تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على هرگاه عالِم با تقوا و توبه كار نباشد، موعظه اش از دل مردم مى لغزد همچنانكه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798629391




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موفقیت محققان ایرانی در تولید نسل جدید داروهای ضدانعقاد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: موفقیت محققان ایرانی در تولید نسل جدید داروهای ضدانعقاد
مدیر عامل یک کارخانه داروسازی از تولید نسل جدید داروهای ضدانعقاد در کشور خبر داد.


رضویان مدیر عامل یک کارخانه داروسازی در گفت وگو خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت: مشکلات فراوان درمان‌های سنتی و مرسوم ضدانعقاد، موجب گسترش داروهای جدید شده و بسیاری از بیماران که پیش از این به دلیل محدودیت‌ داروهای تزریقی و خوراکی رایج، درمان کافی و مناسب دریافت نمی‌کردند، می‌توانند از آسیب‌های جدی سکته‌های مغز با منشأ آریتمی قلبی و لخته‌ در وریدهای عمقی یا شریان‌های ریوی در امان باشند.


وی تصریح کرد: داروی ریواروکسابان جایگاه ویژه‌ای در میان نسل جدید درمان‌های ضدانعقادی پیدا کرده و با توجه به اهمیت بیماری های قلبی عروقی، پس از چند سال بررسی و تلاش مداوم این دارو را با فناوری روز دنیا تولید و با قیمتی مناسب در دسترس پزشکان متخصص و بیماران نیازمند قرار گرفته است. 


مدیرعامل این کارخانه داروسازی گفت: تولید داروی زالربان و موارد مشابه آن می‌تواند علاوه بر بهبود سیستم بهداشتی درمانی از صرف هزینه‌های بیشتر برای عوارض ناشی از درمان ناکافی، هزینه‌های بالای بستری در بیمارستان و مواجهه با عوارض جسمی و روحی ناشی از آن جلوگیری کند. 


 وی با اشاره به اینکه داروهای ضدانعقاد در درمان فیبریلاسیون دهلیزی( شایع ترین آریتمی قلبی) کاربرد دارد، افزود: این عارضه در صورت همراه شدن با مشکلات قلبی، فشار خون و سن بالا احتمال حمله‌های مغزی را تا چندین برابر افزایش می دهد که به دلیل ماهیت خاموش این بیماری، بسیاری از موارد آن به ویژه در انواع گذرا و بدون علامت آن تشخیص داده نمی‌شوند و زمانی که بیمار دچار استروک شود با بررسی سابقه بیماری فرد این آریتمی شایع برای بیمار تشخیص داده می‌شود.


رضویان با اشاره به روش‌های نوین تشخیص فیبریلاسیون دهلیزی گذرا و تاثیر آن در کاهش وقوع حوادث مغزی در بیماران اظهار کرد: بررسی های دقیق‌تر حاکیست که بیماری قلبی دلیل اصلی حمله مغزی درصد قابل توجهی از بیماران دچار استروک بدون منشأ مشخص (استروک کریپتوژنیک) است. 


وی تصریح کرد: بسیاری از مبتلایان به فیبریلاسیون دهلیزی با وجود تشخیص بیماری، درمان کافی ضدانعقاد برای پیشگیری از استروک دریافت نمی‌کنند که از مهمترین علل آن محدودیت‌های وارفارین به عنوان داروی سنتی ضدانعقاد است.


مدیرعامل این کارخانه داروسازی بیان داشت: براساس مطالعات،حدود نیمی از بیماران درمان خود را با داروهای ضدانعقاد کامل انجام نمی دهند یعنی نیمی از بیماران در معرض خطر سکته‌های مغزی ناشی از مشکلات قلبی، درمان کافی برای پیشگیری از این بیماری ناتوان‌کننده دریافت نمی‌کنند.


وی با بیان اینکه مصرف وارفارین علاوه بر نگرانی‌ها و محدودیت‌هایی که در مصرف غذا و سایر داروهای بیمار ایجاد می‌کند نیاز به پایش مداوم تست‌های انعقادی برای اطمینان از اثربخشی و ایمنی دارو دارد، افزود: با کنترل مداوم تست‌های انعقادی نیز نمی‌توان از قرار گرفتن همیشگی وارفارین در غلظت درمانی اطمینان داشت و طبق مطالعات دو دهه اخیر، میزان قرارگیری وارفارین در محدوده درمانی در بهترین شرایط حدود 60 تا 70درصد گزارش شده است.


رضویان با اشاره به اینکه عدم درمان یا درمان ناکافی با داروهای ضدانعقاد تنها محدود به بیماری فیبریلاسیون دهلیزی نیست، اظهار کرد: بسیاری از بیماران مبتلا به ترومبوز وریدهای عمقی نیز پس از دریافت مدتی درمان ضدانعقادی و به دلیل محدودیت‌های درمان استاندارد، مصرف دارو را با نظر پزشک یا به طور خودسرانه قطع می‌کنند و با بازگشت ترومبوز ورید عمقی یا وقوع آمبولی ریوی هزینه های درمان را افزایش می دهند.


وی گفت: دریافت پروفیلاکسی با داروهای ضدانعقاد نیز با عدم درمان کافی مستثنی نیست و بسیاری از افراد در معرض خطر ترومبوامبولی آگاه نیستند یا در صورت آگاهی و دریافت پروفیلاکسی آن را به میزان کافی و در مدت زمان مناسب دریافت نمی‌کنند.


مدیرعامل این کارخانه داروسازی اظهار کرد: داروهای ضدانعقاد خوراکی با مهار مستقیم فاکتورهای انعقادی پایداری بالاتری دارند و در نتیجه نیازی به پایش مداوم تست‌های انعقادی و نگرانی همیشگی از قرارگیری در محدوده درمانی ندارند و ورود به بازار دارویی دنیا نقش پررنگی در پیشگیری و درمان مشکلات و خطراتی پیدا کرده‌اند که پیش از این درمان کافی و مناسب دریافت نمی‌کردند. 


وی تصریح کرد: ریواروکسابان (Xalerban) یکی از این داروهای خوراکی نسل جدید است که با دستور مصرفی ساده به صورت روزانه کار را برای تجویز داروی ضدانعقاد توسط پزشک و مصرف آن توسط بیمار تا حد زیادی ساده کرده است.


رضویان افزود: با معرفی این نسل از داروها در دنیا تعداد زیادی از بیماران اکنون درمان و پیشگیری مناسب را در مقوله ضدانعقاد دریافت می‌کنند و ریسک خطراتی همچون سکته مغزی، ترومبوزهای ورید عمقی و آمبولی ریوی تا حد قابل توجهی در جوامع پیشرفته کاهش داشته است.





۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن