تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت ها فاسد باشد، بركت از ميان مى رود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816333243




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اهمیت جلب مشارکت‌های مردمی در حفاظت از منابع طبیعی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در جلسه ستاد پیشگیری و اطفای حریق شهرستان هوراند مطرح شد؛
اهمیت جلب مشارکت‌های مردمی در حفاظت از منابع طبیعی

photo_2016-07-11_09-49-53.jpg


شناسهٔ خبر: 3710857 - دوشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۵
استانها > آذربایجان شرقی

.jwplayer{ display: inline-block; } هوراند- فرماندار شهرستان هوراند بر اهمیت جلب مشارکت‌های مردمی و دانش و ظرفیت نیروهای بومی در حفاظت از منابع طبیعی تاکید کرد. به گزارش خبرنگار مهر، دومین جلسه ستاد پیشگیری و اطفاء حریق سال ۹۵ شهرستان هوراند عصر امروز دوشنبه به ریاست فرماندار شهرستان در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد. زین‌العابدین مردانیان در این جلسه با بیان این‌که محیط ‌زیست میراث بشریت بر روی زمین است اظهار داشت: اجتماع سالم نیازمند محیط‌ زیست انسانی و طبیعی مطلوب است و تمامی دستگاه‌های اجرایی در حفاظت از منابع طبیعی مسئول هستند. وی صیانت از جنگل‌ها مراتع  را نیازمند عزم همگانی دانست و گفت: منابع طبیعی نعمتی ارزشمند و باارزش است که زندگی بدون آن ممکن نیست و در آموزه‌های دین مبین اسلام، تأکید فراوانی بر حفاظت و حراست از منابع طبیعی، درختان، آب‌وهوای پاک‌شده است. مردانیان جلب مشارکت‌های مردمی، استفاده از دانش ظرفیت نیروهای بومی محلی را بسیار پراهمیت و مؤثر در حفاظت از منابع طبیعی برشمرد و اظهار کرد: بهترین حفاظت کننده عرصه‌های منابع طبیعی خود مردم هستند که نقش اساسی کلیدی در حفظ این مواهب الهی دارند.

وی بیان داشت: حفظ منابع طبیعی به‌عنوان یک سرمایه ملی زمینه‌ساز توسعه پایدار است چراکه منابع طبیعی متعلق به مردم است و آن‌ها باید در حفظ و نگهداری آن مشارکت داشته باشند. فرماندار شهرستان در این جلسه که معاون مدیرکل بحران نیز حضور داشت خواستار تجهیز شهرستان هوراند به امکانات اطفاء حریق و راه‌اندازی دفتر بحران در فرمانداری شهرستان  شد. نقش مردم در حفاظت از منابع طبیعی مهم است در جلسه ستاد اطفاء حریق سید رضا تاج‌الدینی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان هوراند گزارشی از اقدامات پیشگیرانه برای حریق احتمالی جنگل و مرتع ارائه و بیان کرد: توجه به نقش مردم در حفاظت از اراضی ملی، آموزش‌های همگانی، تشکیل گروه‌های بیست دونفره واکنش سریع در پایگاه‌های بسیج، شناسایی مناطق بحرانی مستعد حریق و استفاده از ظرفیت و پتانسیل‌های بسیج، نیروی انتظامی، شهرداری و دهیاری‌های و هیئت کوهنوردی شهرستان و در کنار این اقدامات فرهنگ‌سازی بر توجه مردم به اهمیت منابع طبیعی باعث شده  که شهرستان هوراند همه‌ساله کمترین آمار آتش، سوزی را داشته باشد. در ادامه جلسه ستاد پیشگیری  و اطفاء حریق  هنربر معاون مدیرکل بحران استان  با تأکید بر ضرورت پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌ها عنوان کرد: در این زمینه باید فرهنگ‌سازی بین مردم نیز صورت گیرد.

وی بابیان اینکه برای مقابله با آتش‌سوزی باید از تمام ظرفیت‌های دستگاه‌های دولتی شهرستان استفاده شود افزود: در دستورالعمل طرح جامع مدیریت اطفاء حریق جنگل و مرتع بر همکاری دستگاه‌های دولتی با کمیته  بحران در موقع نیاز به حضور آن‌ها در اطفاء حریق تأکید شده مستند اجرا نیز در این دستورالعمل سیاست‌های ابلاغی نظام از سوی مقام معظم رهبری و اصول چهل و پنج و پنجاه قانون اساس می‌باشد در این جلسه آقای هنربر بر پیگیری مطالبات موردنیاز ستاد اطفاء حریق شهرستان قول مساعد دادند. ضرورت به کارگیری راهکارهای فنی برای پیشگیری از حریق در مراتع صادقی معاون امور اراضی مدیرکل منابع طبیعی استان نیز در این جلسه با ارائه راهکارهای فنی و تخصصی برای پیشگیری از حریق در جنگل و مرتع مهم‌ترین اولویت اداره کل منابع طبیعی را فرهنگ‌سازی و آموزش همگانی ذکر نمود و از انعقاد ده هزار هکتار قرار حفاظت مشارکتی با شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان هوراند خبر داد و افزود: انشاا... در برنامه‌های سال نود و پنج نیز در صورت تأمین اعتبار سعی خواهد شد با خدمات‌رسانی به روستاها از قبیل نصب آبگرمکن و پنل خورشیدی  وطرح های جنگل کاری اقتصادی سعی خواهد شد مشارکت مردمی را که در شهرستان هوراند در حفاظت از اراضی مای مثال زدنی است به حداکثر برسانیم. فرمانده یگان حفاظت منابع و آبخیزداری استان سرهنگ اسدی بابیان اینکه عملیات اطفاء حریق را برابر دستورالعمل طرح جامع پیشگیری و اطفاء حریق جنگل و مرتع پیش خواهیم برد از اقدامات شاخص اداره منابع طبیعی شهرستان در بحث کنترل حریق قدردانی و تأکید نمود به جهت تازه تأسیس بودن شهرستان هوراند تجهیز اداره منابع طبیعی شهرستان به امکانات اطفاء حریق از اولویت‌های یگان حفاظت می‌باشد. در پایان این جلسه نیز سلطان‌پور بخشدار بخش مرکزی با اعلام اینکه از ابتدای سال ۹۵ در دو جلسه جداگانه دهیاران با حضور کارشناس منابع طبیعی به نحوه اطفاء حریق عرصه‌های ملی آشنا شدند از آمادگی تمامی دهیاری‌ها برای همکاری در امر اطفاء حریق جنگل و مرتع  خبر داد و گفت: دهیاران به‌عنوان مدیر روستا موظف به همکاری با اداره منابع طبیعی هستند و سهل انکاری در این خصوص قابل‌قبول نیست.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن