تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802803772




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نوشاد به دنبال تحقق آرزو های بزرگ/دومین المپیک در انتظار مرد شمار یک ایران


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: نوشاد به دنبال تحقق آرزو های بزرگ/دومین المپیک در انتظار مرد شمار یک ایران
نوشاد عالمیان با دومین حضورش در المپیک به دنبال ثبت رکورد جدیدی در تاریخ تنیس روی میز کشور است.

نوشاد به دنبال تحقق آرزو های بزرگ/دومین المپیک در انتظار مرد شمار یک ایران
به گزارش خبرنگار ورزشی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ، نوشاد عالمیان ملی پوش المپیکی تنیس روی میز کشورمان این روز ها در اردوی آماده سازی به سر می برد و خود را برای دومین و شاید آخرین المپیک دوران حرفه ای اش آماده می کند.

نوشاد که کارنامه درخشانی دارد یکی از بهترین های تاریخ پینگ پنگ کشور است و به طور قطع این روزها به دنبال تکرار روز های اوجش است.

درخشش در رده جوانان

نوشاد  متولد سال 1370 درشهر بابل است. وی نخستین ورزشکار پینگ پنگی است که موفق شد 2 بار جواز حضور در المپیک را بگیرد.

وی از جمله ورزشکارانی است که بسیاری از کارشناسان معتقدند که پینگ پنگ ایران تا مدت ها مانند او را نخواهد دید.

نوشاد که در خانواده ای کاملا پینگ پنگی به دنیا آمده است از دوران نونهالی حضور کاملا فعالی در تنیس روی میز داشت و توانست از همان دوره افتخاران زیادی را کسب کند.
نخستین افتخار بین ا لمللی نوشاد در رده جوانان و در مسابقات بین المللی اسپانیا رقم خورد . وی در حالی که کسی تصور نمی کرد بتواند در آن سن و سال به موفقیتی  دست پیدا کند . موفق شد عنوان پنجمی آن رقابت ها را کسب کند و همه را مجذوب و شیفته عملکردش بکند . اما مسابقات اسپانیا اولین و آخرین موفقیت وی نبود و نوشاد موفق شد بلافاصله در تور لوگزامبوگ به عنوان قهرمانی دست پیدا کند .

رده امید و صعود به المپیک

نوشاد عالمیان با درخشش در رده سنی جوانان همه را برای یک حضور دیگر در المپیک امیدوار کرد . در حالی که افشین نوروزی و مجید احتشام زاده پیش از نوشاد موفق شده بودند راهی المپیک شوند هیچ گاه موفق نشده بودند تا در مسابقات المپیک به پیروزی دست یابند.

اما نوشاد توانست این افتخار را به دست آورد . وی اولین حضور در المپیکش را در رده زیر 21 سال تجربه کرد و موفق شد با عنوان قهرمانی آسیای میانه در تهران راهی المپیک شود .

درخشش نوشاد در آن روزها تنها صعود به المپیک نبود و وی موفق شد در چندین و چند مسابقه بین المللی به موفقیت های بزرگی دست یابد که از جمله آن ها می توان به کسب عنوان نایب قهرمانی تور جهانی چین ، قهرمانی در تور های جهانی آلمان و کویت ، 2 عنوان سومی در مسابقات جهانی لهستان و کره جنوبی و حضور در فینال مسابقات جهانی رده امید اشاره کرد .

عالمیان آن روز ها در رده بندی جهانی هم شرایط خوبی داشت و موفق شد در جایگاه 39 جهان قرار بگیرد . رتبه ای که دیگر هیچ گاه تکرار نشد .

المپیک2012 لندن

نوشاد عالمیانن در ادامه روند خوبش در آن روزها  به عنوان نفر اول پینگ پنگ ایران راهی المپیک شد و در نخستین بازی خود در دور اول رقابت‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن به مصاف ژاستین هان، بازیکن چینی الاصل استرالیایی رفت و با حساب ۴ بر صفر به پیروزی رسید. این نخستین پیروزی پینگ‌ پنگ ایران در تاریخ المپیک بود.

نوشاد عالمیان در دیدار دوم هم توانست رقیب هنگ کنگی خود را که در رنکینگ ۳۱ قرار داشت، با نتیجه ۴ بر ۳ شکست دهد؛ و در جمع ۳۲ نفر برتر دنیا قرار بگیرد وی در دور بعد رقابت‌ها، به مصاف تیمو بول رفت و این مسابقه را با نتیجهٔ ۴ بر صفر واگذار کرد تا بهترین نتیجه ممکن تاریخ رقابت های پینگ پنگ ایران را بدست آورد.

مسابقات جهانی و المپیک 2016

نوشاد عالمیان با پایان رقابت هایش در لندن در حالی به تهران بازگشت که دیگر کمتر کسی در ورزش بود که وی رانشناسد . عملکرد وی در مسابقات جهانی و المپیک باعث شد تا  نوشاد شناسنامه پینگ پنگ ایران شود . اما  موفقیت های نوشاد ادامه دار نبود و وی مانند هر ورزشکار دیگری در یک دوره زمانی پس از المپیک دچار افت شدید شد این موضوع سبب شد تا وی روند نزولی خود را آغاز کند و از زده 39 به رده های پایین تر و حتی زیر 140 سقوط کند افت نوشاد خود را به شدت در مسابقات آسیایی و تور های جهانی نشان داد و همین موضوع سبب شد تا پس از مدت ها حضور در جایگاه نخست رده بندی ایران جایگاه خودش را به برادرش نیما  بدهد و بسیاری را به این فکر بیاندزد که دیگر دوره اش به پایان رسیده است.

اما درست در همین زمان بود که نوشاد به مانند یک ورزشکار فوق حرفه ای عمل کرد و با وجود مشکلات و افت شدیدش توانست دوباره به روز های اوجش نزدیک شود .

وی پس از مسابقات آسیایی در مسابقات جهانی عملکرد خوبی داشت اما عملکردش به گونه ای نبود که کسی انتظار المپیکی شدنش را داشته باشد . با این حال نوشاد همراه با برادرش راهی مسابقات انتخابی المپیک در هنگ کنگ شد و در شرایطی کاملا سخت و مشکل مغلوب برادرش شد و عملا کاری کرد تا برادرش برای نخستین بار راهی المپیک شود . با این اتفاق همه نوشاد را ناکام این مسابقات می دانستند اما وی در گروه بازنده ها با شرایط بسیار مشکلی که وجود داشت موفق شد یکبار دیگر تاریخ سازی کند و برای  دومین بار راهی المپیک شود . با این اتفاق نوشاد  اولین ورزشکارمرد پینگ پنگ کشورمان شد که توانسته جواز حضور در المپیک را کسب کند .

روز های سرنوشت ساز

نوشاد عالمیان به گفته جمیل لطف الله نسب سرمربی تیم ملی بزرگسالان کشورمان این روز ها شرایط خوبی دارد و توانسته با برگزرای تمرینات  منظم و خوب پس از مسابقات انتخابی المپیک به آمادگی خوبی دست یابد . بازی های خوب وی در تور های کره جنوبی و زاپن گواه همین موضوع است .

وی پس از بازگت از مسابقات انتخابی المپیک در جمع خبرنگاران مدعی شد که امیدوار حتی به کسب مدال است . از طرفی هم لطف الله نسب امیدوار است تا المپیکی ها در ریو حداقل به 3 پیروزی دس یابند .

نوشاد عالمیان بار ها در سال های گذشته نشان داده است که آماده درخشش و افتخار آفرینی است . حال باید دید ایا نوشاد بار دیگر می تواند نام خودش را با عنوانی جدید در پینگ پنگ کشورمان ثبت کند . 


۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن