تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815181843




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گولن یک هفته پیش از کودتا به کجا رفته بود؟


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
گولن یک هفته پیش از کودتا به کجا رفته بود؟
گولن یک هفته پیش از کودتا به کجا رفته بود؟ در حالی که دولت ترکیه فتح الله گولن، مخالف آمریکا نشین اردوغان، را عامل کودتا دانسته است، رسانه های حامی دولت اردوغان اطلاعاتی دربارۀ آخرین سفر گولن پیش از کودتا منتشر کرده اند.


به گزارش فرهنگ نیوز، پایگاه "وطن" به نقل از منابع امنیتی مدعی شد که "فتح الله گولن"، که مقیم ایالت "پنسیلوانیا"ی آمریکاست، یک هفته قبل از کودتای نافرجام علیه "رجب طیب اردوغان" رییس جمهور ترکیه راهی امارات شده بود. وی در این سفر با "محمد دحلان"، از اعضای پیشین جنبش فتح که مشاور امنیتی "محمد بن زاید" است، دیدار کرد. 
 
پایگاه "وطن" افزود این دیدار بسیار سری بوده اما اولین دیدار نبوده است. مشخص نیست که آیا گولن با محمد بن زاید دیدار کرده است یا خیر.
 
بر پایۀ این گزارش، دحلان که از فلسطین فراری است، ذو سال قبل با رهبران حزب کارگران کردستان (پ. ک. ک) دیدار کرده و آنان را برای افزایش مخالفت و فشار بر اردوغان یاری داده است.
 
پایگاه "وطن"، که به جریان اخوان المسلمین نزدیک است، در پایان گزارش خود نوشت امارات امیدوار بود اردوغان در انتخابات شکست بخورد و از طریق صندوق های رای سرنگون شود اما گویا پیروزی اردوغان در انتخابات باعث شد کودتای مستقیم ارتش را طراحی و حمایت نماید.
 


منبع: العالم


95/4/28 - 19:26 - 2016-7-18 19:26:47





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن