تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):خوش اخلاقى عبادت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798911285




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تجارب یک توریست آمریکایی از سفر به ایران


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
تجارب یک توریست آمریکایی از سفر به ایران
تجارب یک توریست آمریکایی از سفر به ایران «وقتی به دوستانم می‌گفتم که قصد سفر به ایران را دارم، آن‌ها فکر می‌کردند که من دیوانه‌ام! زیرا معتقد بودند ایران امن نیست و مردمش با آمریکایی‌ها دشمنی دارند.»


به گزارش فرهنگ نیوز، پایگاه آمریکایی فیلادلفیا اینکوایرر (Philadelphia Inquirer) در گزارشی به انعکاس تجارب یک آمریکایی از سفر به ایران پرداخته است.
 
در این گزارش از قول گردشگر آمریکایی می‌خوانیم:
 
من سال‌ها راجع به تاریخ غنی ایران مطالعه می‌کردم و مشتاق دیدن شگفتی‌های آن بودم، اما وقتی به دوستانم می‌گفتم که قصد سفر به ایران را دارم، آن‌ها فکر می‌کردند که من دیوانه‌ام! زیرا معتقد بودند ایران امن نیست و مردمش با آمریکایی‌ها دشمنی دارند. اما چنین چیزی حقیقت نداشت. من به ایران سفر کردم و استقبال دوستانه مردم حاکی از زیبایی‌های فرهنگ فارسی بود.  
 
سفر 11 روزه خود به ایران را از شهر باستانی "پرسپولیس" آغاز کردم که قدمتی سه هزار ساله دارد. با وجود آنکه این شهر در سال 331 قبل از میلاد مسیح توسط اسکندر کبیر غارت و تخریب شده، اما برخی از ساختارهای اصلی آن را احیا کرده‌اند. پرسپولیس در لیست میراث جهانی یونسکو قرار دارد و مهمترین جاذبه گردشگری ایران است، اما بازدید از این بنای تاریخی تنها یکی از لذت‌هایی بود که من در ایران تجربه کردم.
 
من در مجموع به 10 شهر ایران سفر کردم؛ توری که از شیراز در جنوب این کشور آغاز و به تهران در شمال ختم شد. آب و هوای اکثر نقاط در ماه آوریل [بهار] نسبتا عالی بود و گردشگری را لذت بخش می‌کرد؛ اما مشکلاتی مانند عدم امکان استفاده از کارت‌های اعتباری و دلار آمریکا نیز وجود داشت که بهرحال توانستم خودم را با آن وفق دهم.
 
شهرهای مورد علاقه من یزد و اصفهان بودند. شهر یزد با جمعیت پانصد هزار نفری در نزدیکی کویر مرکزی ایران، یکی از قدیمی‌ترین شهرهای جهان است. گشت و گذار در کوچه‌های باریک و جالبی که خانه‌هایی با قدمت دو هزار ساله را در خود جای داده بودند، بسیار جذاب است.
 
اصفهان نیز با بلوارهایی سه لاینه، باغ‌ها و ساختمان‌های زیبای اسلامی از جمله بزرگترین مسجد ایران، بسیار باشکوه بود.
 
برجسته‌ترین جاذبه‌های این سفر برای من، مساجد، بازارها و مردم بودند. همه شهرها دست‌کم یک بازار بزرگ داشتند که به نظر می‌رسید انسان می‌تواند برای همیشه در این بازارهای سرپوشیده قدم بزند؛ بازارهایی با مغازه‌هایی در دو سو که تقریبا همه چیز در آن‌ها عرضه می‌شد. این بازارها در واقع نسخه ایرانی مراکز خرید آمریکایی است، البته بدون پارکینگ‌های بی‌پایانی که فضا را هدر بدهد.
 
مساجد ایران با معماری زیبا و فضای داخلی خیره کننده، من را متحیر کرده بودند. به هر مسجدی که می‌توانستم سر زدم. مسجد مورد علاقه من [شاه] چراغ شیراز با مناره‌های سرطلایی و دیواره‌های درونی شیشه‌کاری شده‌اش بود.
 
اما مردم ایران؛ بسیاری با زبان انگلیسی آشنا بودند و گفتگو با آمریکایی‌ها و ژست گرفتن برای عکس با ما را دوست داشتند. تا آنجا که می‌توانستم با بسیاری از آن‌ها عکس گرفتم. سه مورد از برخوردهای من با ایرانی ها، درک من نسبت به آن‌ها را ارتقا داد:
 
- یک روز عصر وقتی سرگردان به دنبال یک کنیسه محلی در اصفهان قدم می‌زدم، مردی با زبان انگلیسی پرسید که آیا می‌تواند به من کمک کند؟ وقتی مقصدم را به او گفتم، همراهی‌ام کرد تا به ساختمانی ساده رسیدیم. او زنگ زد و به زبان فارسی توضیح داد که من مشتاق هستم داخل را ببینم. به لطف همراهی او توانستم داخل شوم و با خیال راحت عکس‌های زیادی بگیرم.
 
- یک شب در تهران شارژ باطری دوربینم در حال اتمام بود و شارژرم را همراه نبرده بودم. مردی که انگلیسی صحبت می‌کرد، در یک دوربین فروشی به من گفت که با شارژر مغازه‌اش دوربین مرا شارژ خواهد کرد؛ ما بیست دقیقه گپ زدیم و دوربین من بدون آنکه هزینه‌ای بپردازم شارژ شد.
 
- هنگام بازگشت از ایران نیز راننده هتل که مرا به فرودگاه تهران رساند، پس از پیاده کردن من، ماشین خود را پارک کرد و کمک کرد تا چمدان‌هایم را به داخل حمل کنم و حتی تا قسمت امنیتی فرودگاه با من همراهی کرد.
 
سفر به ایران یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربه‌های من در میان تمامی سفرهایم بود.
 
 


منبع: جام نیوز


95/5/3 - 19:20 - 2016-7-24 19:20:14





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن