تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):گويا مؤمنان همان فقيهان (فرزانگان دين فهم) و اهل انديشيدن وپند گرفتن هستند. شنيد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820273177




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرداخت پول هنگفت براي زشت‌تر شدن!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: پرداخت پول هنگفت براي زشت‌تر شدن!
با گشتي در شبكه‌هاي اجتماعي به قيافه‌هاي عجيب و غريبي بر‌مي‌خوريم اما صاحب عكس با ژست‌هاي خاصي...
نویسنده : مهلا روحي‌داريان 
با گشتي در شبكه‌هاي اجتماعي به قيافه‌هاي عجيب و غريبي بر‌مي‌خوريم اما صاحب عكس با ژست‌هاي خاصي قصد در بيشتر نشان دادن اين عجيب و غريبي به بيننده دارد. اين قيافه‌هاي عجيب و غريب و بعضاً ترسناك(!) همگي به دست متخصصان زيبايي و برخي به دست غير‌متخصصان زيبايي ايجاد شده‌اند. بيني‌هاي گربه‌اي و چشم‌هاي روباهي، لب‌هاي بزرگ و غير‌عادي و گونه‌هاي فوق برجسته و مدل جديدي كه اين اواخر شايعات مد شدن آن دهان به دهان مي‌چرخد، گوش‌هاي الاغي يا به گفته يكي از دارندگان اين گوش‌ها، گوش جني است. آيا همه اين تغيير چهره‌ها براي زيباتر شدن است يا براي جلب توجه بيشتر يا به قول امروزي‌ها گرفتن لايك بيشتر؟


در گذشته عمل زيبايي يا به عبارت بهتر، جراحي پلاستيك، براي رفع عيوب و مشكلاتي كه در ظاهر شخص وجود داشت، صورت مي‌گرفت و فردي كه تحت عمل زيبايي قرار مي‌گرفت، تمام تلاش خود را به‌كار مي‌بست كه كسي متوجه اين عمل نشود و بيشتر هم مخصوص طبقه مرفه جامعه بود، ولي امروزه اين عمل به تمام اقشار جامعه سرايت كرده و جالب اينجاست كه ديگر كسي سعي در مخفي كردن عمل زيبايي خود ندارد، بلكه سعي مي‌كند همه متوجه بشوند چقدر هزينه براي اين ظاهر به اصطلاح زيباي خود كرده است و به نوعي اين عمل‌هاي زيبايي دستمايه فخرفروشي و به رخ كشيدن ثروت و دارايي به يكديگر شده است.  معمولاً عمل‌هاي زيبايي از يك سني به بالا انجام مي‌شود ولي اين روزها سن عمل زيبايي پايين آمده است. بيشترين متقاضي جراحي‌هاي زيبايي خانم‌ها و بين سنين 20 تا 29 سال هستند. تزريق پركننده‌ها و حجم‌دهنده‌هاي هيالورونيك اسيد يا بوتاكس و غيره از بيشترين موارد درخواست در اين سنين است.  تلويزيون، سينما و ماهواره‌ها از مهم‌ترين عوامل در شيوع اين مداجتماعي به حساب مي‌آيند.


تبليغات بيش از حد عمل‌هاي زيبايي توسط افراد متخصص و غير‌متخصص افراد جامعه را به يك ماراتن و رقابت در اين زمينه دعوت مي‌كند. در هر محفلي كه هستيم صحبت از زيبايي و عمل‌هاي زيبايي در ميان است. از ليزر و بوتاكس و تزريق حجم‌دهنده‌ها بگيريد تا ساكشن و ليپوليز و جراحي شكم، بيني، چشم، گوش و غيره. اين در حالي است كه بسياري از اين موارد توسط افرادي كه تخصص زيبايي ندارند انجام مي‌شود و افرادي كه هر كدام تنها دوره كوتاهي از اين موارد زيبايي را ديده‌اند در آرايشگاه‌ها اقدام به انجام آن مي‌كنند و در بسياري موارد نيز مشكلاتي را براي مراجعه‌كننده خود ايجاد مي‌كنند.  اخيراً خبري در رسانه‌ها منتشر شد كه بسيار ناگوار و دلخراش بود.


جوان 29 ساله‌اي بر اثر بي‌احتياطي پزشك حين عمل ساكشن در مطب فوت و پزشك بيهوشي متواري شد. از اين دست موارد در جامعه ما كم اتفاق نمي‌افتد ولي تنها تعدادي از آنها رسانه‌اي مي‌شود. ايران به عنوان سردمدار عمل زيبايي در دنيا شناخته مي‌شود. طبق آمارها بيشترين عمل بيني در ايران انجام مي‌شود كه البته اين آمار فقط مختص بيمارستان‌ها و كلينيك‌هاي زيبايي است، در حالي كه مطب پزشكان و آرايشگاه‌ها هم اقدام به انجام عمل‌هاي زيبايي مي‌كنند و در آمارگيري‌ها به حساب نمي‌آيند.


تبليغات بسياري كه در مجلات مختلف صورت مي‌گيرد و بروشورهاي بسياري كه در داروخانه‌ها و حتي كيسه‌هاي خريد توزيع مي‌شود وسوسه انجام اين عمل‌هاي زيبايي را به جان افراد مي‌اندازند. اما اينكه انجام اين عمل در كجا و با چه قيمتي صورت بگيرد موضوع مهمي است. اينكه با كمترين قيمت بوتاكس را انجام مي‌دهند آيا شك‌برانگيز نيست؟ آيا عمل ساكشني كه در مطب انجام مي‌شود صحيح و بي‌خطر است؟


زيبا و برازنده بودن و زيبا و برازنده پوشيدن بسيار پسنديده است، اما وقتي افراد تنها به دليل زيباتر شدن دست به عمل‌هايي مي‌زنند كه اصلاً زيبايي بصري ندارد در اين صورت بايد گفت كه معنا و ماهيت زيبايي در ذهن افراد جامعه تغيير كرده و اين يك زنگ خطر است. كاش حداقل اين عمل‌هاي زيبايي كه به مد اجتماعي تبديل شده است واقعاً چهره‌هاي زيبايي را خلق مي‌كرد. لب‌هاي برجسته، گونه‌هاي غيرمتعارف و بيني گربه‌اي جز احساسات منفي چيز ديگري در بيننده بر‌نمي‌انگيزد. به نظر مي‌رسد آفت چشم و همچشمي و تقليدهاي ماهواره‌اي و كوركورانه از جمله دلايل اصلي اين همه دستكاري در خلقت و چهره خدادادي است كه در بسياري از موارد آفت جان هم مي‌شود.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن