب گلستان در باره میزان مصرف آب در استان گلستان اظهار کرد: در استان گلستان میانگین مصرف از ۲۰۰لیتر تا ۲40لیتر متفاوت است در حالی که در کشورهای پیشرفته اروپایی بین ۱2۰ تا ۱۴۰لیتر در شبانه روز است. دولت و وزارت نیرو برای هر مترمکعب مبلغ 800 تومان هزینه می کند اما به مردم با مبلغ 250 تومان عرضه می کند که این فاصله بسیار زیاد بوده و مشکلاتی را برای ارائه خدمات رسانی به شهروندان بوجود آورده است.

وی با اشاره به قدمت بالای شبکه آب استان افزود: تامین و توزیع آب سالم و بهداشتی برای مشترکان نیاز به اصلاح، نوسازی و توسعه خطوط انتقال و شبکه های آبرسانی با لوازم و تجهیزات جدید روز  دارد. با توجه به برنامه ریزهای انجام شده 120 کیلومتر از شبکه های توزیع آب شرب شهرهای استان گلستان اصلاح و بهسازی می شود.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان گلستان با اشاره قطع آب مشترکان پر مصرف خاطرنشان کرد: با تصویب مجلس شورای اسلامی، دستورالعمل اجرایی قطع آب مشترکان پرمصرف جهت اجرایی کردن ابلاغ شده است و بر این اساس با مشترکانی که مصرف بیش از حد مجاز دارند برخورد خواهیم کرد و بعد از چندین بار تذکر و به کارگیری ابزارهای قیمتی و فرهنگ‌سازی در نهایت، اگر تذکرها به نتیجه نرسد ‌آب مشترکین قطع خواهد شد.

وی با بیان این که در سال های گذشته اعتبارات قابل ملاحظهای برای اجرای طرح های فاضلاب در شهرهای استان در اختیار نبوده است، افزود: سال گذشته در سفر هیات دولت به استان مصوبات خوبی برای بخش فاضلاب به تصویب رسید که در سفر اخیر دکتر نوبخت دستور داد مصوبات سفر با 100 درصد تخصیص ابلاغ شود و امیدواریم در شهرهای گرگان، گنبد و آزادشهر در آینده نزدیک این طرح به بهره برداری برسد.

رحمتی تصریح کرد: با هماهنگی معاونت برنامه ریزی استان گلستان، برای فاضلاب شهر گرگان اعتباری تخصیص یافته و با اجرای نقاط انفصالی در شهر گرگان  حدود 60 کیلومتر شبکه فاضلاب وارد مدار بهره برداری خواهد شد.

وی اظهار کرد: برای مقابله با خشکسالی و کاهش اثرات آن و جبران عقب‌ماندگی استان و ارائه‌ی خدمات آب و فاضلاب نیازمند توجه جدی به تکمیل طرح‌های ملی آبرسانی، بهره‌مندی از آب سطحی و سدهای استان، تقویت اعتبارات بخش فاضلاب برای حفظ محیط زیست و منابع آب در دسترس، استفاده از منابع آب غیرمتعارف شامل آب شیرین‌کن‌ها، و در نهایت قیمت‌گذاری اقتصادی آب و افزایش بهره‌وری آب در بخش‌های کشاورزی، شرب و صنعت است.
انتهای پیام


سه‌شنبه / ۱۵ تیر ۱۳۹۵ / ۱۶:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن