تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خاطر خداى سبحان از چيزى بگذرد، خداوند بهتر از آن را به او عوض خواهد داد. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816330223




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تولید ثروت از محل علم، حلقه مفقوده و جدی اقتصاد کشور - ایسنا


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا:
 محمد رضا پورابراهیمی
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: امروز حلقه مفقوده و جدی اقتصاد کشور ما، تولید ثروت از محل علم است. به گزارش ایسنا، "محمدرضا پورابراهیمی" در بازدید از جهاد دانشگاهی استان کرمان اظهار کرد: خبرگزاری ایسنا یکی از کارهای خیلی خوب جهاد دانشگاهی است که تلاش های زیادی در عرصه اطلاع رسانی، ارتقاء فرهنگ عمومی و مطالبه گری انجام می‌دهد و این فعالیت ها درخور تقدیر است.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز علم و دانش جایگاه اساسی ما برای پیشرفت کشور است که اگر تقویت نشود شاید یکی از پایه اصلی نظام دچار خدشه شود، افزود: جهاد دانشگاهی شجره طیبه‌ای است که از بطن انقلاب اسلامی به وجود آمده و یکی از ویژگی های اساسی این نهاد، اتصال به حوزه دانش و علم است.

جایگاه علمی کشور، یکی از توانمندی های ما در مقابل دشمنان

پورابراهیمی تصریح کرد: امروز یکی از توانمندی هایی که ما را در مقابل دشمنان تقویت می کند، همین جایگاه علم است و جهاد دانشگاهی هر چه جلوتر رفته، اتصال خود را با دانش بیشتر کرده و در نتیحه اثربخشی آن هم بیشتر بوده است.

وی بیان کرد: اقداماتی که در حوزه ایمنی و زلزله در جهاددانشگاهی استان کرمان انجام شده درخور تقدیر است و این موضوع نیز در پرتو تلاش ها درعرصه پژوهش ایجاد شده و هرچه این حوزه بیشتر گسترش یابد، به جز موفقیت های جهاددانشگاهی به مفهوم یک نهاد، موفقیت نظام نیز محسوب خواهد شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: البته فکر می کنم در حوزه علم رویکرد و نگاه جهاددانشگاهی صرفا گسترش دانش نیست، بلکه اولویت اصلی این نهاد انقلابی و دانشگاهی، بهره گیری از ظرفیت علمی برای حل مشکلات جامعه است.

پورابراهیمی ادامه داد: یکی از تمایزهای دیگر جهاد دانشگاهی این است که در زمینه بکارگیری دانش تلاش کرده که از نقاط بارز این مجموعه است و امروز تمام چشم امید کشور به این مسائل است و جهاد پشقراول در این عرصه است کما اینکه فعالیت های جهاددانشگاهی در چند سال اخیر این مساله را نشان داده است.

خلاء اقتصادی شدن علم را مشاهده می‌کنیم

وی بیان کرد: امروز متاسفانه علی رغم همه تلاش ها درعرصه دانشگاهی، خلاء اقتصادی شدن علم را مشاهده می کنیم ولی نتیجه تلاش های جهاد دانشگاهی در زمینه خلق ثروت قابل لمس بوده که باید دامنه آن گسترش یابد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید شرکت های دانش بنیان وابسته به جهاد دانشگاهی راه اندازی شده و روی تجاری سازی علم کار کنند تا به تجارت واقعی تبدیل شده و به عرصه اقتصاد پا بگذارد که در این صورت می تواند اشتغال عظیمی هم ایجاد کند.

وی افزود: اکنون جمهوری اسلامی رتبه اول تولید علم در منطقه را دارد اما این جایگاه باید به خلق ثروت منجر شود، و اگر این مساله صورت نگیرد، مانند این است که سدی مملو از علم و دانش داریم ولی دریچه های آن بسته است، در حالی که برای حل کردن باری از مشکلات کشور، باید تلاش کرد و این امر، وظیفه جهاددانشگاهی را سنگین تر می کند.

اقتصاد دانش بنیان، یکی از شاه بیت های اقتصاد مقاومتی

پورابراهیمی با اشاره به اینکه یکی از شاه بیت های اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش بنیان است، اظهار کرد: متاسفانه کشور ما تاکنون با فروش نفت که دارایی کشورمان است، در حال گذران روزمرگی خود بوده و این در حالی است که نفت یک روز تمام می شود و بالاخره باید اقتصاد دانش بنیان و خلق ثروت از محل علم و دانش جایگزین این روند شود که کار بسیار سختی است اما تجربه نشان داده که شدنی است.

وی با اشاره به اینکه امروز حلقه مفقوده و جدی اقتصاد کشور ما، تولید ثروت از محل علم است، گفت: ما برای نخستین بار بورس ایده را در کشور ایجاد کرده ایم و در سال جاری و تا سال آینده قانون تجاری سازی علم را عملیاتی خواهیم کرد، قانونی که بتواند لینک ارتباطی تخصصی بین دانشگاه ها و بنگاه های اقتصادی ایجاد کند و به این حوزه ورود کرده ایم و نیازمند کمک هستیم تا بتوانیم خروجی بگیریم.

پورابراهیمی در ادامه به مسئله برجام نیز اشاره کرد و گفت: ما برجام و محدودیت های هسته ای ناشی از آن را پذیرفتیم تا تحریم برداشته و فشار از روی ملت کم شود اما باید همگان به این موضوع واقف باشند که جمهوری اسلامی برای اعتمادسازی در دنیا و اینکه اعلام کند، به دنبال سلاح هسته ای نیست؛ حاضر به مذاکره با غربی‌ها شد اما با گذشت چند ماه از برجام، نتیجه مهمی به دست نیاورده ایم.

در ورود سرمایه خارجی به کشور هیچ اتفاقی پس از برجام نیفتاده است

وی بیان کرد: البته برجام آثار مثبتی مانند اینکه تحریم جدیدی علیه ما وضع نشد و افزایش فروش نفت و رسیدن به سهمیه جهانی یعنی 2 میلیون و 250 هزار بشکه نفت در روز را برای ما داشته است، اما واقعیت این است که در مراودات پولی و بانکی و باز کردن سوئیفت، متاسفانه علی رغم اینکه در ظاهر مشکلی نیست، هیچ گشایشی صورت نگرفته و در ورود سرمایه خارجی به کشور ما هیچ اتفاق واقعی نیفتاده است.

پورابراهیمی با بیان اینکه دشمنان نمی خواهند ما پیشرفت کنیم و از دشمن غیر از این نیز انتظاری نیست، اظهار کرد: باید همه ما برای پیشرفت کشور پای کار آمده و معتقدم می توانیم جایگاه علم و دانش کشورمان را به جایگاه های مهمی برسانیم همانطور که تاکنون در برخی حوزه ها از جمله هوافضا، نانو و ... موفق شده ایم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این موفقیت ها نشان دهنده توانمندی و روحیه پرتلاش نیروهای علمی کشور است و در این صورت می توانیم گام های بعدی را محکم تر از قبل برداریم و این برای مجموعه جهاد دانشگاهی موضوعی مهم است.

جهاد دانشگاهی، خاکریز مقدم عرصه اقتصاد دانش بنیان

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: به جهاد دانشگاهی به عنوان یک خاکریز مقدم عرصه اقتصاد دانش بنیان نگاه می کنیم که می تواند به صورت جدی به عرصه اقتصاد ورود پیدا کند و نیازمند حمایت و کمک و همکاری برای پوشش اقتصادی از این نهاد انقلابی را داریم.

پورابراهیمی با بیان اینکه مجلس تمام قد از حوزه اقتصاد دانش بنیان دفاع خواهد کرد و در کمیسیون اقتصادی در این زمینه اقدامات جدی انجام خواهیم داد، تصریح کرد: ویژگی دیگر جهاد دانشگاهی، رویکرد جهادی بودن آن است. به معنی اینکه فراتر از الزامات اجرایی و تمام قد در عرصه، به صورت مستمر پیگیری و فعالیت می کنید و دکتر کاظمی آشتیانی یکی از نابغه های جهاددانشگاهی بود که در وجود ایشان هم جهاد بود هم علم و باید این سمبل در بدنه جهاد دانشگاهی کشور و استان بنشیند.

هم اکنون در جنگ اقتصادی هستیم

پورابراهیمی با بیان اینکه دشمنان هزاران برنامه عملیات انتحاری برای ایران طراحی کرده اند اما حتی یک مورد آنها را تاکنون به برکت خون شهدا نتوانسته‌اند عملیاتی کنند، خطاب به اعضای جهاددانشگاهی گفت: در شرایط کنونی، وظیفه ما صیانت از انقلاب است و معتقدیم هم اکنون در جنگ اقتصادی هستیم و فرماندهان این جنگ محققان، پژوهشگران، اقتصاددانان و ... هستند و مردم همان نقش و جنگ دفاع مقدس را از شما انتظار دارند و باید امروز با دانش و تخصص بجنگیم.

انتهای پیام


دوشنبه / ۱۴ تیر ۱۳۹۵ / ۱۲:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن