تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رمضان ماهى است كه ابتدايش رحمت است و ميانه‏اش مغفرت و پايانش آزادى از آتش جهنم. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802913137




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگرانی از سرنوشت برجام در جشن يك‌سالگي!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: نگرانی از سرنوشت برجام در جشن يك‌سالگي!
روز 23 تير ماه، اولين سالگرد امضاي توافق هسته‌اي ايران و 5+1 ( برجام) بود و اين انتظار طبيعي وجود داشت كه مسئولان اجرايي و هسته‌اي كشور پس از يك‌سال تبليغات گسترده از اين توافق كه به شكل بسيار افراطي مورد توجه قرار گرفت


روز 23 تير ماه، اولين سالگرد امضاي توافق هسته‌اي ايران و 5+1 ( برجام) بود و اين انتظار طبيعي وجود داشت كه مسئولان اجرايي و هسته‌اي كشور پس از يك‌سال تبليغات گسترده از اين توافق كه به شكل بسيار افراطي مورد توجه قرار گرفت و درباره آن توصيفات غيرواقعي همچون آفتاب تابان و مشابه آن به‌كار برده شد، از مواهب و دستاوردهاي آن رونمايي كنند اما نه تنها اين اتفاق نيفتاد بلكه دكتر روحاني در جلسه ديروز هيئت دولت طرف‌هاي غربي را تهديد كرد كه اگر روزي 5+1 بخواهد از تعهدات خود سر باز بزند، ما كاملاً آمادگي داریم و از لحاظ توانمندي هسته‌اي در شرايطي هستيم كه در زمان كوتاهي مي‌توانيم به نقطه مطلوب خود دست پيدا كنيم. به عبارت ديگر معناي اين سخن آن است كه طرف‌هاي غربي در مسير توافق كارشكني مي‌كنند و اراده‌اي براي پايان دادن به خصومت با جمهوري اسلامي ندارند. وگرنه اگر همه چيز براساس توافق درست پيش رفته بود، دليلي براي تهديد وجود نداشت.
در واقع رئیس‌جمهور باید پاسخ دهد که کدام نگرانی در جشن یک سالگی آفتاب تابان، موجب شده که او اینچنین برای 5+1 خط و نشان بکشد؟!

آنگونه كه پايگاه اطلاع‌رساني دفتر رياست جمهوري نوشته است دكتر روحاني در عين حال با گراميداشت سالروز توافق هسته‌اي ايران با 5+1، ضمن تأكيد بر اينكه جمهوري اسلامي ايران به عهد خود در توافق هسته‌اي پابرجا و متعهد است، اظهارداشت: اگر روزي 5+1 بخواهد از تعهدات خود سر باز بزند، ما كاملاً آمادگي داریم و از لحاظ توانمندي هسته‌اي در شرايطي هستيم كه در زمان كوتاهي مي‌توانيم به نقطه مطلوب خود دست پيدا كنيم. وي گفته: برنامه جامع اقدام مشترك (برجام) به نفع همه كشورها و صلح، امنيت، ثبات و توسعه جهاني بوده و نقض آن به ضرر همه خواهد بود و هركس بخواهد شروع‌كننده باشد، بازنده سياسي در صحنه بين‌المللي است.
اين جمله هم مي‌تواند دليل ديگري از نگراني رئيس‌جمهور درباره بدعهدي غرب نسبت به توافق هسته‌اي باشد.
رئيس‌جمهور البته تعريضي به يك سالگي برجام هم زد و گفت: برجام به مفهوم تفاهم در اصل مذاكرات، در 23 تيرماه به نتيجه رسيد و اجراي آن از 26 دي ماه آغاز شد و اينكه در برخي رسانه‌ها عنوان شده كه يك‌سال از اجراي برجام گذشته است صحيح نيست و از اجراي برجام كمتر از شش ماه گذشته است.

روحاني در ادامه با عبور سریع از نگرانی و تهدیدهایش، تعاریفی هم از برجام کرد و 23 تيرماه را نماد تعامل با جهان ناميد و گفت: جمهوري اسلامي ايران در اين روز براي همه جهانيان ثابت كرد از لحاظ قدرت سياسي، آنچنان توانمندي و تبحري در مسائل سياسي، منطق و موضوعات فني و حقوقي دارد كه مي‌تواند براي حل موضوع پيچيده بين‌المللي با قدرت‌هاي بزرگ مذاكره كرده و از حق ملت ايران به خوبي دفاع كند.
رئيس شوراي عالي امنيت ملي در ادامه با اینکه بارها مقامات غربی و کارشناسان داخلی، قدرت موشکی ایران و ترس غرب از جنگ نافرجام را به علت عقب‌نشینی امریکا از حمله به ایران عنوان کرده‌اند، يكي از موفقيت‌هاي برجام را برداشتن سايه تهديد از سر مردم دانست و گفت: پرونده ايران در شوراي امنيت، در چارچوب فصل هفتم منشور سازمان ملل قرار داده شده بود كه زمينه را براي حمله نظامي به ايران آماده كنند و حتي در اين زمينه به تفاهم هم رسيده بودند. مذاكرات توانست بهانه براي تهديدات را برطرف و قدرت سياسي، حقوقي و فني ما را براي جهانيان آشكار كند و روشن شد فعاليت هسته‌اي و غني‌سازي، حق مسلم ملت ايران است. رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه به واسطه برجام تحريم‌هاي تسليحاتي برداشته شده و ما قادر به ارتقاي قدرت دفاعي و نظامي خود هستيم، گفت: البته امروز هم براي خريد برخي تسليحات هنوز با پيچ و خم‌هايي مواجهيم، اما در اين راستا توانسته‌ايم موانع را برطرف كنيم. روحاني با اشاره به اينكه به واسطه توافق، تحريم‌هاي مربوط به هسته‌اي در همه زمينه‌ها برداشته شده، خاطرنشان كرد: البته در برخي زمينه‌ها از جمله بانك‌ها هنوز به روال مدنظر و مورد انتظار نرسيده‌ايم. وي با اشاره به اينكه ضروري است از اين فضا براي افزايش رفاه و حل مشكلات اقتصادي مردم به بهترين شكل استفاده كنيم، اظهارداشت: اينكه امروز عده‌اي بخواهند راجع به واژه‌ها و كلمات در برجام بحث كنند در جاي خود اشكالي ندارد، اما لازم است به جاي پرداختن به حاشيه، به استفاده مطلوب از اين فرصت بپردازيم.
  
به بهانه حمایت از تروریسم بدعهدی می‌کنند
انتقاد از برجام و بدعهدي امريكايي‌ها به اين هم ختم نشد و رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام كه طي يك‌سال گذشته از مدافعان سرسخت توافق هسته‌اي بود و بارها منتقدان هسته‌اي را با تعابير تند مورد حمله قرار مي‌داد، اذعان كرد كه امريكايي‌ها به بهانه حمايت از تروريسم دارند بدعهدي مي‌كنند.
آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام و يكي از مدافعان برجام كه به كرمان رفته است، در سخنراني خود اگرچه در ابتدا همچون سنت قبلي‌اش به دفاع از برجام پرداخت اما در ادامه مجبور شد تا نقاط ضعف و چالش‌هايي كه كشور در اجراي برجام با آن دست و پنجه نرم مي‌‌كند را نيز مورد اشاره قرار دهد. بر اين اساس، هاشمي‌رفسنجاني گفت: يكي از دستاوردهاي برجام همكاري با هفت كشور دنيا در احداث نيروگاه گداخت هسته‌اي در فرانسه است كه اگر اين صنعت شكل بگيرد، مشكلات محيط‌زيستي در جهان برطرف مي‌شود. آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني با اشاره به اينكه مردم دستاوردهاي برجام را نمي‌دانند و تبليغات سوئي عليه برجام در كشور مي‌شود، گفت: كار دولت، كار مبنايي بزرگي بود و در حال حاضر تحريم كشتيراني برداشته شده است.
وي پس از اين تمجيدهاي قابل پيش‌بيني به بدعهدي امريكايي‌ها در اجراي برجام نيز اشاره كرد و اظهار داشت: در زمينه تحريم‌هاي بانكي هم با تمام بانك‌هاي جهان در حال مبادله هستيم به غير از چند بانك بزرگ دنيا كه آنها هم گير امريكا هستند و چون در ايران گفته شده نمي‌خواهيم با امريكا همكاري كنيم، از همكاري با اين چند بانك محروميم.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه البته در مسئله برجام آنها امتيازي به ما ندادند و ما حق خود را گرفتيم، گفت: به بهانه ساخت بمب هسته‌اي ما را تحريم كردند در حالي كه مقام معظم رهبري ساخت بمب هسته‌اي را در ايران حرام اعلام كردند. آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني با بيان اينكه كار اساسي دولت شكست تحريم‌ها بود، افزود: البته امريكايي‌ها گروكشي كردند و به بهانه حمايت از تروريسم دارند بدعهدي مي‌كنند. وي تصريح كرد: اگر از فلسطيني‌ها حمايت مي‌كنيم آنها مظلوم‌ترين مردم دنيا هستند و اگر از حزب‌الله لبنان حمايت مي‌شود براي اين است كه خطر اسرائيل در كشور را محدود كنيم. ايران بزرگ‌ترين قرباني تروريسم است و هيچ كشوري به اندازه ما از تروريسم ضربه نخورده است. آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني با اشاره به اينكه امروز هم مؤثرترين جنگ‌ها عليه تروريسم از طرف ايران انجام مي‌شود، گفت: در سوريه و عراق، ايران سردمدار مبارزه با تروريسم است ولي متأسفانه ظلم تبليغاتي عليه ايران به راه انداخته‌اند.
وي در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه دولت از تحريم‌ها عبور كرده و كارهاي زيربنايي را انجام داده است، گفت: امسال وارد بخش جديدي مي‌شويم كه رونق اقتصادي و ايجاد اشتغال را به دنبال دارد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه بدون رونق اقتصادي نمي‌شود اشتغال ايجاد كرد، افزود: تكيه ما به مردم است و انقلاب ما با مردم پيروز شد و در پيروزي انقلاب هيچ كشوري ما را حمايت نكرد. اگر امروز كشور ما امن است، به دليل وفاداري مردم به نظام و همچنين هوشياري نيروهاي اطلاعاتي و امنيتي در كشور است. وي با بيان اينكه بايد در راستاي رونق اقتصادي به دولت كمك كرد، خاطرنشان كرد: البته اين رونق اقتصادي با تأخير شروع شده و از حدود دو سال قبل به دولت تأكيد مي‌كرديم كه از نقدينگي موجود در بانك‌ها در جهت اشتغال و رونق اقتصادي استفاده كند.




تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن