تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802368791




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رسانه های غربی در 1 سالگی برجام چه نوشتند؟/ از عدم تغییر رفتار ایران تا ناامیدی مردم و ادامه صدمات تحریم ها بر اقتصاد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: رسانه های غربی در 1 سالگی برجام چه نوشتند؟/ از عدم تغییر رفتار ایران تا ناامیدی مردم و ادامه صدمات تحریم ها بر اقتصاد
رسانه های مختلف غربی از دیدگاه های مختلف به بحث و بررسی برجام یک سال پس از امضای آن پرداخته اند.
به گزارش نامه نیوز، واشنگتن پست در گزارشی با عنوان «یک سال پس از توافق هسته ای ایران، نظرسنجی ها نشان می دهد که ناامیدی در میان مردم ایران در حال افزایش است» نوشت: یک سال پیش، آمریکا و دیگر قدرت های جهانی به توافقی تاریخی با ایران دست پیدا کردند. تحریم های اقتصادی که اقتصاد جمهوری اسلامی ایران را تضعیف کرده بود و به انزوای بین المللی ایران منجر شده بود برداشته شد. در مقابل ایران با محدود کردن توانایی های هسته ای خود از جمله نظارت های شدید بین المللی موافقت کردند.

واشنگتن پست در ادامه می نویسد: برای بسیاری در ایران، پاسخ فوری به برجام جشن و شادی به همراه داشت. پس از انجام مذاکرات پرزحمت، آغاز یک توافق واقعی بسیاری از مردم ایران را به خیابان ها کشاند که با بوقزدن و تکان دادن پرچم ایران این توافق را جشن گرفتند.

واشنگتن پست در ادامه نوشت: اکنون یک سال پس از دستیابی به توافق، به نظر نمی رسد که در ایران تغییری ایجاد شده باشد و نتایج تازه ترین نظرسنجی ها نیز نشان می دهد که سرخوردگی به دلیل انتظارات ناشی از تاثیرات برجام در حال افزایش است.

خبرگزاری فاکس نیوز در گزارشی با عنوان «ژنرال آمریکایی می گوید که 1 سال پس از توافق هسته ای رفتار ایران تغییری نکرده است»، می نویسد: 2 روز پیش از سالروز امضای توافق هسته ای تاریخی میان ایران و قدرت های جهانی ، یک مقام ارشد نظامی آمریکا گفت که ایران رفتار خود را تغییر نداده است.

جوزف وتل، ژنرال نظامی و فرمانده مرکز نیروهای ارتش آمریکا با بیان اینکه توافق برنامه سلاح اتمی ایران را برای مدتی متوقف کرده است، گفت که فعالیت های سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس همچنان مورد نگرانی وی است.

رویترز نیز به مناسبت یک سالگی برجام در تحلیل با عنوان «یک سال پس از توافق هسته ای، تحریم ها همچنان به ایران ضربه میزنند» نوشت: در آستانه یک سالگی برجام، تحریم‌های باقیمانده آمریکا بزرگترین مانع رشد اقتصاد ایران است.

خبرگزاری رویترز نوشت: یک سال از توافق هسته‌ای ایران با آمریکا و 5 قدرت بزرگ دیگر جهان می‌گذرد. در این مدت، سازمان ملل در ازای محدود شدن برنامه هسته‌ای ایران، تمام تحریم‌های هسته‌ای خود را لغو کرد و اتحادیه اروپا نیز بسیاری از تحریم‌های خود علیه بخش انرژی و نظام بانکداری ایران را بر اساس برجام لغو کرد.

با این وجود، اقتصاد ایران همچنان گرفتار تحریم است. برای ایران، توافق هسته‌ای اولین گام به سمت احیای اقتصاد خود پس از سالها تحریم به شمار می‌رفت. اما به دلیل تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه اقتصاد ایران، تهران همچنان پس از گذشت یک سال از توافق هسته‌ای، منتظر است تا آمریکا سایر کشورها و موسسات مالی بین‌المللی را برای تجارت با ایران متقاعد کند.

نخبگان سیاسی ایران نیز نگران شده‌اند. مخالفان حسن روحانی - رئیس جمهور ایران - معتقدند دولت اصلاح طلب او در جریان پرونده هسته‌ای مجبور به اعطای امتیازات مختلفی به طرف غربی شده؛ اما در ازای آنها سهم ناچیزی به دست آورده است.

حتی حامیان روحانی نیز که ابتدا باور داشتند توافق هسته‌ای فصل جدیدی را در شکوفایی اقتصادی ایران رقم خواهد زد، تا حدودی ناامید و نگران شده‌اند. از این رو، به نظر می رسد توافق هسته‌ای ایران با غرب و تداوم تعاملات در آینده به یکی از موضوعات اصلی و داغ انتخابات ریاست جمهوری سال آینده این کشور تبدیل شود.





مطالب مرتبط
بعیدی‌نژاد: اجرای برجام تا حدودی رضایت‌بخش بوده/ تصمیمی برای مذاکره با آمریکا درباره سوریه تاکنون گرفته نشده/ شروط رهبری نعل به نعل اجرا می‌شود
عراقچی:آثار رفع تحریم‌ها به زمان نیاز دارد
یک سالگی توافق و تاثیرات آن بر اقتصاد و سیاست ایران
پاسخ به یک سوال کلیدی/برجام چه دستاوردهایی دارد؟



۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن