تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چه آسان است مرگى كه در راه رسيدن به عزّت و احياى حق باشد، مرگ عزتمندانه جز زندگى جاو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805894838




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعتقاد راسخ شیخ زاکزاکی به انقلاب اسلامی


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
اعتقاد راسخ شیخ زاکزاکی به انقلاب اسلامی
اعتقاد راسخ شیخ زاکزاکی به انقلاب اسلامی رئیس اتحادیه طلاب قاره افریقا با اشاره به اعتقاد راسخ شیخ زکزاکی به مسیر انقلاب گفت: وقتی شش پسر شیخ ابراهیم توسط ارتش نیجریه و سلفی‌ها به شهادت می‌رسند، خدا را شکر می‌کند.


به گزارش فرهنگ ینوز، شیخ شعیب محمد چهارشنبه‌شب در میزگردی با حضور فرزندان و نمایندگان شیخ ابراهیم یعقوب زکزاکی در ساری افزود: دختر شیخ ابراهیم زکزاکی که امروز در ایران و شهر مشهد علوم حوزوی را فرامی‌گیرد از سوی مأموریت یافته تا پس از فراگیری این علوم در جهت تأسیس حوزه (خواهران) در نیجریه اقدام کند و شیخ ابراهیم بر ضرورت ایجاد حرکت اسلامی علیه دشمنان تأکید دارد.

فعال فرهنگی نیجریه به کشتار ضد بشری ارتش نیجریه در حسینیه بقیه‌الله شیعیان زاریا اشاره کرد و گفت: آن‌ها با تصاویر و فیلم‌هایی که پخش کردند وانمود می‌کنند کشتار از سوی آن‌ها صورت نگرفته درحالی‌که چنین نیست و این اقدام خلاف قانون از سوی آن‌ها انجام شد.

شیخ شعیب محمد، عنوان کرد: شیخ زکزاکی نه‌تنها در دل شیعیان نیجریه و منطقه زاریا جای دارد بلکه موردتوجه غیرمسلمانان است و منزل شیخ پناهگاه مسیحیان بود و شیخ از آن‌ها محافظت می‌کردند و این حرکت اسلامی (شیعی، سنی و مسیحی) است.

بدیعه زکزاکی دختر شیخ زکزاکی نیز گفت: انقلاب مردم نیجریه به رهبری شیخ زکزاکی از انقلاب اسلامی ایران الگو گرفته است و باوجود سختی‌های پیش روی این حرکت انقلابی اسلامی، همچنان مقاوم و مصمم ایستاده‌اند.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران ریشه الهی دارد و ازاین‌رو در اقصی نقاط دنیا موردتوجه استقلال‌طلبان و جنبش‌های اسلامی بوده است.

سفرهای شیخ زکزاکی مسیر ترویج فرهنگ اسلامی را در نیجریه فراهم کرد

 بدیعه زکزاکی در این میزگرد به مأموریت پدر در صدور انقلاب اسلامی به آن‌سوی مرزهای ایران و کشور نیجریه و تلاش ارتش این کشور در جلوگیری از حرکت اسلام‌گرایانه شیخ ابراهیم، اشاره کرد و گفت: پدر در دیدار با امام (ره)، سخنرانی امام را جمع‌آوری و ضبط می‌کنند و بعد از بازگشت به نیجریه و آغاز مأموریت (در ترویج اسلام و انقلاب اسلامی) سخنرانی ضبط‌شده امام را در اختیار همراهان قرار می‌دهند.

وی، افزود: سفرهای دوره‌ای شیخ زکزاکی به ایران و جمع‌آوری سخنرانی‌های امام، مسیر ترویج فرهنگ اسلامی را در نیجریه هموار کرد اگرچه از سوی دولتی‌ها تهدید و شکنجه می‌شد ولی هرگز از هدفی که داشت، منحرف نشد.

بدیعه زکزاکی، ویژگی‌ها اعتقادی پدر را برشمرد و گفت: پدر در روزهای سه‌شنبه و پنج‌شنبه تحت هرگونه شرایط جسمی و کسالت روزه می‌گرفت، اعتقاد قوی به اسلام ناب محمدی و مذهب شیعی از ویژگی بارز او است که همین اعتقاد موجب ماندگاری انقلاب وی در نیجریه شده است.

وی، متذکر شد: باوجود تمام ممانعت‌ها و کارشکنی‌ها دشمنان و کشتار ضد بشری ارتش نیجریه روزبه‌روز بر شیعیان نیجریه افزوده می‌شود و این خودباوری در ملت‌های آزاده جهان ریشه در تحرکات انقلاب اسلامی ایران دارد.زنان نیجریه با تاسی از انقلاب شیخ زکزاکی باحجاب شدند

رقیه محمد ثالث عضو حرکت اسلامی زنان نیجریه نیز اظهار کرد: شیخ ابراهیم زکزاکی با ترویج اسلام در نیجریه مسیر اعتقادی زنان کشورش را تغییر داد و امروز زنان مسلمان و شیعی نیجریه که در جریان انقلاب شیخ ابراهیم هستند همگی باحجاب هستند و درحالی‌که قبل از آن چنین نبود.

عضو حرکت اسلامی زنان نیجریه، بابیان اینکه تحرکات انقلابی و اسلامی نیجریه بر فعالیت‌های زنان این کشور هم تأثیر گذاشت، گفت: انجمن‌های زیادی با حضور بانوان و با اهداف اسلامی تشکیل شد.

منبع: مهر


95/4/31 - 10:26 - 2016-7-21 10:26:01





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن