تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خوش‏گمانى، مايه آسايش قلب و سلامت دين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817358966




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تابستانی جذاب و دیدنی در گرجستان


واضح آرشیو وب فارسی:گرجستان کشور زیبا:

تابستانی جذاب و دیدنی در گرجستان


گرجستان کشوری در شرق دریای سیاه و یکی از دیدنی ترین و زیباترین مناطق جهان به شمار می رود. مردم این کشور مردمانی شاد، دست و دلباز، مهمان نواز و اهل میهمانی و جشن و خوش گذرانی هستند. در افسانه های گرجی آمده است که این سرزمین بهترین و مرغوب ترین زمین است که خداوند آن را به مردم آن هدیه کرده است. افسانه های گرجی زیادی راجع به این موضوع وجود دارد که یکی از آنها حاکی از این است که زمانی که خداوند زمین را بین مردم دنیا تقسیم می کرد، گرجی ها در میهمانی جمع بودند و از دریافت زمین محروم می شوند و زمانی پی به این موضوع میبرند نزد خداوند میروند و از خدا میخواهند که به آنها نیز زمینی بدهد، ولی او نمی پذیرد. پس آنها خداوند را در میهمانی خود دعوت می کنند و خداوند آنقدر از میمان نوازی آنها خرسند می شود که آن قطعه زمینی را که برای خود نگه داشته بود به مردم گرجستان هدیه می کند!
کشور گرجستان سراسر آرامش، حاصل خیزی ، اصالت و امنیت است و پیشنهاد ما به شما این است که در هر فصلی از سال در تور گرجستان شرکت کنید و جاذبه های بی نظیرش را نظاره کنید.
جشن های گرجستان :
مردم زنده دل و شاد گرجستان به بهانه های مختلف چه ملی و چه مذهبی جشن های با شکوهی بر پا می کنند. ازمهم ترین جشن ها جشن سال نو میلادی (کریسمس) است که از 15 دسامبر تا 15 ژانویه می باشد . جشن بعدی، جشن علیلو است که 15 روز پس از سال نو برگزار شده و ریشه ملی و مردمی دارد. جشن پاک ، پیش از سال نو ، جشن برکت خواهی و سبزه سبز کنی و جشن تخم مرغ رنگ کنی که همزمان با عید نوروز ماست، از دیگر جشن های بیشمار این مردمان است. جشن بزرگ گل، با شکوه ترین و زیبا ترین جشن ملی و مردمی گرجستان بوده و همزمان با جشن گل رز و انقلاب مخملی آنها برگزار می شود.
دیدنی های کشور گرجستان:
ساحل سحر آمیز:

مناطق ساحلی گرجستان از دیرباز پذیرای هزاران جهانگرد در همه فصول سال بوده است . در دوران شوروی سابق این منطقه از بهترین نقاط تفریحی امپراطوری شوروی شناخته می شد و هنوز آثار مربوط به تفرجگاه های سران کشور شوروی سابق در این مناطق وجود دارد. در نزدیکی بندر باتومی منطقه ای قرار دارد به نام اورکی که به آن ، ساحل سحر آمیز یا ساحل مغناطیسی نیز گفته می شود . باور بر این است که شنا کردن در این منطقه و آفتاب گرفتن بر روی شن های ساحلی منجر به درمان بیماریهای بسیاری می شود. بر اساس تحقیقات دانشگاه اورکی گرجستان ترکیبات ماسه های ساحل این منطقه حاوی مواد معدنی ویژه ای می باشد که اثرات درمانی آن در مورد بیماریهای قلبی ، عروقی و عصبی به اثبات رسیده است. چند روز استراحت و تفریح در این منطقه میتواند عامل درمان یا پیشگیری از بسیاری بیماریها باشد.
شهر تفلیس:
شهر تفلیس از دیرباز به عروس شهر های آسیای میانه و قفقاز شهرت داشت. وجود پارک های بی نظیر و رودخانه متکواری که از وسط شهر تفلیس عبور می کند، چشم انداز فوق العاده ای به شهر داده است . وجود پنج دریاچه که قابلیت شنا کردن و قایق سواری را دارند، در شهر تفلیس است. وجود پارک آبی تفلیسو از همه مهمتر مجسمه های هنری و زیبایی که شهر را تبدیل به موزه ای روباز نموده اند .




شهر بازی :
بزرگ ترین شهر بازی آسیای میانه و قفقاز به تازگی بر فراز یکی از کوههای تفلیس افتتاح شده که دارای یک پارک آبی بزرگ، چرخ فلک ، قطار، تونل، قلعه وحشت و... می باشد. همچنین رستورانها ،کافی شاپ ها و امکانات تفریحی بسیاری برای کودکان و بزرگسالان، در هر گروه سنی فراهم است.
کنیسه:
محل عبادت یهودی ها که در نزدیکی مسجد و کلیسا و آتشکده واقع شده است.
حمام شاه عباس:
در گرجستان حمامهای سولفور متعددی وجود دارد. یکی از آنها که در محله ارتاجالای شهر تفلیس واقع شده است به حمام شاه عباس معروف است. این حمام هیچ وسیله گرم کننده ای ندارد و آب گرم آن کاملا طبیعی است و باور بر این است که دارای اثرات درمانی نیز می باشد



 مجسمه مادر:
بانویی مقدس با لباس و پوشش کاملأ گرجی که در یک دست شمشیری به معنای محافظت از شهر و در دست دیگر پیاله ای از شراب برای دوستان خود به دست گرفته است و با تبسمی مهربان ولی مغرور به شهر می نگرد. و همچون مادر که از فرزند خود محافظت میکند، از شهر خود محافظت میکند .
 




موزه استالین :
این موزه در شهر گوری، زادگاه استالین واقع شده و شامل عکس ها، مکاتبات و اسناد مربوط به آن دوران، زادگاه او تا 4 سالگی و قطار مخصوص وی می باشد. بازدید از این موزه شما را با بخشی از تاریخ قرن بیستم آشنا میکند.
 




شهر سنگی اوپلیستیخه:

این شهر بزرگترین شهر سنگی دنیا می باشد که معنای تحت الفظی آن "معبد خدایان" است. این شهر یکی از مهمترین مکانهای دیدنی بین دو شهر تفلیس و باتومی بوده و از مهمترین آثار باقی مانده از دین پیکانیزم در این محوطه باستانی شامل قدیمیترین سد ، داروخانه ، بازار، امفی ﺗﺌﺎتر ،کلیسای قدیمی معروف به سن جورجی، معابد، زندان، سیاه چال و کارگاه شراب سازی و داروخانه است.
کلیسای مسختا:
یکی از زیبا ترین و قدیمیترین کلیساهای گرجستان است که پادشاه، دست سازنده آن را قطع نموده تا همانند آن را نسازد. از دیگر آثار ارزشمند داخل این کلیسا نقاشی تصویری از عیسی مسیح است که هم چشمانش باز است و هم بسته !
 



دریاچه لاکپشت ها :
این در یاچه در یکی از پارک های تفلیس واقع شده که می توان با تله کابین از آن جا دیدن کرد. همچنین این مکان دارای امکانات قایق سواری، ماهیگیری و شنا نیز می باشد.
 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: گرجستان کشور زیبا]
[مشاهده در: www.georgia-tour-ir.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن