تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ کس کامل نمی شود مگر هر که را خدا دوست دارد دوست داشته باشد و آن که را خدا دشم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820301945




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهانه‌هاي فني براي سفرهاي تفريحي


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: بهانه‌هاي فني براي سفرهاي تفريحي
تمرينات پيش از شروع فصل و نيم‌فصل، تأثير مستقيم روي نتيجه‌گيري تيم‌هاي ورزشي و عملكرد آنها در طول يك فصل دارد.
نویسنده : دنيا حيدري 


تمرينات پيش از شروع فصل و نيم‌فصل، تأثير مستقيم روي نتيجه‌گيري تيم‌هاي ورزشي و عملكرد آنها در طول يك فصل دارد. به همين دليل، برپايي اردوهاي تداركاتي قبل از آغاز رقابت‌هاي ليگ و در بين تعطيلات نيم‌فصل، براي تيم‌ها حائز اهميت است. اردوهايي كه البته طي چند سال اخير كارآيي و كاربري خود را تغيير داده و بيشتر از آنكه جنبه آماده‌سازي براي تيم‌هاي فوتبال داشته باشد، جنبه تفريح براي بازيكنان، مربيان و حتي مديران دارد كه هزينه‌هاي هنگفتي را روي دست باشگاه‌ها مي‌گذارد.
  امارات، ‌كعبه آمال تيم‌هاي باشگاهي
تا قبل از دهه 70، اردوي خارجي هيچ معنايي نداشت و شايد تنها اردوهاي برون‌مرزي به اردوي تيم ملي در آلمان خلاصه مي‌شد كه براي اولين بار علي پروين ترتيب آن را داد. بعد از آن اگر چه تيم‌هاي پرسپوليس و استقلال بازي‌هاي دوستانه و خارجي خوبي را برگزار كردند اما همواره در اين ديدارها ميزبان بودند و كمتر پيش مي‌آمد كه به بهانه آماده‌سازي راهي كشورهاي ديگر شوند. از ميانه‌هاي دهه 70 يا اواخر آن اما برپايي اردوهاي برون‌مرزي چون تب فوتبال، باشگاه‌ها را فراگرفت. ابتدا اين امارات و دبي بود كه تيم‌هاي باشگاهي را به سوي خود جلب مي‌كرد. آن هم در شرايطي كه آب و هوايي مشابه آن را كيش دارا بود اما تيم‌هاي باشگاهي به بهانه برپايي اردو و شايد هم تفريحي مفرح قبل از فصل يا در تعطيلات نيم‌فصل راهي امارات و دبي مي‌شدند. آن هم در حالي كه اين سفرها به دليل شرايط جوي و هزينه‌هاي هنگفت، با انتقادهاي فراواني مواجه مي‌شد اما تأثيري در نتيجه كار نداشت.
  تركيه، مقصد اول ‌و آخر تيم‌هاي فوتبال
بعد از گذشت چند سال اما امارات و دبي ‌جاي خود را به تركيه داد. وجود كمپ‌هاي اردويي با امكانات سخت‌افزاري و زمين‌هاي تمريني متعدد، ‌بهانه خوبي بود تا تيم‌هاي فوتبال راهي اين كشور همسايه شوند. هر چند كه گاهاً در عكس‌هاي ارسالي ديده مي‌شد كه سرماي شديد كمپ تمريني برخي تيم‌ها چنان شرايط جوي نامساعدي داشته كه بازيكنان بيشتر زمان خود را صرف گرم يا سرد كردن خود مي‌كردند تا تمرين كردن و نه فقط نفعي از حضور در اين اردوهاي تداركاتي نمي‌بردند، كه از لحاظ بدني نيز در شرايط نامساعدي قرار گرفته و مستعد مصدوميت بودند. تركيه در حالي انتخاب اكثر تيم‌هاي فوتبال ايران بود كه برخي تيم‌ها كه از شرايط مالي بهتري برخوردار بودند، كشورهاي اروپايي را انتخاب مي‌كردند و در اين بين برخي تيم‌ها كه متمول‌تر بودند حتي سر از ايتاليا در‌آوردند.
  مد جديد ارمنستان و گرجستان
اين روزها اما تركيه هم ديگر خيلي طرفدار ندارد و تيم‌هاي كمتري راهي اين كشور مي‌شوند. نه چون اين كشور به دليل عمليات‌هاي تروريستي ناامن است و سفارت ايران در آنكارا بارها تأكيد كرده كه ايراني‌ها از سفرهاي غيرضروري به اين كشور خودداري كنند بلكه به اين دليل كه حالا مدتي است كه برپايي اردوي تداركاتي در ارمنستان و گرجستان مد شده است و البته اين در حالي است كه برخي تيم‌ها از كشورهايي چون اوكراين، كرواسي و... سر در‌مي‌آورند. اردوهايي كه به گفته برخي مربيان شايد تنها مزيت آن زمين‌هاي تمريني و دوري از خانواده و تمركز بيشتر روي تمرينات باشد و جز اين، مزيت ديگري ندارد.
  خروج ارز از كشوري چهار فصل
تيم‌هاي فوتبال در حالي سال‌هاست كه براي برپايي اردوهاي آماده‌سازي راهي كشورهاي همسايه دور و نزديك و گاهاً اروپايي مي‌شوند كه ايران به دليل آنكه كشوري چهار فصل است و شرايط آب و هوايي متفاوتي دارد، مي‌تواند بهترين گزينه براي برپايي اين اردوها باشد به طوري كه كيش، شرايطي به مراتب بهتر از دبي دارد يا آب و هواي اردبيل، شمال و كرج به مراتب بهتر از شرايط جوي تركيه، گرجستان و ارمنستان است و بسياري از تيم‌هاي داخلي كه شرايط مالي مناسبي ندارند، ‌اردوهاي مفيدي را در كمپ‌هاي كردان و امثال آن برگزار مي‌كنند و شايد تنها برخي امكانات سخت‌افزاري و عدم وجود زمين‌هاي تمريني جزو نواقص شهرهاي ايران باشد كه اين نيز مي‌تواند به زعم بسياري از مربيان با برگزاري اردوهاي متعدد برطرف شده و مسئولان را به صرافت آن بيندازد كه براي ميزباني از تيم‌هاي ورزشي هم كه شده، اين نواقص را برطرف كرده و مانع خروج ارز از كشور شوند چراكه برپايي اردوهاي خارجي بيش از آنكه به سود تيم‌هاي باشگاهي باشد، ‌به دليل خروج ارز، ‌به سود كشورهاي ميزبان است و بس.
  ترفند ديدارهاي تداركاتي
بازي‌هاي تداركاتي، يكي از بهترين ترفندهاي عقد قرارداد بين تيم‌هاي ورزشي با كمپ‌هاي تمريني خارج از كشور است. برخي كمپ‌هاي كشورهاي خارجي به دليل داشتن امكانات مناسب و فضاي كافي، گاه ميزبان چند تيم ورزشي به طور همزمان هستند و اين مسئله باعث مي‌شود تا شرايط خوبي براي برگزاري ديدارهاي تداركاتي بين تيم‌ها فراهم شود. به اين ترتيب، دلال‌ها از حضور ساير تيم‌ها در اين كمپ‌هاي تمريني به سود خود استفاده كرده و برگزاري چند ديدار تداركاتي را نيز در زمره مزاياي برپايي اردو در كمپ‌هاي مورد نظر خود قرار مي‌دهند و با اين ترفند، درصد موفقيت خود را براي گرفتن رضايت كادر فني و مديريت باشگاه‌هاي ورزشي براي برپايي اردو در كمپ‌هاي طرف قرارداد خود مي‌گيرند. اين در حالي است كه اردوهايي كه قبل يا حتي در نيم‌فصل برگزار مي‌شود، اردوهايي است كه تمرينات بدنسازي در آن حرف اول را مي‌زند و برگزاري بازي‌هاي دوستانه و تداركاتي در زمان بدنسازي كه بدن بازيكنان افت زيادي كرده به هيچ عنوان نمي‌تواند مفيد باشد و احتمال مصدوميت را نيز بسيار بالا مي‌برد و ضرر آن به مراتب بيشتر از سود آن است. خصوصاً كه اكثر اين ديدارهاي دوستانه نيز با تيم‌هاي درجه دو و سه است كه نه فقط نتيجه آن اهميتي ندارد كه از لحاظ فني نيز بار مثبتي براي تيم‌ها ندارد و تنها مي‌تواند يك يا چند مصدوم روي دست آنها بگذارد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن