تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر که رکوع نمازش را کامل انجام دهد هیچ ترس و وحشتی در قبر با سراغش نمی آید. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820081668




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مرزنشینان قصرشیرین برای ورود کاروان تدبیر و امید به استان کرمانشاه لحظه شماری می کنند


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


مرزنشینان قصرشیرین برای ورود کاروان تدبیر و امید به استان کرمانشاه لحظه شماری می کنند استان‌ها > کرمانشاه - مردم مرزدار و مرزنشین شهرستان قصرشیرین درغربی ترین نقطه از کشورمان، این روزها بی صبرانه منتظر سفر رییس جمهوری و هیات دولت به استان کرمانشاه هستند.

قصرشیرین با داشتن دو مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان و داشتن 186 کیلومتر مرزهای طولانی با عراق و در اختیار داشتن حجم بالای صادرات و با دارا بودن کارنامه درخشان از دوران هشت سال دفاع مقدس، مشتاق است تا این بار قفل های توسعه و بیکاری استان کرمانشاه و به ویژه قصرشیرین با کلید دولت تدبیر و امید، گشوده شود.
قصرشیرین که این روزها نفسش از گرد و غباری که سوغات کشورهای همسایه و عربی تنگ و به شماره افتاده است بی صبرانه روزها را برای ورود کاروان تدبیر و امید، می شمارد تا شاید تدبیر دولت در ورود به کرمانشاه و این شهرستان غبار گرفته موثر واقع شود و کمی از آلام مرزنشینان را برای جدال با غبار و رویارویی با ریزگردها بکاهد.
قصرشیرین که این روزها با وجود دو مرز فعال و کارکرد اقتصادی همچنان مردمش بیکار و سفره های مرزنشینانش خالی از سود این مرزهاست، این بار منتظر و مشتاق است تا شاید دولت تدبیر و امید تدبیری کند که وضع معیشت مرزنشینان تکانی بخورد و بتوانند اندکی از قبل این مرزها منتفع شوند.
سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: قصرشیرین با داشتن دو مرز فعال خسروی و پرویزخان و 186 کیلومتر مرز مشترک و طولانی با عراق در دو بخش اقلیم کردی و حوزه عربی، از ظرفیت های زیادی برای پیشرفت و توسعه برخوردار است که این سفر کاروان تدبیر و امید به استان کرمانشاه می تواند نقطه عطفی در تاریخ این شهرستان باشد.
مرادعلی تاتار افزود: صادرات در دو مرز خسروی و پرویزخان فعال است و امید است بتوانیم در این سفر با ارایه راهکارهای مناسبی روند توسعه صادرات غیر نفتی را افزایش دهیم.
وی اظهار کرد: یکی از مهم ترین مطالبه های مردم مرزدار و شهید پرور این شهرستان بازگشایی مرز خسروی است که با داشتن بزرگ ترین پایانه مرزی زمینی خاورمیانه، ظرفیت تردد روزانه 20 هزار تن از زائران و مسافران به عتبات عالیات را داراست.
وی گفت: در سال های قبل 14 واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با 322 اتاق و یک هزار و 200تخت از اوایل دهه 80 در قصرشیرین ساخته شد تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت کنند که این مهم با هدف رونق بخشیدن به این شهر مرزی و بهره مندی مردم محروم آن از مزایای تردد زوار صورت گرفت.
سرپرست فرمانداری قصرشیرین اضافه کرد که بسته بودن مرز خسروی باعث شد، هتل ها و مهمانپذیرهای قصرشیرین که با صرف هزینه های میلیاردی و با استفاده از تسهیلات بانکی بنا شده در بلاتکیلفی و بی درآمدی به سر ببرند به طوری که حتی قادر به پرداخت اقساط وام های خود نیز نباشند.
تاتار ادامه داد: در شهرستان قصرشیرین آخرین بار مسدود شدن این مرز به هفدهم خرداد سال 92 بر می گردد که به دنبال وقوع حادثه تروریستی بر سر مسیر تردد زوار ایرانی که به شهادت 14 و مجروح شدن 44 زائر ایرانی عازم شهرهای مذهبی عراق منجر شد صورت گرفت و تاکنون نیز این ممنوعیت تردد ادامه دارد.
وی افزود: امید است در سفر بسیار نزدیک دکتر روحانی و کاروان تدبیر و امید به استان کرمانشاه ،علاوه بر بخشودگی جرایم و معوقه های دیرکرد تسهیلات بانکی در حمایت از هتل داران قصرشیرینی، شاهد بازگشایی مرز خسروی در این منطقه مرزی باشیم.
این مقام مسوول گفت: با توجه به وجود مجتمع شهدای شیلات و فعالیت 64 مزرعه پرورش ماهی با تولید سالیانه بیش از یک هزار و 200 تن ماهیان گرمابی در قصرشیرین، در نظر است در سفر هیات دولت به استان کرمانشاه و این شهرستان مرزی، طرح احداث سکوی صادرات آبزیان در مرز رسمی پرویزخان در قالب منطقه ویژه اقتصادی مطرح شود.
تاتار افزود: همچنین در سفر هیات دولت تلاش می شود تا آب مورد نیاز طرح دوم توسعه مجتمع شیلات شهدای قصرشیرین از محل سامانه آبیاری گرمسیری استان کرمانشاه در قالب یک طرح، مطرح و پیگیری شود.
وی یکی دیگر از خواسته های مردم قصرشیرین را احداث پل نصرآباد برای اتصال محله نصرآباد به این شهر عنوان کرد و گفت: در نظر است در این سفر، اعتبار مورد نیاز این طرح از محل منابع قرارگاه خاتم الانبیا مطرح و در دستور کار قرار گیرد.
وی با اشاره به ظرفیت های فراوان این شهرستان مرزی به ویژه در بخش صادرات، بر لزوم احداث فرودگاه در قصرشیرین تاکید کرد و افزود: در سفر کاروان تدبیر و امید در نظر است این طرح مطرح شود.
تاتار، از دیگر طرح های پیشنهادی در سفر هیات دولت را طرح تبدیل منطقه ویژه اقتصادی به آزاد تجاری و توسعه مرزها بیان کرد.
وی گفت: منطقه ویژه اقتصاده قصرشیرین با ایجاد 29 هزار فرصت شغلی یک دورنما و چشم اندازی دارد که همسو با آن برای 20 سال آینده زمینه اشتغال و توسعه مطلوبی نیز در این منطقه ایجاد می کند.
سرپرست فرمانداری قصرشیرین اضافه کرد: با تلاش های صورت گرفته همسو با آماده سازی گام نخست طرح منطقه ویژه اقتصادی زیرساخت های مناسب و مطلوبی برای ایجاد سرمایه گذاری در این منطقه برای واگذاری به سرمایه گذاران فراهم شده است.
تاتار گفت: وجود دو مرز رسمی خسروی و پرویزخان با دو پایانه رسمی و صادراتی، در صورت اتصال خط راه آهن غرب کشور به این منطقه، بستر مناسبی برای سرمایه گذاری و ایجاد صنایع تولیدی و پایین دست در این شهرستان مرزی فراهم خواهد شد.
وی بیان کرد: درصدد هستیم با توجه تردد روزانه یک هزار و 500 کامیون حامل کالاهای صادراتی از دو مرز رسمی پرویرخان و خسروی و همچنین شرایط مناسب مرزها برای تردد مسافر و زائر، طرح تبدیل منطقه ویژه اقتصادی را به آزاد تجاری در سفر آینده هیات دولت به استان کرمانشاه به عنوان یک اولویت مهم پیگیری و مطرح کنیم.
وی ابراز امیدواری کرد با توجه به زیرساخت های مطلوب برای ایجاد سرمایه گذاری در بخش های مختلف، این طرح با نظر مساعد مسوولان در سفر آینده هیات دولت به استان کرمانشاه به تصویب برسد.
تاتار، ایجاد صنایع پایین دست و احداث واحدهای تولیدی در بخش های مختلف در شهرستان مرزی قصرشیرین و صادرات محصولات تولیدی و کالاها را از طریق مرزهای خسروی و پرویزخان مهمترین عامل برای خروج منطقه و استان کرمانشاه از رکود و رفع معضل بیکاری عنوان کرد.
اینک قصرشیرین در چهارمین سال از دولت یازدهم، بی صبرانه منتظر ورود هیات دولت و شخص رییس جمهوری به استان کرمانشاه است تا بتواند چرخ های پیشرفت و توسعه را بیش از پیش به حرکت درآورد.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار تن جمعیت و با داشتن 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق، دارای دو مرز رسمی و فعال پرویزخان و قصرشیرین است.
بیش از 54 درصد از حجم صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق از طریق مرز رسمی و بین المللی پرویزخان قصرشیرین انجام می شود.



چهارشنبه 23 تیر 1395 - 12:57:12





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن