تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تكميل روزه به پرداخت زكاة يعنى فطره است، همچنان كه صلوات بر پيامبر (صلى الله عليه و آل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804018846




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‎دهد شهرداری بروجرد اجرای امانی پروژه‎‏ها را در پیش گیرد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‎دهدشهرداری بروجرد اجرای امانی پروژه‎‏ها را در پیش گیرد
خبرگزاری فارس: شهرداری بروجرد اجرای امانی پروژه‎‏ها را در پیش گیرد
اجرای امانی پروژه‎‏ها در شهرداری بروجرد با هدف کاستن از حجم هزینه‏‎های این نهاد و تقویت منابع مالی آن ضروری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، ابلاغ سیاست‎های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر انقلاب در سال‌‏های اخیر به عنوان راهکاری اصولی و عملیاتی در حوزه اقتصادی و بسیاری دیگر از زمینه راه را بر همگان نشان داد. از سویی اقدام رهبر فرزانه انقلاب در نامگذاری سال 95 با شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گواه این واقعیت است که در سال جاری باید برخی‎ها در این زمینه از اکتفا به شعار بپرهیزند و در مقام اقدام و عمل در حوزه اقتصاد مقاومتی وارد عمل شوند. اگر چه اقداماتی با محوریت عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی در عمر شورای چهارم شهر و شهرداری بروجرد شکل گرفته است، اما وجود استعدادهای متعدد و متنوع در شهرستان گواه برخی کم‌کاری‎ها در این زمینه است. یکی از سیاست‎هایی که به نظر می‏‎رسد، علاوه بر حرکت در جهت اقتصاد مقاومتی شهرداری بروجرد را در تامین منابع مالی کمک می‎‏کند، اجرای امانی پروژه‏‎های این نهاد خدماتی و عمرانی و پرهیز از محول کردن آنها به پیمانکاران بخش خصوصی است. اجرای امانی پروژه‎‏ها در شهرداری علاوه بر بکارگیری بهینه و حداکثری از ظرفیت نیروهای مازاد این نهاد کاهش هزینه‎ها و افزایش درآمد و به دنبال آن بهبود شرایط مالی را برای شهرداری رقم می‎زند. از سویی سازماندهی کارشناسانه و دقیق نیروها در نهاد شهرداری و چینش آنها در پست‎های سازمانی بر اساس برخی فاکتورها نظیر تخصص و تبحر کافی در کار علاوه بر کیفیت بخشی به کار و افزایش بازده کاری آنها زمینه را برای تحقق مصداقی از سیاست اقتصاد مقاومتی فراهم می‎کند. ساماندهی نیروها در شهرداری بروجرد به صورت غیرمستقیم به عاملی برای بازگشت بخش قابل توجهی از سرمایه این نهاد می‎شود و این به معنای ایجاد شرایط لازم برای کمک به حل مشکلات مالی شهرداری است. تمرکز شهرداری حول دو محور عملیاتی کردن شعار اقتصاد مقاومتی در قالب دو سیاست اجرای امانی پروژه‎ها و ساماندهی و چینش مناسب نیروهای این نهاد به عاملی برای برون رفت از مشکلات فعلی تبدیل می‎شود. بهبود شرایط مالی شهرداری بروجرد علاوه بر کمک به پرداخت به موقع حقوق نیروهای این نهاد خدماتی و عمرانی راه را برای اجرای پروژه‎های بیشتر و به دنبال آن افزایش سطح رضایتمندی شهروندان فراهم می‎کند.

*ضرورت پرهیز از واگذاری پروژه‎ها به بخش خصوصی یکی از شهروندان بروجردی گفت: در حالی مسؤولان شهرداری از تزریق مازاد نیرو به این نهاد و ناتوانی در پرداخت حقوق آنها دم می‎زنند که شهرداری به جای بکارگیری این نیروها پروژه‎های خود را به بخش خصوصی واگذار می‌کند. رضا صبوری عنوان کرد: درصورتیکه شهرداری به توانایی نیروهای خود اعتماد و اطمینان داشته باشد، با واگذاری بخشی از امور به آنها زمینه را برای بازگشت سرمایه به این نهاد فراهم کند. وی تاکید کرد: در این صورت علاوه بر استفاده حداکثری از ظرفیت نیروهای کار و تقویت منابع مالی شهرداری امکان پرداخت به موقع حقوق به کارگران این نهاد فراهم و مشکلات کنونی مرتفع می‎شود. این شهروند بروجردی ادامه داد: به عبارت دیگر شهرداری این شهرستان با محول کردن بخش‎هایی از کار به نیروهای خود با یک تیر چند نشان می‎زند. صبوری تصریح کرد: بی‎شک نیروهای شهرداری هم با دریافت به موقع حقوق رضایت شغلی بیشتری پیدا می‎کنند و همین عامل زمینه‎ساز افزایش بازده کاری آنها و بهبود امور می‎شود. *اجرای امانی پروژه‎ها منابع مالی شهرداری را تقویت می‎کند یکی از کارگران شهرداری بروجرد گفت: شهرداری به جای تلاش در جهت دریافت وام‎های بانکی آن هم با بهره‎های بانکی بالا برای تامین منابع مالی با اجرای امانی پروژه‎‏ها می‎‏تواند، منابع مالی خود را به خوبی و در حد نیاز تامین کند. وی که تمایل ندارد نامی از او برده شود، عنوان کرد: این در حالی است که محول کردن کار به بخش خصوصی به معنای هدر رفت سرمایه از این نهاد است. این کارگر شهرداری بروجرد تاکید کرد: به نظر می رسد، شهرداری بروجرد باید در سیاست‎های هزینه‎ای و درآمدی خود تجدید نظر داشته باشد، تا در سایه این چاره‌اندیشی‎ها زمینه برای حل بسیاری از مشکلات از جمله پرداخت حقوق معوقه نیروها فراهم شود.

*شورای چهارم گام‎های ماندگاری در اقتصاد مقاومتی برداشته است رئیس کمیسیون اقتصاد مقاومتی شورای شهر بروجرد گفت: این کمیسیون از ابتدای سال جاری برنامه‎های خود را حول محور اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل متمرکز کرده است. اشرف چگنی اظهار کرد: شورای اسلامی دوره چهارم در بروجرد در مقایسه با شوراهای قبلی گام‎‏های ماندگارتری در زمینه ورود به مقوله عملیاتی اقتصاد مقاومتی و ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری برداشته است. وی ادامه داد: خرید معدن شن و ماسه، پروژه مشارکتی خیابان شهدا، خریداری کردن چند قطعه زمین، مشارکت در اجرای پروژه هشت بهشت و احداث شهربازی سرپوشیده با همکاری بخش خصوصی گواهی بر این ادعا است. رئیس کمیسیون اقتصاد مقاومتی شورای شهر بروجرد افزود: از سویی اقدامات انجام شده از سوی شورای اسلامی شهر بروجرد در راستای عملیاتی کردن سیاست‏‎های اقتصاد مقاومتی رضایت بخش نیست. چگنی بیان کرد: با توجه به وجود پتانسیل‏‎های متنوع در شهرستان بروجرد شورای شهر باید گام‏‎های بیشتری در زمینه تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی بردارد. *وجود 800 نیروی مازاد شهرداری میراث شورای سوم است وی اظهار کرد: شورای چهارم بروجرد میراث‎دار مشکلاتی است که در شورای سوم در شهرداری این شهرستان ایجاد شده است. این مسؤول با اشاره به وجود قریب به 800 نیروی مازاد در بدنه شهرداری بروجرد افزود: با استفاده از این نیروها می‎‏توان بسیاری از پروژه‎‏های نهاد خدماتی و عمرانی شهرداری را به صورت امانی اجرا کرد. چگنی عنوان کرد: اجرای امانی پروژه‏‏‎ها توسط سازمان‏‎های تابعه شهرداری و پرهیز از واگذاری آنها به پیمانکاران بخش خصوصی ضروری است. *سلب برخی فعالیت‎ها از بخش خصوصی وی افزود: در راستای تحقق سیاست‎های اقتصاد مقاومتی و استفاده از نیروهای شهرداری این شهرستان برخی فعالیت‎ها از بخش خصوصی سلب شده است. رئیس کمیسیون اقتصاد مقاومتی شورای شهر بروجرد اضافه کرد: واگذاری اداره پارک بانوان بروجرد به یکی از بانوان فعال در بدنه شهرداری یکی از اقدامات صورت گرفته در این زمینه است. چگنی تصریح کرد: در همین راستا بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر سازمان زیباسازی شهرداری بروجرد از هفتم خرداد ماه خود موظف به نصب بنر در سطح شهر است و  انجام این کار از بخش خصوصی سلب می‎شود.

*شهرداری خود اقدام به تولید آسفالت کند وی تاکید کرد: همچنین بر اساس مصوبه شورای شهر سازمان عمران شهرداری باید نسبت به تولید بتن برای انجام فعالیت‎های عمرانی اقدام کند. رئیس کمیسیون اقتصاد مقاومتی شورای شهر بروجرد با اشاره به اینکه شهرداری بروجرد دستگا‎ه‎های تولید آسفالت را در اختیار دارد، افزود: بر پایه مصوبات شورای اسلامی شهر این شهرستان سازمان‎های تابعه این نهاد باید بیشترین آسفالت مورد نیاز را با استفاده از این دستگاه‎ها تولید کنند. چگنی بر ضرورت استفاده بهینه و بهره‎وری بیشتر از نیروهای شهرداری بروجرد تاکید و عنوان کرد: اجرای برخی پروژه‎ها و اقدامات توسط نیروهای شهرداری صرفه جویی در اعتبارات و رفع بسیاری از مشکلات کنونی این نهاد را به دنبال دارد. وی اظهار کرد:  با اجرای برخی پروژه‎ها در حوزه‎های خدماتی و عمرانی به صورت امانی سالیانه از صرف هزینه‎های مازاد در این نهاد کاسته و زمینه برای خدمات رسانی بیشتر و بهتر به شهروندان فراهم می‎شود. رئیس کمیسیون اقتصاد مقاومتی شورای شهر بروجرد خاطرنشان کرد: ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری بروجرد که خود گامی مثبت در راستای اجرای سیاست‎های اقتصاد مقاومتی است، در گرو توجه بیش از پیش مدیران این نهاد به مقوله اقتصاد مقاومتی است.

*عدم سازماندهی نیروها؛ نقیصه‎ای بزرگ در شهرداری چگنی عدم سازماندهی نیروها بر اساس تخصص را یکی از نقیصه‎های شهرداری بروجرد برشمرد و تصریح کرد: این نقیصه هدر رفت نیرو و سرمایه را در این نهاد به دنبال دارد. وی افزود: بسیاری از پست‎های سازمانی در شهرداری این شهرستان بر حسب تحصیلات و تخصص نیروها نیست. رئیس کمیسیون اقتصاد مقاومتی شورای شهر بروجرد ادامه داد: این در حالی است که قرار گرفتن نیروی کار در پستی مغایر با تبحر و تخصص فرد امکان بهره‎وری حداکثری را سلب می‎کند. چگنی خاطرنشان کرد: تناقض میان سواد و توانایی نیروها و جایگاه سازمانی آنها در شهرداری بروجرد غیر قابل انکار است. *ساماندهی نیروها مانع هدر رفت سرمایه‎ها می‎شود وی تاکید کرد: سازماندهی نامناسب نیرو در شهرداری بروجرد علاوه بر هدر رفت نیروی کار هدر رفت سرمایه را نیز به دنبال دارد. رئیس کمیسیون اقتصاد مقاومتی شورای شهر بروجرد اضافه کرد: این در حالی است که سازماندهی نیروهای نهاد شهرداری بروجرد بر اساس تحصیلات و تخصص کاری زمینه را برای بازگشت50 تا 60 درصد از سرمایه به بدنه این نهاد را فراهم می‎کند. چگنی با اشاره به اینکه عدم تناسب لازم در سازماندهی نیروهای شهرداری بروجرد در عمر کاری شورای اسلامی شهر و شهرداری وقت این شهرستان به وجود نیامده است، تصریح کرد: سنگ بنای این مشکل شهرداری در سال‎های پیشین نهاده شده است.

*چینش درست نیروهای شهرداری افزایش بازده کاری را رقم می‏‏‎زند وی ادامه داد: چینش نیروهای شهرداری بر اساس تخصص و تبحر کاری علاوه بر کیفیت بخشی به کار و افزایش بازده کاری نیروها سهم قابل توجهی در صرفه جویی در بخشی از هزینه‎های این نهاد دارد. رئیس کمیسیون اقتصاد مقاومتی شورای شهر بروجرد بیان کرد: حذف لایه‎های مازاد در شهرداری بروجرد و به دنبال آن استفاده از نیروهای این نهاد در اجرای فعالیت‎های عمرانی و خدماتی و  سلب کار از بخش خصوصی زمینه را برای اجرای پروژه‎های بیشتر فراهم می‎کند. چگنی تصریح کرد: وقوع چند ماه حقوق معوقه کارگران شهرداری بروجرد بازده کاری آنها را کاهش می‎دهد و این به معنای هدر رفت نیروی کار است. وی تاکید کرد: این در حالی است که اجرای پروژه‎‏های عمرانی و خدماتی شهرداری بروجرد به صورت امانی تا حدودی می‎تواند، راه را برای پرداخت به موقع حقوق کارگران هموار کند. رئیس کمیسیون اقتصاد مقاومتی شورای شهر بروجرد بیان کرد: به عبارت دیگر اجرای امانی پروژه‏‎های شهرداری تا حدودی زمینه را برای پرداخت به مواقع حقوق نیروهای این نهاد خدماتی و عمرانی فراهم می‏‎کند. -------------------------- گزارش از: مژگان شمس -------------------------- انتهای پیام/85012/ر40/

95/02/29 :: 00:05





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن