تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816988930




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پايگاه مخفي امريكا در سوريه هدف روس‌ها قرار گرفته است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: پايگاه مخفي امريكا در سوريه هدف روس‌ها قرار گرفته است
جنگنده‌هاي روس پنج هفته قبل يك پايگاه مربوط به نيروهاي ويژه امريكايي و انگليس را در سوريه هدف قرار دادند، اقدامي كه در آن فاصله زماني خبري نشد...
جنگنده‌هاي روس پنج هفته قبل يك پايگاه مربوط به نيروهاي ويژه امريكايي و انگليس را در سوريه هدف قرار دادند، اقدامي كه در آن فاصله زماني خبري نشد ولي در نهايت منجر به توافق وزراي خارجه امريكا و روسيه بر سر سوريه شد. سخنگوي كاخ كرملين اين خبر را تاييد نكرده ولي نحوه واكنش به آن از صحت خبر حكايت دارد.
به گزارش «جوان»، روزنامه امريكايي وال استريت ژورنال روز پنج‌شنبه فاش كرد كه جنگنده‌هاي روسي روز 12 ژوئن به يك پايگاه مخفي نيروهاي ويژه امريكايي در سوريه و در منطقه الطنف كه نزديك مرز اردن قرار داشته حمله كرده‌اند.

مقام‌هاي نظامي و اطلاعاتي امريكا مي‌گويند اين حمله جنگنده‌هاي روسي به اين پايگاه كه با سيا مرتبط بوده با اين هدف انجام شده كه كاخ سفيد مجبور به همكاري با روسيه براي حمله به تروريست‌هاي سوري شود. فاكس نيوز مي‌گويد به‌رغم اينكه اين حمله مي‌تواند منجر به كشته شدن نيروهاي امريكايي و بر هم خوردن  مناسبات دو طرف شود، كاخ سفيد و وزارت خارجه امريكا روند مصالحه با روس‌ها را پيگيري كرده‌اند. هفته قبل، سرگئي لاوروف و جان كري براي حمله به جبهه النصره به توافق رسيدند.

 اين در حالي است كه به گفته فاكس نيوز، سيا و پنتاگون با اين توافق موافق نبوده‌اند. حدود 24 ساعت قبل از اين حمله، نيروهاي انگليسي اين پايگاه را تخليه كرده بودند. به گفته مقام‌هاي امريكايي كه نام آنها فاش نشده، يك جنگنده روس با يك بمب خوشه‌اي اين پايگاه مخفي را مورد حمله قرار داد و بعد از اين  حمله، فرماندهي نيروي هوايي امريكا در قطر با پايگاه روس‌ها در لاذقيه تماس برقرار كرد و گفت كه روسيه نبايد به اين پايگاه حمله مي‌كرد، ولي به فاصله 90 دقيقه بعد، روس‌ها دوباره اين پايگاه را هدف قرار دادند. مقام‌هاي امريكايي مي‌گويند: مقام‌هاي روس به آنها گفته‌اند كه تصور مي‌كرده‌اند پايگاه ياد شده متعلق به داعش است ولي امريكا چنين ادعايي را رد مي‌كند.
خبرگزاري ريانووستي در اين باره به نقل از ديميتري پسكوف، سخنگوي كاخ كرملين نوشت: با توجه به اينكه اطلاعات مستندي در اين زمينه وجود ندارد و اعلام نشده است، امكان اظهار نظر نيست و وزارت دفاع روسيه مي‌تواند در اين باره اظهار نظر كند.
  
لاوروف: اسد با صندوق رأي مي‌رود
وزير امور خارجه روسيه پافشاري همتاي امريكايي خود را براي خروج بشار اسد از قدرت در سوريه به عنوان پيش‌شرط همكاري مستقيم واشنگتن و مسكو در مبارزه با تروريسم رد كرده و گفته كه اسد بايد پاي صندوق‌هاي رأي كنار برود. به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاري روسيا سگودنيا، سرگئي لاوروف كه براي از سرگيري مذاكرات ژنو با دستور كار حل سياسي بحران سوريه تلاش مي‌كند، روز جمعه در نشست «انديشه سياسي» در استان ولاديمير نزديك مسكو تأكيد كرد: وزير خارجه امريكا در مذاكرات هفته گذشته در مسكو بار ديگر خواستار كناره‌گيري رئيس‌جمهوري سوريه شد. وزير خارجه روسيه گفت: آنان (امريكايي‌ها) مي‌گويند عليه تروريسم بايد متحد شد و به عنوان نمونه كري در مذاكرات اخير تأكيد كرد كه پيش از هر توافق براي مبارزه مشترك با تروريست‌ها بشار اسد بايد از قدرت كناره‌گيري كند. لاوروف ادامه داد: در برابر اين گفته كري كه 80 درصد سوري‌ها از بشار اسد حمايت نمي‌كنند، به وزير خارجه امريكا گفتم «نخست بايد با تروريست‌ها مبارزه كنيم تا نظم در سوريه برقرار شود تا 80 درصد مخالفاني كه شما مي‌گوييد بتوانند براساس يك‌ ساز وكار دموكراتيك پذيرفته شده و پاي صندوق‌هاي رأي، رئيس‌جمهوري سوريه را كنار بگذارند.» وزير خارجه روسيه در پايان تاكيد كرد: كري با پيشنهاد انتخاب دموكراتيك مردم در باره سرنوشت بشار اسد مخالفت كرد و گفت: «اين روند حداقل يك سال زمان مي‌برد، در حالي كه واشنگتن مي‌خواهد اين اقدام فوري صورت گيرد»، ولي من تاكيد كردم: «آيا تضمين مي‌كنيد، سناريوي ليبي در سوريه تكرار نشود كه با سرنگوني قذافي اين كشور به كانون تروريسم تبديل شد.»

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن