تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):قلب‏هاى ما جايگاه خواسته ‏هاى الهى است؛ هرگاه او بخواهد ما نيز مى‏&...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802523646




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معلمان مورد اعتمادترین قشرجامعه هستند/تربیت باید در همه ابعاد باشد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی : معلمان مورد اعتمادترین قشرجامعه هستند/تربیت باید در همه ابعاد باشد مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره جایگاه معلمان در در نظام تعلیم و تربیت افزود: بر اساس نظر سنجی وزارت کشور در خصوص گروه مرجع و مورد اعتماد جامعه، اولین گروهی که اکثریت جامعه به آنها به عنوان افراد مرجع ایمان داشتند، معلمان بودند.
۱۳۹۵ دوشنبه ۲۱ تير ساعت 16:21

خبرگزاری پانا+معلمان مورد اعتمادترین قشرجامعه هستند/تربیت باید در همه ابعاد باشد

 به گزارش خبرنگار سرویس آموزش و پرورش پانا از آذربایجان شرقی، جعفر پاشایی در مراسم اعطای اعتبار نامه نمایندگان مجلس دانش آموزی و حکم مشاور دانش آموزی اعضای هیات رییسه شوراهای دانش آموزی با اشاره به سیاست ها و الویت های کاری آموزش و پرورش اظهار داشت: رویکرد اصلی آموزش و پرورش کیفیت بخشی به تمام برنامه های اجرایی و مالی است و تمامی برنامه ها باید به دانش آموز و مدارس ختم شوند.
وی با اشاره جایگاه معلمان در در نظام تعلیم و تربیت افزود: بر اساس نظر سنجی وزارت کشور در خصوص گروه مرجع و مورد اعتماد جامعه، اولین گروهی که اکثریت جامعه به آنها به عنوان افراد مرجع ایمان داشتند، معلمان بودند.
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان این که آموزش و پرورش در نظام جمهوری اسلامی از جایگاه مقدسی برخوردار است، گفت: اموزش و پرورش ز مانی می تواند بگوید که عملکردش مثبت هستند که شما به عنوان دانش آموز در مدارس نتیجه برنامه ریزی ها را احساس کنید وگرنه ساعت ها جلسه و برنامه ریزی اگر به بازخورد مثبت در بین دانش آموزان منجر نشود ارزشی ندارد.
پاشایی افزایش انگیزه تحصیل در دانش آموزان را مهم عنوان کرد و تصریح کرد: افزایش انگیزه در علم محض نمی تواند کارساز باشد بلکه باید تمام ابعاد وجودی دانش آموز در زمینه های اجتماعی، علمی، فرهنگی و...ترقی یابد. سازمان دانش آموزی بستر مناسب تربیت اجتماعی 
وی آموزش مهارت های اجتماعی را ماموریت اصلی آموزش پرورش عنوان کرد و گفت: مجلس دانش آموزی و سایر تشکل های سازمان دانش آموزی بستر مهمی در رسیدن آموزش و پرورش به این هدف و تربیت دینی و اجتماعی دانش آموزان هستند.
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، نیروی انسانی را بهترین منابع و سرمایه های هر جامعه عنوان کرد و افزود: افزایش انگیزه تدریس در معلمان از دیگر عناصر موثر در تعلیم و تربیت است و به معنای کلمه معلم زمانی موفق است که در پایان کلاس در رفتار و کردار دانش آموز تغییر را مشاهده کند، یعنی افزایش انگیزه تدریس به معنای انتقال علم محض به دانش آموز نیست.
پاشایی با بیان این که نظام جدید انتصابات مدیران در دولت تدبیر و امید اتفاق افتاد، تصریح کرد: امکانات و تجهیزات در مدارس نمی تواند در حد ایده آل باشد و در 5 هزار و 500 مدرسه ای که در استان وجود دراد مدرسه ای موفق است که مدیر خلاق و شایسته داشته دارد. فعالیت 22 پژوهش سرای دانش آموزی و 40 دارالقرآن در آذربایجان شرقی
وی افزایش تعداد پژوهسرای دانش آموزی در دولت تدبیر و امید را از دیگر اقدامات موثر حوزه تعلیم و تربیت برشمرد و گفت:برای افزایش بار علمی دانش اموزان زمینه ها و امکانات متعددی وجود دارد که پژوهش سرای های دانش آموزی یکی از این موارد هستند .
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تصریح کرد: تا سال 92 در حدود 17 پژوهش سرا در استان فعال بود ولی از سال 92 تا 94 این تعداد را به 22 پژوهش سرا رساندیم به طوری که تمامی شهرستان های استان در حال حاضر دارای پژوهش سرا هستند.
پاشایی افزایش دارالقرآن ها، ساماندهی نیروی انسانی، انعقاد تفاهم نامه های همکاری با سایر دستگاه ها را دیگر اقدامات موثر آموزش و پرورش برشمرد و گفت: برنامه ریزی یکی از سیاست های اصلی آموزش و پرورش است که از دو سال گذشته روی این اصل تاکید داریم، هرچند گه برنامه ریزی در حوزه تعلیم و تربیت به طور تدریجی و در توالی زمان جواب می هد و یک شبه نمی شود اصول را تغییر داد. توسعه متوازن در همه  رشته ها  و شاخه ها تحصیلی مورد تاکید است
وی از پرداخت 350 هزار و 500 میلیارد تومان برای طرح رتبه بندی معلمان در سال 95 خبر داد و گفت: این طرح ، یک گوشه ای از طرح های توسعه عدالت آموزشی برای نظام آموزش کشور در دولت یازدهم است که در صدد افزایش توانایی معلمان به شکل حرفه ای می باشد.
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی توسعه متوازن رشته های تحصیلی را دیگر اقدامات دولت یازدهم عنوان کرد و گفت: در این راستا از سال گذشته مراکز کار آفرینی و رشد در هنرستان ها ایجاد شده اند تا دانش آموزان علاقمند را به رشته های فنی و حرفه ای سوق دهیم.
در پایان این مراسم اعتبار نامه نمایندگان مجلس دانش آموزی و حکم مشاوران دانش آموزی به اعضای هیات رئیسه شوراهای دانش آموزی توسط مدیر کل آموزش و پرورش استان، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان و مدیر سازمان دانش آموزی استان اعطا شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن