تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بلند مرتبه ترين مردم نزد خداوند در روز قيامت كسى است كه در روى زمين بيشتر در نصیحت و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815629812




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فصل عذرخواهی دلواپسان/ پیش به سوی پاستور از ايستگاه ولنجك/ سفره دل عارف گشوده شد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: فصل عذرخواهی دلواپسان/ پیش به سوی پاستور از ايستگاه ولنجك/ سفره دل عارف گشوده شد
روزنامه اعتماد در گزارشی به آخرین تحرکات و وضعیت احمدی نژاد پرداخته است، این روزنامه سخنرانی اخیر رئیس جمهور سابق در مسجد مسعودیه را بخشی از فعالیت انتخاباتی وی می‌داند.
به گزارش نامه نیوز، روزنامه‌های صبح شنبه به موضوعات مهم روز پرداخته است، موضوعات مهمی مانند حوادث کشمیر و تحرکات انتخاباتی احمدی نژاد برای انتخابات ریاست جمهوری سال 96.

روزنامه کیهان  امروز شنبه صبح در یادداشتی تحت عنوان چکمه اشغالگر و سر مظلوم در کشمیر به حوادث و درگیری‌های اخیر کشمیر اشاره کرد و نوشت: همزمان با این روند مسائل دیگری هم در محیط اجتماعی ایران و به خصوص در شبکه‌های مجازی مطرح شد که اگر چه عنوان «روشنگری» داشت اما در عمل به شکل‌گیری ابهامات زیادی منجر گردید. بعضی از کانال‌های ایرانی حتی شماری از کانال‌ها که نوعاً توسط نیروهای مذهبی و انقلابی هم مدیریت می‌شوند با استناد به سخنان یک یا چند روحانی کشمیری، درگیری ارتش یا پلیس هند را نه با بخشی از مردم کشمیر بلکه با یک گروه افراط‌گرا معرفی کردند و در واقع بدینوسیله ناخواسته یا خواسته گفتند جای نگرانی وجود ندارد و آنچه در حال اتفاق افتادن است، مقابله با افراط‌گرا‌یانی نظیر القاعده، داعش و... است! که البته، کیهان از ابتدا این ماجرا را علیه تمامی مسلمانان کشمیر دانسته و به آن پرداخته بود.

روزنامه وطن امروز نیز با پرداختن به مسئله برجام در مطلبی با عنوان باج‌های برجام و نظریه حمایت استراتژیک نوشت: برجام سندي است كه بين ايران و شش قدرت جهاني امضا شده است. در اين سند، الزاماتي وجود دارد و البته در بعضي زمينه‌ها مسكوت مانده است. دليل مسكوت ماندن اين است كه مذاكره‌كنندگان تنها در موارد معيني اختيار مذاكره داشته‌اند؛ بنابراين ما امروز نمي‌توانيم بگوييم كه چرا برجام در اين زمينه‌ها مسكوت است يا چرا تاثيري ندارد. من فكر مي‌كنم در زمينه‌هايي كه قرار بوده اتفاقاتي رخ دهد، اين اتفاقات صورت گرفته است. مابقي انتظارات، تابعي از شرايط عمومي كشور است. اينكه كشور بخواهد با دنيا چه ارتباطي داشته باشد، بحث ديگري است. به عنوان نمونه در شرايط فعلي، ما و عربستان در موضع تخاصم قرار گرفته‌ايم. به هر حال اين وضعيت، بر روابط بين‌المللي ما اثر دارد و روابط ما با كشورهاي اسلامي را كاملا تحت تاثير قرار داده است. حال فرض كنيد كه برجام هم امضا شده باشد. آيا برجام مي‌تواند بر حسنه شدن روابط بين ايران و عربستان تاثير داشته باشد؟ خير!

اعتماد نیز در گزارشی به دیدار و فعالیت‌های انتخاباتی احمدی نژاد پرداخت است و با موضوعی با تیتر سازماندهي احمدي‌نژادي‌ها/ سخنان نيش‌دار احمدي‌نژاد در مسجد مسعوديه می‌نویسد: احمدي‌نژاد هنوز بر همان ريل سابق حركت مي‌كنند، همان ريلي كه دوران پاستورنشيني‌شان پيش روي‌شان بود. هدفشان چيز ديگري است اما همچنان آن را كتمان مي‌كنند. احمدي‌نژاد خود را براي خرداد سال آينده آماده مي‌كند و اطرافيانش تكذيب مي‌كنند. مشخص نيست اين برنامه احمدي‌نژاد تا كجا ادامه خواهد داشت. عده‌اي مي‌گويند عمر اين بازي‌هايش تا نيمه راه است و او كانديداي انتخابات نخواهد شد. عده‌اي مي‌گويند مشغول سنجيدن افكار عمومي است و هيچ تصميم قطعي در اين مسير ندارد و به دنبال اين است كه در صدر اخبار ايران باشد. عده‌اي هم اما معتقدند احمدي‌نژاد و يارانش اين روزها تنها به اميد بازگشت به پاستور فعاليت مي‌كنند و به هر ترتيبي شده بخت خود را به آزمون خواهند گذاشت تا شايد بخت با آنها يار شود و بار ديگر دنيا به كامشان شود.

روزنامه آرمان در گزارشی با عنوان فصل عذرخواهی دلواپسان می‌نویسد: دیروز هم نماینده مردم در مجلس دهم گفت: قطعا من اسناد و مدارک مربوط به اظهاراتم درباره تخلفات مالی هنگفت مقامات دولت های نهم و دهم را به دستگاه قضا ارائه خواهم کرد و آن روز برای این افراد، روز تلخی خواهد بود. غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در واکنش به اظهارات وکیل حمید بقایی درباره شکایت از وی به علت طرح اتهامات واهی و بدون سند و مدرک، گفت: البته من از بابت توهین و اظهارات این آقای وکیل متاسفم، زیرا بقایی آدم محترمی است، اما همین فرد می تواند خلاف کند. قطعا از این وکیل به صورت مجزا شکایت خواهیم کرد.وی با اعلام اینکه تقاضایم از دستگاه قضا، برگزاری جلسات دادگاه من و بقایی به صورت علنی است، گفت: ما درباره تخلفات این افراد اسناد کامل و جامعی داریم، از طرف دیگر به جز این مسائل، ما پرونده‌های تخلفات دولت احمدی‌نژاد را پیگیری خواهیم کرد.

آرمان در مصاحبه‌ای با فیض‌الله عرب‌سرخی تحت عنوان عبور اصلاح‌طلبان از روحاني رؤياي مخالفان است نوشت: نخستين گام اين است كه مسئول رسانه‌اي توانمندي تعيين كند و ارتباطات خود را، حداقل با روزنامه‌ها و رسانه‌هايي كه متعلق به دولت يا حامي آن هستند، نزديك‌تر كند. اينكه دولت ارتباطات خود را با حاميان خود بيشتر كند، علي‌القاعده نبايد هيچ محدوديتي داشته باشد. در حال حاضر، حتي رسانه‌هاي حامي دولت هم ارتباط نزديك و متناسبي با تيم رسانه‌اي دولت ندارند. دولت مجبور نيست با همه رسانه‌ها ارتباط يكنواختي داشته باشد. دولت بايد با رسانه‌هايي كه سياست‌هايش را حمايت مي‌كنند، راحت‌تر گفت‌وگو كند. دولت الزامي ندارد با رسانه‌اي كه در پي يافتن نقطه ضعفي از دولت است، روابط سطح بالايي داشته باشد. چرا دولت بايد با چنين رسانه‌اي و رسانه‌هاي حامي خود يك نوع برخورد داشته باشد؟! اين مهم‌ترين گام است. گام بعدي اين است كه دولت با صداوسيما برخورد متناسبي داشته باشد. صداوسيما از منابع عمومي استفاده مي‌كند. پس نبايد كاملا در اختيار مخالفان سياست‌هاي دولت باشد. همان طور كه يكدست هم نمي‌تواند در اختيار دولت باشد.

این روزنامه در مطلبی دیگر به سخنان محمدرضا عارف پرداخته است  و با مطلبی تحت عنوان سفره دل عارف گشوده شد / به خاطر رد صلاحیت‌ها از هویت‌مان عبور کردیم نوشت: با وجود اينكه همه امكانات عمومي و رسانه‌اي در اختيار جريان رقيب اصلاحات است و دائما از تريبون‌هاي مختلف عليه اصلاح‌طلبان به اتهام زني مشغولند اما مردم نشان دادند به گفتمان اصلاح‌طلبي علاقه‌مند هستند. عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در پايان با تاكيد بر حفظ آرامش در كشور از سوي جريان‌هاي مختلف سياسي و مسئولان از برخي تسويه‌حساب‌هاي سياسي در تريبون‌هاي رسمي كشور گلايه كرد و گفت: امروز مهم‌ترين مطالبه مردم رسيدگي به وضعيت معيشتي آنهاست و جايز نيست وقت خدمتگزاري به مردم به بگومگوهاي بي‌حاصل سياسي اختصاص پيدا كند.

آرمان همچنین با پرداختن به انتخابات سال96 در گزارشی با عنوان پیش به سوی پاستور از ايستگاه ولنجك می‌نویسد: ديروز دانشگاه ايرانیان شاهد حضور دولتمردان احمدي‌نژاد بود؛ آنها به تدريج وارد اين ساختمان شدند و به اتاق جلسات رفتند. فارغ از تمام اين موضوعات انتخاب نوشت كه مشايي هم ديروز به اين ساختمان آمد و از سخنرانان اصلي نشست بود كه در صورت صحت اين حضور بايد اذعان داشت برخلاف برخي تصورات مشايي صحنه سياست را ترك نكرده است. شمس‌الدين حسيني وزير سابق اقتصاد، نيكزاد وزير سابق مسكن و خسرو معتضد از ديگر سخنرانان اين جلسه بودند. در اين نشست كه احمدي‌نژاد نيز به سخنراني پرداخت، درباره فعاليت دولت يازدهم و انتخابات رياست‌جمهوري آينده بحث و گفت‌وگو شد. به گفته يكي از حاضران، احمدي‌نژاد در اين جلسه گفت كه به هر استاني كه اخيرا سفر كرده، با درخواست‌هاي بسيار براي كانديداتوري مواجه شده است.

اعتماد نیز به تحرکات احمدی نژاد پرداخته است و با تیتر مديران احمدي‌نژاد در حال تدارك كمپ‌هاي سياسي هستند نوشت: رييس دولت نهم و دهم حالا ديگر هر هفته برنامه سخنراني دارد، شهرستان‌هاي كوچك و شهرهاي اطراف تهران پيش از اين بيشترين مقصد سخنراني‌هايش بوده، حالا اما دوباره به پايتخت بازگشته است. يك سال پيش بود كه در دروازه‌دولاب سخنراني كرده بود و پس از آن چندين برنامه‌اش در تهران لغو شد از جمله سخنراني در امام‌زاده علي‌اكبر چيذر، به دليل عدم استقبال مردم. اما در روز ٢١ ماه رمضان مسجد محل زندگي‌اش را براي بازگشت به پايتخت انتخاب كرد و حالا هم مسجدي در محله مسعوديه. احمدي‌نژاد روز پنجشنبه تا جايي كه مي‌توانست با سخنان كنايه‌آميز و نيش‌دار، دولت روحاني را مورد هدف قرار داد. او گفت: اقليت برخوردار، براي خودش حقوق‌هاي استثنايي و غيرقابل شمارش قائل است و براي فرودستان كمترين حقي قائل نيست. اينها دارند اين سيستم اداري نوشته يا نانوشته را اجرايي مي‌كنند.

روزنامه اعتماد درمصاحبه‌ای با مرتضی الویری با تیتر ليست اميد «پيوندي» بود نوشت: دو سه نكته را بايد در اين فرآيند مورد توجه قرار دهيم؛ نخستين مطلب عبارت از اين است كه آقاي عارف با يك فرد تندرو يا پايداري رقابت نمي‌كرد، بلكه با كسي رقابت مي‌كرد كه در ميان اعتداليون و حتي اقشاري از اصلاح‌طلبان كارنامه مثبتي از خود در چند سال اخير به منصه ظهور گذاشته بود. بالاخره مواضع آقاي لاريجاني را در مورد وقايع انتخابات سال ٨٨ ببينيد. در جريان برجام هم موضع‌گيري بسيار مثبت و اصلاح‌طلبانه‌اي از خود برجا گذاشت، بنابراين آقاي عارف بايد با چنين فردي رقابت مي‌كرد نه با يك فرد پايداري يا اصولگراي تند.







۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن