تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درباره آيه «ياد خدا بزرگتر است» ـ : به ياد خدا بودن در هنگام روبه رو شدن با حلال و ح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803857088




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زنگ خطر نيس براي ريو


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: زنگ خطر نيس براي ريو
حوادث تروريستي در نيس فرانسه باعث شده در فاصله سه هفته تا آغاز المپيك، برزيلي‌ها از تمهيدات ويژه براي مبارزه با تهديدات تروريستي و افزايش امنيت ريو خبر ‌دهند.
نویسنده : سعيد احمديان 


پاييز گذشته بود كه گروه تروريستي داعش با اين پيام كه «شما برزيلي‌ها هدف بعدي ما در المپيک هستيد» زنگ خطر را براي امنيت بازي‌هاي المپيك ريو به صدا در آورد. اين گروه تروريستي قبل از شروع بازي‌هاي المپيک ۲۰۱۶ ريودوژانيرو يک شبکه جديد به زبان پرتغالي راه انداخت و در آن برزيل را هدف بعدي حملات تروريستي خود معرفي کرده. افزايش اين تهديدات را مقامات برزيلي هم تأييد كرده‌اند تا نگراني‌ها درباره امنيت بازي‌هاي ريو را كه در زمان المپيك پذيراي نزديك به 500 هزار گردشگر خواهد بود  افزايش پيدا كند. در همين رابطه آلبرتو سالابري، مدير مقابله با تروريسم برزيل پس از پيام‌هاي تروريستي تأکيد کرد: «تهديد تروريستي طي ماه‌هاي اخير افزايش يافته و اين به خاطر انجام حملات تروريستي در ساير کشورهاست. تعداد اتباع برزيلي که از تروريست‌هاي داعش حمايت و طرفداري مي‌کنند، افزايش يافته است. آژانس مقابله با تروريسم برزيل، اقدامات مختلفي را براي جلوگيري از يک حمله احتمالي اتخاذ و اجرا کرده است و اين اقدامات شامل به اشتراک‌گذاري اطلاعات با نيروهاي امنيتي خارجي و ارتقاي آموزش است.»
    ***

حالا 9 ماه بعد از پيام داعش و تهديد برزيل، حوادث تروريستي نيس فرانسه باعث شده تا در فاصله دو هفته تا آغاز المپيك مقامات برزيلي به تكاپوي بيشتري براي تأمين امنيت بازي‌ها بيفتند. در همين رابطه پس از حوادث تروريستي در نيس فرانسه كه هفته گذشته رخ داد و به كشته شدن بيش از 84 نفر انجاميد، ديروز مقامات برزيلي از افزايش بررسي‌ها و تمهيدات لازم امنيتي پيش از برگزاري بازي‌هاي المپيک خبر دادند.رئيس‌جمهور موقت برزيل ميشل تمر پس از حادثه تروريستي شهر نيس فرانسه و به منظور تقويت اقدامات امنيتي پيش از برگزاري بازي‌هاي المپيک ريودوژانيرو با تعدادي از وزيران اين کشور جلسه اضطراري برگزار كرد.

 رائول ژانگمن وزير دفاع برزيل هم در واكنش به حادثه نيس گفت: «حمله نيس ما را نگران مي‌کند. اين وقايع را مورد تجزيه و تحليل قرار داده و برخي درس‌ها از آن گرفتيم. ما در حال شناسايي اولويت‌هاي خود هستيم و شايد شرکت‌کنندگان در بازي‌هاي المپيک تصميمات اتخاذ شده و اقدامات، آينده ما را تحت تأثير قرار دهد. اين بررسي‌ها، اجازه داشتن امنيت بيشتر را در طول اين رويداد مهم ورزشي خواهد داد. هرچند که اين بررسي‌ها مي‌توانند موجب برخي اختلالات براي مردم شوند اما اين براي خود آنهاست.»
سرجيو اچه گوين، مسئول امنيت نهادي برزيل هم فاش کرد يک نماينده سرويس اطلاعاتي اين کشور در حال سفر به فرانسه براي کسب اطلاعات بيشتر است. اچه گوين گفت: «نخستين درسي که از فاجعه نيس مي‌گيريم، سادگي تدارکات است. يک کاميون، يک سلاح نيست، قاچاق کاميون نداريم و نمي‌شود در هنگام عبور از مرز يک کاميون را پنهان کرد و با اين حال، به عنوان يک سلاح وحشتناک از آن استفاده شد.»

از سوي ديگر، لئوناردو پيچياني وزير ورزش برزيل بر اين ايده تأکيد کرد که همه چيز براي بازي‌هاي المپيک آماده است و حدود 85 هزار نيرو از جمله پليس، ارتش و ديگر مأموران از امنيت ريو محافظت مي‌کنند. اين در حالي است که اين رقم نيرو دو برابر افرادي که در المپيک لندن 2012 به کار رفتند، است. او گفت: «ريودوژانيرو به مقر يک مرکز ضدتروريستي متشکل از کارشناسان چندين کشور تبديل شده است تا با به هم‌انديشي درباره مسائل امنيتي بپردازند.» همچنين چندي پيش وزارت دفاع برزيل درخواست سرمايه‌گذاري بيشتري در زمينه نظامي کرده بود تا عمليات‌هاي امنيتي در زمان بازي‌هاي المپيک ريو انجام شوند. پس از اين درخواست، دولت برزيل ۲۴ ميليون دلار به ارتش کمک کرد تا امنيت المپيک ريو را تأمين کند. وزير ورزش برزيل در اين‌باره گفت: «اين ميزان پول نياز نيروهاي دفاعي و امنيتي بود تا بتوانند وظايف خود را به خوبي انجام دهند. سربازان اين هفته‌ اولين تمرينات خود را انجام دادند تا براي بازي‌هاي ريو آماده شوند.» با تمام اين تدابير شهردار ريو به توريست‌ها و ورزشكاران اطمينان داد كه حادثه تروريستي، آنها را تهديد نخواهد كرد. ادواردو پايس گفت: «اگر توريست‌ها مي‌خواهند در ماه آگوست به امن‌ترين مکان دنيا سفر کنند بايد براي بازي‌هاي المپيک به ريو بيايند. به برنامه امنيتي بازي‌هاي ريو اطمينان دارم. اگر نيازي به نيروهاي امنيتي باشد ما اقدام مي‌کنيم. من از امنيت و سلامت در بازي‌هاي المپيک مطمئن هستم.»

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن