تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه به نماز ايستادى، با دل به خدا رو كن تا او نيز به تو رو كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799047796




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

این کشور دو سال است رئیس‌جمهور ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: این کشور دو سال است رئیس‌جمهور ندارد بین الملل > خاورمیانه - ایرنا نوشت: نمایندگان پارلمان لبنان در حالی که این کشور بیش از دو سال و یک ماه است رئیس جمهوری ندارد، بار دیگر موفق نشدند رئیس جمهور جدید لبنان را انتخاب کنند.


جلسه چهل و دوم پارلمان لبنان ویژه انتخاب رئیس جمهوری این کشور که قرار بود ظهر امروز (چهارشنبه) برگزار شود، به حد نصاب نرسید و انتخاب رئیس جمهوری جدید لبنان به جلسه چهل و سوم موکول شد. براساس این گزارش، « نبیه بری» رئیس مجلس لبنان جلسه بعدی (چهل ودوم) پارلمان ویژه انتخاب رئیس جمهوری را دوشنبه هشتم ماه اوت آینده ( 18 مرداد ماه ) تعیین و اعلام کرد. این در حالی است که « ژان مارک ایرو» وزیر امور خارجه فرانسه دیروز در بیروت اعلام کرد که لبنانی ها باید از طریق گفت وگوهای ملی و توافق مشکلات کشورشان از جمله انتخاب رئیس جمهوری را حل کنند. وی درعین حال گفت که فرنسه برای کمک به لبنانی ها با کشورها و طرف های موثر منطقه ای و بین المللی در امور لبنان رایزنی های خود را ادامه می دهد. هیات حزب الله لبنان در دیدار با وزیر خارجه فرانسه باردیگر بر حمایت از نامزدی ژنرال « میشل عون» رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح در پارلمان لبنان تاکید کرد.
از 25 ماه مه 2014 تاکنون، با رفتن « میشل سلیمان»رئیس جمهور سابق از کاخ ریاست جمهوری(بعبدا)، درهای این کاخ بسته مانده است.
براساس این گزارش، جلسات پارلمان لبنان برای انتخاب رییس جمهوری با حضور دو سوم نمایندگان (86 نماینده) به حد نصاب می رسد و رسمیت می یابد. بر خلاف جلسه اول که برای انتخاب رییس جمهوری به 86 رای نیاز است، در جلسات دوم به بعد باید دو سوم نمایندگان حضور یابند اما هر نامزدی که بتواند اکثریت مطلق (نصف به علاوه یک یعنی 65 رای) را کسب کند، می تواند به کاخ ریاست جمهوری (بعبدا) برود.
رئیس جمهوری لبنان را نمایندگان مجلس این کشور از میان نامزدهای طایفه مسیحی مارونی انتخاب می کنند.
با احتساب جلسه امروز تاکنون 41 جلسه پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس جمهوری سیزدهم این کشور به دلیل به حد نصاب نرسیدن تشکیل نشده است. تنها جلسه اول پارلمان لبنان برای انتخاب رییس جمهوری جدید با اکثریت قاطع و بی سابقه تشکیل شد و در این جلسه « سمیر جعجع» نامزد گروه 14 مارس شکست سختی را از « برگه های سفید» متحمل و پرونده ترورهای او در لبنان بار دیگر گشوده شد. سمیر جعجع که از رای نمایندگان مجلس لبنان به خود حتی رای اعضای گروه 14 مارس ناامید شده برای انتقام گیری از آنها به ویژه سعدالحریری که او را دور زده است، اعلام کرد که از نامزدی ژنرال« میشل عون» در انتخابات ریاست جمهوری حمایت می کند.
سعد الحریری رئیس حزب جریان المستقبل هم در اقدامی تردید آمیز، « سلیمان فرنجیه» رئیس حزب جریان المرده را که مانند ژنرال عون عضو گروه 8 مارس وهمپیمان حزب الله است، به عنوان نامزد حزب خود معرفی کرد. این تصمیم الحریری باعث تنش و اختلاف شدید در گروه 14 مارس و حتی حزب جریان المستقبل شده است.
این نخستین بار نیست که کرسی ریاست جمهوری لبنان خالی می ماند. درسال 1988 هنگامی که دوره ریاست جمهوری «امین الجمیل» به پایان رسید، تا پس از توافق طائف که به جنگ داخلی 15 ساله لبنان پایان دهد و به انتخاب « رینیه معوض» به عنوان رییس جمهوری جدید منجر شد، کرسی « بعبدا» خالی ماند. در سال 2007 میلادی نیز تا زمان انتخاب «میشل سلیمان» به عنوان جایگزین « امیل لحود»، دوره لبنان رییس جمهوری لبنان هشت ماه به طول انجامید و درهای بعبدا( کاخ ریاست جمهوری) بسته ماند. 5252

کلید واژه ها: لبنان -




چهارشنبه 23 تیر 1395 - 14:58:01





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن