تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798389276




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار: وضع آب در استان مرکزی بد است


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: استاندار: وضع آب در استان مرکزی بد است استان‌ها > مرکزی - استاندار مرکزی در شورای حفاظت از منابع آبی استان اعلام کرد: وضع آب در استان مرکزی بد است و منابع آبی در شرایط اضطرار و پرخطر قرار دارد .

به گزارش خبرآنلاین استاندار مرکزی امروز در پنجمین جلسه شورای حفاظت از منابع آبی استان با اعلام هشدار شرایط اضطرار آب در استان گفت : باید به روش ها و مسیرهایی روی آوریم که بخشی از برداشت های نادرست و غیرمجاز چاه ها و الگوهای غلط مصرف جبران شود .
محمود زمانی قمی ضمن تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در جامعه برای تغییر الگوهای مصرف و کشت گفت : اگر امسال تغییری نسبت به قبل در الگوی مصرف و کشت نداشته باشیم و وضع به همین شکل ادامه یابد چنانچه لازم شود با استفاده از ابزارهای قانونی ناچاریم آب را در بسیاری از نقاط استان جیره بندی کرده و مشترکین و مصرف کنندگان پرمصرف خانگی ، صنعتی و کشاورزی را مواخذه کنیم .
وی با هشدار شرایط منابع آبی استان متذکر شد: این نمی شود که هر کس هرطور دوست داشت منابع آبی را مصرف و اسراف کند ، اگر اینگونه مصرف کنیم منابع موجود به 10سال نکشیده تمام می شود بناراین باید تغییر الگوی مصرف را در اقشار مختلف جامعه فرهنگ سازی کرد و مدام خطر آینده نزدیک بدون آب را هشدار داد .
استاندار مرکزی تصریح کرد : منابع آبی استان به سرعت در حال افت است و این یک هشدار خطرناک برای انسان ها و محیط زیست می باشد ودر این وضعیت برای برخورد با افراد پرمصرف اگر ناچار شویم به طور جدی عمل کرده و قیمت آب را از آنچه امروز هست عوض می کنیم .
زمانی قمی حفظ منابع آبی کنونی را با مدیریت صحیح و تصمیمات درست ، آموزش و فرهنگ سازی همراه با صراحت گفتگو با مردم ممکن دانست و افزود : چنانچه برای حفظ منابع لازم باشد تصمیم فوری گرفته شود از طریق رسانه محلی با مردم بدون تعارف گفتگو کرده و موضوع را با آنها در میان خواهیم گذاشت تا اگر تصمیمی قرار است گرفته شود با اجازه و هم فکری با مردم باشد .
استاندار مرکزی تصریح کرد: اگر همه با هم در مصرف درست آب هم قول شویم مطمئنم این 10سال به چند ده سال افزایش می یابد تا دولت امکان انتقال آب از جنوب کشور را که زمان بر است بتواند در سالهای آتی که کمتر از 15 سال بعد نخواهد بود عملیاتی کند .
دبیر شورای آب استان با بیان این که باید واقعیت ها در مورد مشکل آب به مردم گفته شود متذکر شد: اگر به این شیوه مصرف ادامه دهیم با روند فعلی شاید تا 10سال دیگر بیشتر آب در منابع استان نداشته باشیم .
وی ضمن تاکید بر تشکیل مرتب جلسات شورای حفاظت از منابع آبی خاطرنشان کرد: مساله آب باید در استان به جد پیگیری شود زیرا با این شیوه مصرف در استان قطعا خیلی زود به بن بست خواهیم رسید .
به گزارش خبرنگار ما ، در این جلسه که دومین نشست در سال جاری و پنجمین جلسه شورای آب از سال 93 بود ، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای از حفر 2600حلقه چاه از سال 85 تا کنون خبر داد و گفت : این در حالی است که کل چاه های حفر شده تا قبل از سال 85 در مصرف شرب و صنعت و کشاورزی حدود 1600حلقه چاه بوده و مجموع چاه های مجوز دار که در شرکت آب منطقه ای آمارشان ثبت شده از ابتدا تا سال 85 ، هزار حلقه کمتر از 10سال اخیر است .
عزت الله آمره ای با بیان این که چنانچه شورای آب تصویب کند چاه هایی که از سال 85 به بعد حفر شده پلمب خواهند شد افزود: قانونگذار نسبت به چاه های غیر مجاز قبل از سال 1385 سختگیری چندانی ندارد و حتی چاه هایی که در مناطق حاصلخیز استان حفر شده است می توانند با ثبت نام در فرم شماره یک وزارت نیرو مجوز های لازم را دریافت کنند ، اما چاه های غیر مجاز از هیچ نوع خدمات وزارت نیرو از قبیل تسهیلات برق و یا کف شکنی احتمالی برخوردار نیستند و در صورتی که این چاه ها تجمیع شود امکان بهره مندی با مجوز های لازم از خدمات وزارت نیرو وجود دارد.
وی متوسط کسری مخازن آب در استان را حدود 240میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت :در منابع آبی استان سالانه 240 میلیون مترمکعب افت آب داریم و برای جبران این کسری شرکت آب منطقه ای از سوی وزارت نیرو مکلف به تعیین تکلیف چاه هایی که پس از سال 85 حفر شده اند می باشد .

کلید واژه ها: استان مرکزی -




شنبه 2 مرداد 1395 - 17:22:21





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن