تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 17 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان به سپاهيانش مى گويد: ميان مردم حسد و تجاوزگرى بياندازيد چون اين دو، نزد خدا بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809962608




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازار شیراز از شکر خالی شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: بازار شیراز از شکر خالی شد استان‌ها > فارس - «خبرجنوب» نوشت: بازار شیراز حدود دو ماهی است از شکر خالی شده و ابتدا گرانی و بعد نایابی آن دامن این کالای شیرین و ریزدانه را گرفت.

كميابي و گراني شكر از قبل از ماه مبارك رمضان شروع شد و با پايان يافتن اين ماه معضل مذكور دست از سر بازار اين شهر و ديگر شهرهاي فارس برنداشت.
هدايت ا... رحيمي، مدير تنظيم بازار سازمان جهاد كشاورزي فارس در اين خصوص به «خبرجنوب» گفت: افزايش حدود 600 توماني هر كيلو شكر چند روز قبل از ماه مبارك رمضان و نيز كمبود آن باعث شد تا كم كم اين كالا كمياب و بعد هم ناياب شود و از بازار محو شود.
وي با بيان اين كه مشكل شكر هر سال قبل از شروع ماه رمضان وجود دارد افزود: امسال براي تنظيم بازار شكر 2 هزار تن شكر توزيع شد اما متاسفانه كمبود اين كالا جبران نگرديد.
رحيمي با بيان اين كه مشكل مذكور تا پايان اين هفته هم حل نمي شود افزود: معضل كمبود شكر يك مشكل كشوري است و شايد تا دو هفته ديگر حل شود.
مدير تنظيم بازار سازمان جهاد كشاورزي فارس با بيان اينكه از طريق بازار بورس مشكل كمبود شكر از طريق كارگزاريهاي بورس كالاي كشاورزي برطرف خواهد شد افزود: تامين شكر كارخانجات صنايع تبديلي بعد از آن شيريني پزي ها در اولويت نخست قرار دارد و بعد از آن تلاش مي شود تا كمبود شكر در سطح عرضه رفع شود.
وي با بيان اين كه برخي اقدامات واسطهها و جو رواني حاكم بر بازار به اين مشكل دامن زده است افزود: احساس ميشود وارد كننده هاي اصلي شكر كه نبض اين كالا را در دست دارند، در تلاشند براي افزايش قيمت شكر عرضه آن را محدود نگه دارند كه با توجه به سياست دولت مبني بر مهار تورم اين اتفاق خواهد افتاد.
رحيمي در عين حال گفت: قيمت هر كيلو شكر در آستانه ماه مبارك رمضان با افزايش 25 درصدي از 2700 تومان به 3300 تومان رسيد.
همچنين مجتبي نمازيان، رئيس اتحاديه عمده فروشان مواد غذايي شيراز نيز با بيان اين كه حتي نيم كيلو شكر در بازار اين شهر پيدا نمي شود گفت: عمده فروشان هيچ شكري در انبار ندارند و دولت بايد براي تنظيم بازار شكر در سياست هاي خود تجديد نظر كند.
وي با تاكيد بر اين كه از بعد از انقلاب دولت نگاه كاسبكارانه به بازار داشته است افزود: متاسفانه اين نگاه دولت باعث شد تا قيمت شكر امسال نسبت به پارسال رشد 50 درصدي داشته باشد.
نمازيان با تاكيد بر لزوم آزاد گذاشتن اقتصاد در كشور گفت: بستن دست كارخانجات توليد شكر در قيمت گذاري باعث شده تا به علت بالا بودن هزينههاي توليد ناشي از فرسودگي دستگاه ها امكان توليد شكر با قيمتهاي رقابت پذير در كشور وجود نداشته باشد و از سوي ديگر دخالت دولتهاي مختلف در ايران براي نظارت بر صادرات و واردات باعث گرديده تا بازار كالاهاي اساسي از جمله شكر و برنج دستخوش مشكلات جدي شود، مشكلاتي كه بار اصلي آن بر دوش مردم سنگيني مي كند.
رئيس اتحاديه عمده فروشان مواد غذايي شيراز با تاكيد بر لزوم خروج دولت از اقتصاد و به خصوص اقتصاد بازار گفت: دولت به بهانه اجراي اقتصاد مقاومتي جلوي واردات شكر را گرفته، اقدامي كه از اول مرداد ماه شامل حال برنج هم مي شود و نتيجه اي به جز گراني اين دو كالاي اساسي را در پي ندارد چرا كه توليدات داخلي به هيچ وجه جوابگوي نياز كشور به اين كالاها نمي باشد.
وي تاكيد كرد: اقتصاد مقاومتي تنها با شفافيت بازار حاصل مي شود و اين شفافيت آن است كه عرضه و تقاضا، قيمت را تعيين مي كند.

کلید واژه ها: استان فارس -




یکشنبه 20 تیر 1395 - 08:49:56





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن