تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798931707




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«داریا» در آستانه آزادی


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
«داریا» در آستانه آزادی
«داریا» در آستانه آزادی تروریست‌ها در شهر داریای ریف دمشق که این روزها خود را در حلقه محاصره ارتش سوریه و متحدانش می‌بینند، از بی‌تفاوتی هم‌قطاران خود در جنوب سوریه که به دستور اردن و اسرائیل مشغول جنگ با داعش هستند به خشم آمده و سرگردان شده‌اند.


به گزارش فرهنگ نیوز، در پی پیشروی‌های بزرگ نیروهای سوری مورد حمایت متحدان خود در داریا، گروه‌های تروریستی فعال در ریف دمشق یکدیگر را به خیانت و کوتاهی در مقابله با ارتش سوریه متهم می‌کنند.
 
در همین حال این گروه‌های تروریستی که خود را به شدت در حلقه محاصره ارتش سوریه میبینند، همنوعان خود در جنوب سوریه را که در راستای منافع اردن و اسرائیل مشغول جنگ با داعش در منطقه حوض الیرموک هستند، به خیانت متهم کردند.
 
عملیات ارتش سوریه در داریا در تکمیل مراحل مهمی از عملیاتی بود که چند روز پیش آغاز شد و با سیطره ارتش بر مجموعه‌ای از ساختمان‌های واقع در شرق مسجد جامع نور الدین الشهید همراه بود از جمله یک کارگاه ساخت بمب‌های دستی و شماری از ساختمان‌های بلندی که به دست گرفتن کنترل آنها محاصره را بر تروریست‌های حاضر در داریا تنگ کرد.
 
از همین رو، تروریست‌های حاضر در داریا همچنان خواستار رسیدن کمک‌ها به این منطقه یا باز شدن جبهه‌های نبرد موازی یا نقض آتش‌بس مورد توافق با دولت سوریه در 178 شهرک و روستا در سوریه شدند .
 
از جمله گزینه‌هایی که تروریست‌های داریا برای دفع حملات ارتش سوریه به این شهر مطرح کرده‌اند، تدارک حمله شدید جیش الفتح به 2 روستای محاصره شده الفوعه و کفریا در ریف ادلب است تا بدین ترتیب با تشدید اوضاع انسانی 40 هزار نفری که ساکن این 2 روستا هستند، دولت سوریه را برای توقف حملات خود تحت فشار قرار بدهند.
 
اما مساله قابل توجه این است که تروریست‌های داریا، همقطاران خود در جنوب سوریه را به مزدوری برای اردن و اسرائیل متهم کرده و گفتند که این تروریست‌ها از اتاق عملیات الموک که مجددا احیا شده دستور می‌گیرند، به گونه‌ای که جبهه النصره با همکاری دیگر تروریست‌های فعال در این منطقه به پایگاه‌های داعش در منطقه حوض الیرموک در ریف جنوب غربی استان درعا حمله می‌کنند.
 
تروریست‌های فعال در داریا در حالی این اتهام را بر همقطاران خود در جنوب سوریه وارد می‌کنند که برخی گروه‌های آنها همچون «اتحاد اسلامی اجناد الشام» و «جیش الاسلام» از سوی اتاق عملیات الموک مدیریت شده و مورد حمایت رژیم آل سعود هستند.
 
بنابراین معلوم می‌شود که تروریست‌های داریا که از سوی ارتش سوریه در تنگنا قرار گرفته‌اند تهدید کرده‌اند در صورتی که از سوی گروه‌های همنوع خود کمک دریافت نکنند روابط این گروه‌ها با اسرائیل را رسوا خواهند کرد و بدین ترتیب تروریست‌ها خودشان نقش بزرگ اسرائیل در اداره عملیات‌ها علیه دولت سوریه را برملا می‌کنند.
 
اما جبهه جنوبی سوریه که در  آتش جنگ با ائتلاف تروریستی جیش خالد بن الولید و همپیمان داعش به سر می‌برد، تمایل اردن و اسرائیل برای ابقای جبهه النصره به عنوان قدرت مسلط بر جنوب سوریه را نشان می‌دهد، چرا که گروه ابومحمد الجولانی انضباط خود در اجرای دستورات اتاق الموک را ثابت کرده و بیش‌تر سرکرده‌های این گروه‌های تروریستی در جنوب سوریه تبعه اردن هستند، به همین دلیل توان این گروه‌ها برای سیطره بر مناطق تحت تصرف داعش صرف مبارزه با این گروهک می‌شود.
 
واقعیت تحولات میدانی در پیرامون داریا نشان می‌دهد که بر خلاف اخباری که از عملیات‌های تروریست‌ها علیه ارتش سوریه در اطراف این منطقه منتشر می‌شود، داریا در آستانه آزادی است.
 
تروریست‌هایی که از یک ماه پیش قصد نفوذ به شهرک الدرخبیه داشتند تاکنون نتوانسته‌اند به سوی مناطق الظهره-عرطوز پیشروی کنند تا خود را به داریا برسانند در حالی که آنها در مناطق الدرخبیه و خان الشیح که شمار زیادی از تروریست‌های مرتبط با اسرائیل و هوادار جبهه النصره در اطراف آن سنگر گرفته‌اند به طور مرتب هدف حملات هوایی نیروی هوایی سوریه قرار گرفته‌اند.
 
شهر داریا که در آستانه آزادی از چنگال تروریست‌هاست یکی از مناطق راهبردی برای تروریست‌ها در پیرامون دمشق است و سیطره ارتش سوریه بر آنجا موجب قطع یکی از مهم‌ترین راه‌های امداد رسانی می‌شود.
 
از همین رو ائتلاف مخالفان سوریه با جنجال سازی درباره حملات ارتش سوریه به داریا از طریق رسانه‌ها دولت سوریه را طبق معمول به گرسنگی دادن و قتل عام مردم متهم کرده چرا که سقوط داریا برای تروریست‌ها به معنای محاصره الغوطه است و بدین ترتیب امنیت دمشق بیش از پیش تامین شده و بر نقاط قوت دولت سوریه در پای میز مذاکرات خواهد افزود.
 
به هر روی گردانندگان تروریست‌ها در سوریه مایل نیستند دولت سوریه تا قبل از دور آتی مذاکرات ژنو به نقاط قوتی دست یابد  و آنها کاملا می‌دانند که تحولات حلب به نظام دمشق برگه برنده‌ای می‌دهد که مانع می شود در پای میز مذاکرات حاضر به امتیازدهی‌های سیاسی شود.
 
 


منبع: فارس


95/4/25 - 23:15 - 2016-7-15 23:15:58





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن