تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820073469




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خوشبختی «رونالدو» با پرتغال یا «گریزمان» با فرانسه؟!


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: به بهانه دیدار فرانسه - پرتغال؛ فینال یورو 2016
خوشبختی «رونالدو» با پرتغال یا «گریزمان» با فرانسه؟!




امشب برای فوتبال دوست ها شب هیجان انگیزی است؛ فینال یورو 2016. فرانسه یا پرتغال؟ کریس رونالدو یا گریزمان؟ جام قهرمانی در دست کدام یک قرار خواهد گرفت؟





روزنامه هفت صبح - ترجمه سهیل نوری پناه:

چرا رونالدو کامل ترین بازیکن جهان است؟

اوزه بیو، فوتره، روی کاستا و لوییس فیگو همه ستاره های بزرگ پرتغال بوده اند که جای قهرمانی در یک تورنمنت ملی در کارنامه درخشانشان همیشه خای مانده اما رونالدو اکنون این فرصت را دارد تا با قهرمانی در بازی امشب رکوردشکن شود. پس از حضور در هفت نیمه نهایی در تورنمنت های بزرگ سلسائو، اروپا به دنبال طلسم شکنی است. پرتغال دوازده سال پس از آن که در خانه به رهبری لوییس فیگو از فتح یورو در 2004 بازماند با پرچمداری رونالدو در آستانه فتح یورو قرار گرفته است. جایی که رونالدو می تواند همان نقشی را که دیه گو مارادونا در جام جهانی 1986 برای آرژانتین انجام داد برای پرتغال ایفا کند. در این مطلب نحوه تبدیل شدن کریستیانو رونالدو به نمونه یک فوتبالیست کامل و فوق العاده را بررسی می کنیم:


«رونالدو» پرتغال را خوشبخت می کند یا «گریزمان» فرانسه را؟



1- نحوه ضربه به توپ

کریستیانو رونالدو نه تنها یک تمام کننده فوق العاده است بلکه ذات فرصت طلبی که تمام که مهاجمان بزرگ تاریخ داشته اند نیز در او وجوددارد. نحوه زدن ضربه به توپ توسط او یک روش استثنایی است. برای اکثر مهاجمین بزرگ دنیا، شوت زدن به معنی ضربه زدن به توپ در نقطه مناسب و هدف گرفتن گوشه های دروازه است. آنها با تمرین های فراوانی می فهمند که در چه موقعیتی با درون پا شوت کنند و در چه موقعیتی با بیرون پا تا توپ، چرخش مناسب را پیدا کند. ولی تکنیک شوتزنی رونالدو ناب و مثال زدنی است، ضربه او بیشتر از اینکه چرخش داشته باشد، لرزش و لغزش هایی دارد که دروازه بان، نمی تواند جهت حرکت توپ را به خوبی تشخیص دهد. او به قدری در این نحوه ضربه زدن مهارت پیدا کرده که هر وقت ضربه ای به سمت دروازه می فرستد، قطعا دروازه با خطر جدی مواجه خواهدشد.

گاهی اوقات شما گلی از رونالدو می بینید و دروازه بان حریف را مقصر گل شدن توپ می دانید، ولی پس از دیدن صحنه آهسته گل، متوجه می شوید که چرا دفع کردن آن ضربه غیرممکن بوده. به این نحوه ضربه زدن او، قدرت فیزیکی فوق العاده و توانایی سر زدن او را اضافه کنید تا متوجه شوید که او هر نوع گلی را می تواند به ثمر برساند ولی نهایتا، این ذات فرصت طلبی و تمام کنندگی اوست که باعث شده بسیاری رکوردها را بشکند.

مردم در اغلب اوقات، کسی که گل های زیبا می زند را با یک گلزن تمام عیار، یکسان در نظر می گیرند در حالی که یک حس فرصت طلبی در مهاجم گلزن وجود دارد که می داند در هر لحظه در کجای محوطه جریمه باشد تا بتواند گل بزند که در مهاجمی که فقط در زدن گل های زیبا مهارت دارد، احتمالا یافت نمی شود. اگر ندانید که بهترین جایگیری برای به ثمر رساندن گل چگونه است، اینکه به توپ، خوب ضربه می زنید هیچ اهمیتی ندارد و رونالدو کسی است که در هر دوی این موارد، بسیار توانا و ماهر است.

ذات فرصت طلبی را نمی توان به کسی آموزش داد که به معنی فهم جریان بازی و دانستن اینکه توپ در کدام قسمت محوطه جریمه خواهدبود، می باشد. بعضی فکر می کنند این کار راحتی است در حالی که این گونه نیست. بازیکنانی چون رونالدو بیشتر به فضاهایی در محوطه جریمه می روند که بتوانند در فضایی اندک، موقعیتی جدید به وجود آورند نه اینکه در فضای خالی محوطه جریمه منتظر رسیدن توپ بمانند. و این دلیل این است که او بسیاری رکوردهای گلزنی را شکسته و یک نابغه در دنیای فوتبال است.

نوشته شده توسط مایکل اوون، مهاجم سابق تیم ملی انگلیس.


«رونالدو» پرتغال را خوشبخت می کند یا «گریزمان» فرانسه را؟



2- قدرت پرش

وقتی فقط به ارتفاع پرش رونالدو موقع گلزنی به ولز توجه کنید، کاری که او انجام داد چندان خارق العاده نبود. هر کسی که از لحاظ فیزیکی در وضعیت خوبی باشد مثل رونالدو که یکی از بهترین فیزیک فوتبالیست های جهان را دارد، می تواند آن پرش را انجام دهد. ولی نکته ای که این گل او را استثنایی می کند، زمان بندی دقیق او برای آن پرش بود اینکه دقیقا در چه زماین از هوا بلند شود تا در بهترین لحظه به توپ ضربه بزند دقیقا به همان تمرکزی نیاز دارد که یک مسابقه دهنده پرش ارتفاع در دو و میدانی برای انتخاب لحظه دقیق بلندشدن از زمین استفاده می کند. و این بسیار سخت تر از یک پرش خالی است. از لحاظ زمان بندی و اینکه عضلات گردنش را به گونه ای به کار گیرد که توپ به آن صورت که موقع گل حرکت کرد، حرکت کند امری خارق العاده است.

اگر لحظه انجام این حرکت و حساسیت بالای بازی را هم در نظر بگیریم، این کار او شگفت انگیزی بیشتری خواهدداشت. بسیاری از افراد می توانند تا ارتفاع بالایی بپرند ولی اینکه در آن لحظه حساس چنین پرشی انجام دهی و توپ را به آن شکل به سمت دروازه بفرستی، امری بسیار سخت است. وقتی مردم درباره زمانی که به نظر می رسد او در هوا معلق مانده صحبت می کنند، نظر من این است که او احتمالا به نهایت ارتفاعی که می تواند بپرد نرسیده و وقتی بدنش را انعطاف می دهد تا به توپ برسد، به نظر می رسد که در هوا معلق مانده. و انجام این کار هم نیاز به قدرت بدنی فوق العاده ای دارد.

 قدرت بدنی او به قدری بالاست که به نظر من او می تواند در مسابقات ده گانه (متشکل از مواد مختلف رشته دومیدانی مثل دوی صدمتر، دویست متر، پرتاب نیزه و...) نیز قهرمان شود اگرچه درآمد او قطعا به میزان درآمد فعلی اش نخواهدبود!

نوشته شده توسط فوز جان، مربی پرش ارتفاع ایتالیایی


«رونالدو» پرتغال را خوشبخت می کند یا «گریزمان» فرانسه را؟



3- ذهنیت و روحیه

کریستیانو رونالدو ذهنیتی دارد که خود را همواره برترین می داند و رفتار او در زمین مسابقه هم این ادعا را اثبات می کند که او بر هم تیمی ها و رقیبانش، برتری ذهنی دارد. یک نمونه از این قضیه، نحوه خوشحالی او وقتی است که پیراهنش را در می آورد و اندام فوق العاده اش را به رخ دیگران می کشد.


«رونالدو» پرتغال را خوشبخت می کند یا «گریزمان» فرانسه را؟



گریزمان، یک بازی تا تبدیل شدن به یک اسطوره

خواهر گریزمان، ماد، در شبی که حملات تروریستی ماه نوامبر در پاریس اتفاق افتاد، در تئاتر باتاکلان حضور داشت و خود آنتوان هم در استادوفرانس در حال بازی برابر آلمان بود و هر دو مکان مورد حمله تروریست ها قرار گرفت. برای ملتی که در ماه های خیر مسائلی مهم تر و نگران کننده تر از میزبانی مسابقات یورو بر زندگی شان تاثیر گذاشته، شاید عجیب نیست که آنتوان گریزمان به عنوان نماد مردم فرانسه در این مسابقات بوده که شور و شوق را به مردم کشورش در پیراهن آبی تیم ملی برگردانده.

گریزمان، مهاجم اتلتیکو مادرید که پس از جدایی از خانواده اش در نوجوانی برای بازی در سوسیه داد، کل دوران بازی اش را در اسپانیا گذرانده، با به ثمر رساندن شش گل در این مسابقات، فرانسه را به دیدار نهایی برابر پرتغال رسانده است.

گریزمان 25 ساله که اصلیتی پرتغالی دارد، شماره هفت خندان و شاداب تیم ملی است که عاملی شده تا مردم تا حدودی حملات تروریستی ماه نوامبر را فراموش کنند و فوتبال تمرکزی اصلی شان شود، البته هنوز سایه آن حملات تروریستی، به طور کامل از اذهان فرانسوی ها پاک نشده است.


«رونالدو» پرتغال را خوشبخت می کند یا «گریزمان» فرانسه را؟



البته بازی های خوب گریزمان، فقط باعث نتیجه گرفتن تیم شان نشده و اثرات دیگری هم داشته است. خواهر او که بازمانده حمله تروریستی در تئاتر باتاکلان در ماه نوامبر است که 89 کشته بر جای گذاشت، همین هفته در مورد لحظات سختی که موقع وقوع حمله بر آنها گذشته و مجبور شده بودند حدود نود دقیقه، بی حرکت روی زمین دراز بکشند تا از آسیب مهاجمان درامان باشند صحبت کرد. درواقع آنتوان، نمادی است که آن حملات تروریستی و این موفقیت تیم ملی را به یکدیگر ارتباط داده چرا که خودش در متن هر دو اتفاق بوده و به خوبی می تواند احساس واقعی مردم کشورش را حس کند.

پس از به ثمر رساندن هر دو گل در دیدار نیمه نهایی برابر آلمان، پسر طلایی جدید فوتبال فرانسه گفت که او و هم تیمی هایش وظیفه دارند شور و شوق را دوباره به کشورشان برگردانند. او پس از آن دیدار گفت: «وظیفه ما بوده که بازی هایمان را ببریم و مردم فرانسه را خوشحال کنیم. امیدوارم بتوانیم در دیدار نهایی، نتیجه همه این تلاش ها را به بهترین شکل بگیریم. وظیفه ما بردن بازی هاست تا مردم فرانسه را خوشحال کنیم، ما می خواهیم آنها به ما افتخار کنند و امیدوارم که در فینال هم برنده شویم.»

اضطراب و نگرانی که از آغاز یورو 2016 ناشی از احتمال وقوع حملات تروریستی در بین مردم فرانسه وجود داشته، در این چهار هفته که تیم دیدیه دشان، خاطرات تیم 1998 امه ژاکه را زنده کرده، تا حدودی کمرنگ شده است.

تمهیدات امنیتی بسیاری برای دیدار نهایی در نظر گرفته شده تا مسابقات بدون مشکل به پایان برسد ولی گریزمان ادعا می کند که او و هم تیمی هایش بدون کوچکترین نگرانی بابت وقوع حملات تروریستی در حین برگزاری بازی به زمین می روند. او گفت: «قبل از بازی با رومانی، رییس جمهور اولاند نزد ما آمد و از تمهیدات امنیتی فراوانی که در حین برگزاری بازی در استادیوم و اطراف آن خواهدبود، صحبت کرد ولی ما کاملا آرام بودیم و مشکلی با این قضیه نداشتیم.»


«رونالدو» پرتغال را خوشبخت می کند یا «گریزمان» فرانسه را؟



این حس خوبی که در کل فرانسه به وجود آمده به طوری که پس از پیروزی بر آلمان، صدای بوق ماشین ها و برافراشته شدن پرچم فرانسه، طول خیابان شانزه لیزه را در بر گرفته بود، تنها به یک پیروزی دیگر بر پرتغال نیاز دارد تا گریزمان و یارانش را در ذهن مردم فرانسه جاودانه کند.

9 گل میشل پلاتینی در یورو 84 که فرانسه در خاک خودش قهرمان شد، او را به جایگاهی افسانه ای در بین مردم رساند و فقط زین الدین زیدان پس از قهرمانی جام جهانی 98، جایگاهی بالاتر از پلاتینی در بین مردم دارد. گریزمان هم اگر بتواند قهرمان مسابقات شود، چنین جایگاهی را پیدا خواهدکرد و خودش اذعان می کند که موفقیت هایشان در این تورنمنت، برای نسل جدید کشورشان، بسیار امیدبخش بوده.

او در این مورد گفته: «ما همچون بچه هایی هستیم که کل کشور از ما حمایت می کنند و ما باید تمام تلاشمان را برای خوشحالی آن ها انجام دهیم و اکنون باید دیدار فینال را ببریم. بسیار مسرت بخش است که به فینال رسیده ایم و بابت آن، به خود می بالیم و خوشحالیم ولی باید بدانیم که دیدار نهایی بسیار سخت خواهدبود اگرچه ما برای آن آماده هستیم. پس از بازی فینال می توانیم شادی خود را تکمیل کنیم ولی تا آن موقع نباید تمرکزمان را از دست بدهیم. پیروزی در نیمه نهایی در مارسی بسیار لذت بخش بود و امیدواریم که بتوانیم همین حس را پس از دیدار نهایی نیز داشته باشیم.»


گریزمان در حال حاضر محبوب ترین بازیکن فرانسه بین مردمش است و عکس او در بیلبوردهای شهری در سطح کل کشور از پاریس گرفته تا سنت اتین و مارسی دیده می شود. در کشوری که به دنبال قهرمانی است که آنها را از تاریکی حملات تروریستی رهایی دهد، پسر زاده برو گوگن با گل ها و شخصیت سرزنده اش، این روشنایی را برای آنها به ارمغان آورده است.


«رونالدو» پرتغال را خوشبخت می کند یا «گریزمان» فرانسه را؟



دو گل او مقابل آلمان، مجموع گل هایش در این تورنمنت را به 6 رساند و تعداد گل هایش در مسابقات ملت های اروپا از مجموع گل های زیدان در همین مسابقات عبور کرد. پلاتینی که در یورو 84، به تنهایی 9 گل زد، تنها فرانسوی است که از گریزمان بیشتر در مسابقات یورو گل زده است. او در این مورد گفته: «خوشحالم که این گل ها را زده ام ولی هنوز با بازیکن بزرگی چون پلاتینی فاصله زیادی دارم، امیدوارم روزی بازیکنی به بزرگی او بشوم.»

پیروزی بر پرتغال در دیدار فینال می تواند به او کمک کند که فاصله اش با پلاتینی را کمتر و کمتر کند. «هنوز یک بازی باقی مانده تا به رستگاری کامل برسیم، بازی بسیار سختی خواهدبود ولی امیدوارم که اگر هم قهرمان شدیم، آخرین جامی نباشد که در دوران فوتبالم کسب می کنم.»









تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن