تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعایی که بیشتر امید اجابت آن می رود و زودتر به اجابت می رسد،‌ دعا ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820365193




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایجاد کارگروه فرهنگی ورزشی در جهت افزایش شادابی مدارس


واضح آرشیو وب فارسی:ایلنا: معاون فرهنگی پرورشی آموزش و پرورش مازندران: ایجاد کارگروه فرهنگی ورزشی در جهت افزایش شادابی مدارس ایلنا: معاون فرهنگی پرورشی آموزش و پرورش مازندران، گفت: کارگروه فرهنگی ورزشی برای هر چه بهتربرگزار شدن پروژه مهر و شاداب سازی مدارس در مازندران ایجاد شده است.
ایجاد کارگروه فرهنگی ورزشی در جهت افزایش شادابی مدارس

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، محمد شعبانی در نشست خبری با اصحاب رسانه به ایجاد کارگروه فرهنگی ورزشی در حوزه آموزش و پرورش مازندران اشاره کرد و اظهار داشت: این کارگروه در راستای هر چه بهتر برگزارشدن پروژه مهر و شاداب سازی مدارس  در سال تحصیلی 96-95  شکل گرفته است.
وی افزود: با توجه به اینکه مدرسه یک فضای کاملا پرورشی است بنابراین تمرکز بر این فضا با در نظر گرفتن محیطی زیبا و جذاب برای دانش آموزان در جهت ارتقای شادابی آنان امری الزامی است که بایستی در دستور کار قرار گیرد.
معاون  فرهنگی پرورشی آموزش و پرورش مازندران ، گفت: حدود 3 میلیون و 600 هزار جلد کتاب در سطح مدارس استان وجود دارد که از این میزان یک میلیون و 600 هزار کتاب متناسب با سنین دانش آموزان نیست .
وی از ساماندهی کتابخانه ها در سطح مدارس خبر داد وادامه داد: وجین کردن این نوع کتاب ها در کتابخانه های عمومی در دستور کار قرار گرفت که بر اساس آن مقرر شد تا 20 میلیون جلد کتاب با کتابهای کتابخانه ای مدارس جابه جا شود.
شعبانی  به همیار کتاب در سطح مدارس استان اشاره کرد و افزود: همیار کتاب متشکل از دانش آموزان علاقمند به کتاب و کتابخوانی است که بعد از گذراندن آموزش های لازم زیر نظر اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران ، به عنوان کتابدار در مدارس فعالیت خواهند کرد.
وی به اهمیت کتاب و کتابخوانی پرداخت و گفت: تمامی مدارس استان از کتابخانه برخوردار هستند و حدود یکهزار کتابخانه  مستقل سهم 30 درصدی آموزش و پرورش مازندران است.
شعبانی به تعدد نمایشگاه کتاب در مازندران اشاره  و بیان اینکه مازندران دربرپایی نمایشگاه کتاب در صدر کشور قرار دارد از خرید کتاب 2 میلیون دانش آموز مازندران در سال گذشته خبر داد.
وی عنوان کرد: در جهت شاداب سازی دانش آموزان درنخستین روز از مهرماه پیشنهاد شد تا در این روز تدریس صورت نگرفته و دانش آموزان  یک روز بدون کتاب را به بیان خاطرات خود بپردازند.
معاون  فرهنگی پرورشی آموزش و پرورش مازندران ، گفت: اجرای سرود همگانی و اهمیت دادن به ورزش دانش آموزان از جمله اهدافی است که این نهاد در راستای شادابی دانش آموزان در طول تحصیل دنبال می کند.
وی برگزاری بازی های بومی و محلی را در ادامه معرفی مصادیق شاداب سازی مدارس و نظارت بر فرآیند آن را از دیگر برنامه های آموزش و پرورش عنوان کرد.
شعبانی ، نظارت جدی بر فضا آرایی مدرسه، تعمیر و تجهیز فضای ورزشی، برنامه ریزی برای بازگشایی مدارس را از جمله برنامه های این نهاد برشمرد.
وی به برنامه ریزی فعالیت  های پرورشی خارج از مدرسه از قبیل دارالقرآن و کانون فرهنگی ورزشی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 46 کانون فرهنگی ورزشی و 28 کانون دارالقران در استان فعالیت می کند.
شعبانی برگزاری نمایشگاه با توانمندی دانش آموزان را از برنامه های آموزش و پرورش عنوان کرد افزود: تاکنون 400 اثر از توانمندی های دانش آموزان خریداری شده  که در قالب هدایا به میهمانان این نهاد ارائه می شود.
وی افزایش مشارکت دانش آموزان را در برنامه فرهنگی وورزشی را از دیگر اهداف این سازمان عنوان کرد وگفت:  ساماندهی سرویس های بهداشتی ، آبخوری ها و بوفه از نخستین روز بازگشایی مدارس تا پایان سال تحصیلی در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد.
 

۱۳۹۵/۰۵/۰۳ ۱۲:۴۸:۵۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن