تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):گويا مؤمنان همان فقيهان (فرزانگان دين فهم) و اهل انديشيدن وپند گرفتن هستند. شنيد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814741660




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

باهنر: برای انتخابات سال 96، 30 نامزد داریم


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
باهنر: برای انتخابات سال 96، 30 نامزد داریم




نماینده هفت دوره مجلس، دبیر بزرگ‌ترین جبهه اصولگرایی و دبیر جامعه اسلامی مهندسین از شرط و شروط اصولگرایان در حمایت از حسن روحانی در انتخابات سال آینده می‌گوید.





روزنامه شرق: نماینده هفت دوره مجلس، دبیر بزرگ‌ترین جبهه اصولگرایی و دبیر جامعه اسلامی مهندسین از شرط و شروط اصولگرایان در حمایت از حسن روحانی در انتخابات سال آینده می‌گوید.

درحالی‌كه اخبار و نشان‌ها حاكی از این است كه بخش عمده‌ای از اصولگرایان با هدف یك‌دوره‌ای‌‌کردن ریاست‌جمهوری حسن روحانی، عزم ورود به انتخابات سال آینده را دارند اما دیروز محمدرضا باهنر دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری در یك نشست خبری از شرط و شروط اصولگرایانه برای حسن روحانی گفت.

 به نظر می‌رسد اصولگرایان با وجود انتقاداتی كه به حسن روحانی دارند اما به دلایلی از جمله بحران «چهره رأی‌آور» نمی‌خواهند كاملا هم از حسن روحانی دست بشویند تا جایی كه باهنر دیروز گفته است: «ما برای اینکه از آقای روحانی حمایت کنیم یا خیر، شرط مهمی داریم. باید ببینیم در ماه‌های آتی عملکرد دولت چگونه است». او بدون اشاره به اسامی، از طرح‌شدن نام ٣٠ نامزد اولیه اصولگرا برای انتخابات ٩٦ خبر داده و گفته است كه روحانی هم یكی از این ٣٠ نفر است.

باهنر با اشاره به اینكه تمام دولت‌ها دودوره‌ای بودند و دو رئیس‌جمهور اخیر ایران دور دوم بیش از دوره اول رأی آوردند اما روحانی سال ٩٢ رأی مرزی آورده بود، گفته است: «حمایت اصولگرایان از روحانی به عملکرد او در شش ماه آینده بستگی دارد». از باهنر درباره اینكه آیا نام احمدی‌نژاد هم در بین این ٣٠ نفر وجود دارد یا نه سؤال شد.

اما او ترجیح داد پاسخی دوپهلو به این جواب بدهد: «نمی‌دانم اصلا آقای احمدی‌نژاد نامزد شوند یا نه». او در اظهارنظر عجیبی گفته كه خود را رقیب اصلاح‌طلب‌ها نمی‌داند: «اکنون زمانی است که باید رقابت‌ها تبدیل به رفاقت‌ها شود، برخی می‌پرسند برای انتخابات ریاست‌جمهوری چه می‌کنید؟ من می‌گویم هنوز زود است. باید تا اسفند کار کرد و اسفند ماه به این موضوع ورود کرد».

فهرست امید و نزدیكی به انتخابات حزبی

باهنر كه هرازگاهی درباره آرزوی خود مبنی بر تشكیل حزب فراگیر سخن می‌گوید و درعین‌حال عملی‌شدن آن را در شرایط فعلی به‌ویژه میان اصولگرایان ناممكن می‌داند، دیروز هم گفت: تلاش ما این است که گام‌ها رو به جلو باشد، تشکیل دو، سه و چهار حزب فراگیر در بین جریان‌های مختلف جزء آرزوهای من است، همواره این تلاش را کردم و خواهم کرد.   موانعی هم وجود دارد که باید رفع شود اما فکر می‌کنم اگر انتخابات مجلس دهم را مثال بزنیم، قدم‌های خوبی به سمت حزب فراگیر برداشته شد. هم اصولگرا‌ها به انسجام خوبی رسیدند هم اصلاح‌طلبان توانستند این کار را بکنند».

او شاهد این گفته خود را هم در تهران، رأی‌آوردن فهرست امید می‌داند: «مثلا در تهران عموما مردم به دو حزب رأی دادند. عملا کاری به کاندیدا‌ها نداشتند. کسانی در تهران رأی آوردند که سوپری محلشان هم شاید نشناسندشان، اشکالی هم ندارد و وهن نیست. ولی اینکه لیست‌ها باید بگردند افراد قدرتمند را در لیست قرار دهند مهم است و جای خود را داد. نتیجه انتخابات نشان داد که لیست امید و اصلاح‌طلبان اگرچه فراکسیون قدرتمندی شده، فراکسیون اقلیت است و البته همه اینها را به فال نیک می‌گیریم و تلاش می‌کنیم به سمت حزب فراگیر جلو برویم».

برخی بعد از ٧ ماه از نماینده‌شدنشان پشیمان می‌شوند

باهنر نقبی هم به تجربیات خود از دوران نمایندگی زد و گفت: «به عنوان کسی که در هفت دوره مجلس بودم به صورت کلی بگویم که دوره نمایندگی هرچه تکرار شود، برای یک نفر مفید‌تر است و علت آن تجربه است. نمایندگی شغلی است که تا کسی این شغل را نداشته باشد و شش ماه از آن نگذشته باشد نمی‌فهمد یعنی چه.

برای همین است که برخی بعد از هفت ماه از نماینده‌شدنشان پشیمان می‌شوند. آنها فکر می‌کردند می‌توانند بروند و تحول ایجاد کنند اما وقتی می‌روند، می‌بینند نمی‌توانند. متأسفانه به طور متوسط دوسوم نماینده‌ها در دوره‌های مختلف عوض می‌شوند و در دوره‌ای مثل مجلس دهم سه‌چهارم عوض شده‌اند. من این را مفید نمی‌دانم و مجلس دهم نیز این مشکل را دارد، اما این مجلس ظرفیت یک مجلس کارآمد را دارد. من هم وظیفه خود می‌دانم مجلس را کمک کنم تا به دولت کمک و مطالبات مردم برآورده شود.

باهنر همچنین در پاسخ به سؤال دیگری درباره سخنان جوانفکر مبنی بر عبور از روحانی هم گفت: «‌آقای جوانفکر که خیلی وقت است از آقای روحانی عبور کرده بودند. اصلا به آقای روحانی نرسیده بودند که عبور کنند. اما اگر توصیه ایشان به اصلاح‌طلب‌هاست، بحث فرق می‌کند.

دیروز همچنین «غلامعلی حدادعادل» نماینده پیشین مردم تهران در مجلس گفت كه اصولگرایان هنوز به یک جمع‌بندی مشخص برای معرفی چهره واحد در انتخابات نرسیده‌اند ولی بررسی‌ها ادامه دارد و باید منتظر نتیجه باشیم.                                  









تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن