تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816853910




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رياض به دنبال فعال كردن جبهه جنوبي مقابل حلب


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: رياض به دنبال فعال كردن جبهه جنوبي مقابل حلب
روزگذشته دو راكت به منطقه‌اي واقع در اطراف شهر قنيطره اصابت كرد كه در جريان آن تعدادي از ساكنان اين منطقه شهيد و زخمي شدند.
نویسنده : احمد كاظم‌زاده 


روزگذشته دو راكت به منطقه‌اي واقع در اطراف شهر قنيطره اصابت كرد كه در جريان آن تعدادي از ساكنان اين منطقه شهيد و زخمي شدند. گروه تكفيري النصره اين حمله را به هواپيماهاي اسرائيلي نسبت داد اما ستاد جنگ سوريه ضمن تكذيب اين خبر منطقه شليك راكت‌ها واقع در قلمرو جبهه النصره را مورد آتشبار سنگين قرار داد و اين حملات را تلافي كرد. نكته مهمي كه در اين زمينه وجود دارد و به اين حملات اهميت مي‌بخشد ابعاد نظامي آن نيست چراكه به نوبه خود نمي‌تواند معادله نظامي و ميداني موجود را تغيير دهد اما از سناريويي پرده برمي‌دارد كه به درك وضعيت ميداني و موقعيت هر يك از طرف‌هاي درگير در آن كمك مي‌كند. از اين ديد با توجه به اينكه محاصره شهر حلب به عنوان پايتخت اقتصادي سوريه كامل شده و تلاش‌هاي مخالفان مسلح و تكفيري براي شكستن محاصره ناكام مانده است و از ديگر سو در عراق نيز شمارش معكوس براي آزادسازي موصل بعد از عمليات موفقيت‌آميز فلوجه آغاز شده، درچنين وضعيتي به نظر مي‌رسد عربستان به دنبال آن است كه با كمك نيروهاي النصره بتواند به درگيري‌هاي ميان ارتش سوريه و حزب‌الله از يكسو و ارتش رژيم صهيونيستي از ديگر سو دامن بزند تا از فضاي ناشي از آن براي ايجاد گشايش در جبهه شمالي به نفع نيروهاي تحت محاصره مورد حمايت خود در حلب استفاده كند.

شكست‌هاي پي در پي گروه‌هاي مسلح و تكفيري‌هاي مورد حمايت عربستان در جبهه شمالي و آشكار شدن نشانه‌هايي از تغيير رويكرد تركيه در قبال سوريه موجب شده عربستان براي فعال نگه داشتن جنگ سوريه خود را به هر دري بزند تا بلكه بتواند جنگ سوريه را تا زمان مشخص شدن نتايج انتخابات رياست جمهوري امريكا شعله‌ور نگه دارد. اين دست و پا زدن‌ها نشان مي‌دهد عربستان در صحنه جنگ سوريه تنها مانده و حتي شكاف‌هايي بين اين كشور و متحدان تكفيري‌اش با رژيم صهيونيستي ايجاد شده و با وجود اينكه اين رژيم بيشترين نفع را از تلاش‌هاي مداخله‌گرانه عربستان در سوريه برده اما با تجارب تلخي كه از جنگ سال 2006 با حزب‌الله به‌دست آورده به هيچ وجه نمي‌خواهد وارد درگيري نظامي مستقيم با ارتش سوريه شود كه حزب‌الله را در كنار خود دارد. پس از شكست در اين جنگ، رژيم صهيونيستي تمام تلاش خود را به‌كار گرفته است كه از طرق‌ ديگر مثل دامن زدن به اختلافات مذهبي و قومي و فرصت‌سازي از تروريسم تكفيري از حزب‌الله و ارتش سوريه انتقام بگيرد و گروه‌هاي تكفيري و حاميان سعودي و قطري آنها را در ميدان بازي خود به‌كار گيرد. مقامات سعودي انتظار دارند در ازاي خوش‌خدمتي‌هاي گسترده آنها و تكفيري‌هاي تحت امرشان به رژيم صهيونيستي، اكنون اين رژيم نيز با فعال كردن جبهه جنوبي به كمك تكفيري‌هاي تحت محاصره در حلب درآيد اما ظاهراً پاسخ مثبتي در اين زمينه نشنيده‌اند كه اين نشان مي‌دهد آخرين حلقه باقي‌مانده در ائتلاف مخالفان دولت سوريه نيز دچار اختلاف شده است.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن