تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802757006




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۳۳۷۹ نفر در نظام مهندسی کشاورزی استان قزوین عضو هستند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی قزوین:
۳۳۷۹ نفر در نظام مهندسی کشاورزی استان قزوین عضو هستند

قزوین


شناسهٔ خبر: 3713740 - جمعه ۲۵ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵
استانها > قزوین

.jwplayer{ display: inline-block; } قزوین- رئیس نظام مهندسی کشاورزی استان قزوین گفت: با عضویت ۳۳۷۹ نفر در این سازمان برای افزایش کمی و کیفی تولیدات کشاورزی، اخلاق حرفه ای و پایداری محیط زیست اقدام شده است. به گزارش خبرنگار مهر، حمید نوری نیا پنجشنبه شب در همایش سالگرد تاسیس نظام مهندسی کشاورزی که با حضور کبیری رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی کشور در سالن تبلیغات اسلامی برگزار شد اظهارداشت: در طول ۱۴ سال فعالیت نظام مهندسی کشاورزی استان قزوین امروز تعداد اعضاء حقیقی به ۳۳۷۹ نفر و تعداد شرکتهای فنی و مهندسی ثبت شده به ۱۳۵ واحد رسیده است. وی افزود: مهمترین هدف ما افزایش کیفی و کمی محصولات کشاورزی با حفظ محیط زیست و رسیدن به توسعه پایدار است تا از حقوق کشاورزان هم صیانت شود. نوری نیا گفت: باید اعتماد به نفس و باور این که نظام می تواند در فرآیند تولید نقش موثری ایفا کند تقویت شود تا با انسجام و برنامه ریزی بتوانیم از تجارب و تخصص کارشناسان برای کیفی سازی فعالیتها در این بخش استفاده کنیم.

وی یادآورشد: با تصمیم گیری درست در سطوح مختلف استانی می توانیم با ایجاد انسجام بین فرهیختگان منابع طبیعی، محیط زیست، جهاد کشاورزی برای ارتقاء بهره وری گام برداریم و به توسعه پایدار در محصولات کشاورزی دست یابیم. رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اضافه کرد: باید با توجه به نیازهای جامعه در تولید محصولات سالم و ارگانیک هم همت کنیم و برای کارشناسان این بخش فرصتهای شغلی مناسب ایجاد کنیم. برگزاری ۱۰ کارگاه آموزشی در استان نوری نیا از برگزاری دوره های آموزشی در سال گذشته خبرداد و اظهارداشت: با برگزاری ۳۲ دوره و ۴ هزار و ۸۹۰ نفرساعت آموزش و ۱۰ کارگاه آموزشی برای ارتقاء مهارت بهره برداران و کارشناسان استان اقدام شده است. وی اضافه کرد:صدور ۲۸ فقره موافقت اصولی در بخش دام، طیور و آبزیان، ۴۹ جواز تاسیس و ۱۰۳ جواز بهره برداری توسط نظام مهندسی کشاورزی از مهمترین فعالیتهای انجام شده در سال گذشته است.
    
نوری نیا تصریح کرد:همچنین صدور ۱۸ فقره موافقت اصولی، هشت جواز تاسیس، شش جواز بهره برداری، تمدید ۱۸ جواز تاسیس و۷۱ جواز بهره برداری از دیگر اقدامات این سازمان در مدت یاده شده است. وی بیان کرد: از مجموع ۳۳۷۹ عضو نظام تعداد ۳۰۷۸ نفر لیسانس، ۲۸۷ نفر فوق لیسانس و ۱۴ نفر دکتری هستند که تعداد شرکت های ثبت شده فنی و مهندسی سازمان ۱۳۵ مورد، تعداد کلینیک های گیاه پزشکی دارای مجوز ۳۴ مورد و فروشگاههای سم و کود نیز ۱۴۶ مورد است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اضافه کرد: در این سازمان ۳۵ کارشناس طرح نویس واحدهای دامی، زراعی و باغی، ۱۷۰ کارشناس ناظر واحدهای دامی، زراعی و باغی، فعالیت می کنند و گرایش های تحصیلی این نهاد نیز ۲۷ رشته است. نوری نیا اظهارداشت: با تشکیل ۱۳ جلسه شورا و ۱۰۷ جلسه کمیته فنی برای ارتقاء کیفی تولید در بخش کشاورزی اقدام شده است. وی گفت: تلاش برای افزایش کمی و کیفی تولیدات کشاورزی، تلاش برای ارتقاء اخلاق حرفه ای در امور کشاورزی و حفظ و پایداری محیط زیست و منابع تجدید شونده آب و خاک، دام و طیور، آبزیان و جنگل و مرتع به منظور دستیابی به توسعه پایدار، نظارت بر حسن اجرای وظایف سازمانی و دفاع از حقوق صنفی مهندسان و اشخاص حقوقی و حقیقی از مهمترین وظایف این سازمان است. نوری نیا مهمترین مشکل این سازمان را ممنوعیت در صدور مجوز دانست و گفت: ایجاد محدودیت و ممنوعیت در صدور مجوزها فرصت های شغلی مهندسان این بخش را با چالش جدی روبرو می کند که امیدواریم در این زمینه اقدام شود. حجت الاسلام گروسی: فعالیت در بخش کشاورزی عمل صالح است در ادامه این مراسم حجت الاسلام گروسی نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان اظهارداشت: سعادت انسان در توصیه به حق و صبر است و اگر در برابر مشکلات صبوری شود غلبه بر سختی ها آسان می شود. وی افزود: کسانی که در حوزه تامین مواد غذایی مردم تلاش می کنند کار تاثیرگذاری دارند و عمل صالح انجام می دهند و باید قدردان تلاش آنها باشیم.

گروسی اظهارداشت: نظام مهندسی می تواند راهکارهای علمی و کارشناسی برای حل مشکلات کشاورزی ارائه کرده و به ایجاد فرصت های شغلی برای فعالان این عرصه نیز کمک کند. وی بیان کرد: اگر بخواهیم در کشاورزی به توسعه پایدار برسیم باید برخی روشها اصلاح شود و روشهای سنتی را به مدرن تبدیل کنیم تا با ارتقاء بهره وری هزینه های تولید کم شده و فعالیت در بخش کشاورزی سودآور شود.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن