تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خدايا روزى كن مرا محبّت خودت و محبّت دوستدارانت را و محبّت آنچه مرا به تو نزديك مى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815395417




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساخت بازی‌های موبایلی در ایران بهتر از بازی‌های کامپیوتری جواب می دهد


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: ساخت بازی‌های موبایلی در ایران بهتر از بازی‌های کامپیوتری جواب می دهد فناوری اطلاعات > ارتباطات - ایسنا نوشت: یک سازنده بازی‌های رایانه‌ای گفت: با توجه به وضعیت قانون کپی‌رایت در ایران، توصیه می‌کنیم بازی‌سازان برای کاهش ریسک‌شان سراغ بازی‌های PC و بازی‌های فروشی نروند. بازی‌های موبایلی و فریمیوم بهترین گزینه است.

رضا زمانی تاکید کرد: در بسیاری از کشورهای توسعه یافته جهان، برای جلوگیری از خسارت دیدن و نابود شدن زحمات تولیدکنندگان، قوانینی وضع شده که از فروش نسخه‌های بدلی و غیراصلی جلوگیری می‌کنند و حق فروش را تنها برای نسخه‌های اصلی و شرکت تولیدکننده یا عاملان فروش آن می‌دانند. او ادامه داد: بدین صورت شرکت‌سازنده با فروش نسخه اصلی که طبیعتا قیمتی بالاتر از نمونه تقلبی آن دارد، می‌تواند برای سازنده بازی یا هر محصول نرم‌افزاری دیگری، سود و سرمایه به همراه داشته باشد که متاسفانه در ایران چنین قوانینی برای سازندگان بازی‌ها وجود ندارد یا ضوابط پیگردی ضعیفی دارد. وی با بیان اینکه در بحث قانونی کپی‌رایت دو موضوع باید مورد بررسی قرار گیرد، افزود: در بحث اول، در قانون کپی‌رایت ایده و خلاقیت مطرح است. به این صورت که با لو رفتن ایده، شخص حقیق یا حقوقی دیگری که سرمایه و منابع بیشتری در اختیار دارد در مدت زمان کمتر و سرعت بالا، ایده را تبدیل به محصول کرده و به فروش می‌رساند که این مبحث در حال حاضر در کشور ما بسیار به چشم خورده و رواج یافته است؛ پس ضعف سیستم ثبت و ضبط ایده از مهم‌ترین علل رایج شدن این نوع از سرقت است. این سازنده بازی‌های رایانه‌ای در زنجان، چابک نبودن قوانین پیگیری که مانع از انتشار این مشکل می‌شود را مهم‌ترین علل سرقت ایده‌های افراد دانسته و گفت: فردی که ایده و طرح او به سرقت رفته است برای اثبات ادعایش باید یک پروسه زمانی بسیار طولانی را طی کند تا ادعایش ثابت شود و چابک نبودن قوانین پیگیری موجب ترویج این موضوع و سوء‌استفاده سارقان ایده شده است. زمانی خاطرنشان کرد: نوع دیگر سرقت صورت گرفته در بحث بازی‌سازی، کپی‌رایت بازی تولید شده توسط یک شرکت یا تیم است. در این خصوص بازی‌هایی که منبع درآمدشان دریافت مبلغی به ازای هر فروش یا دانلود از کاربران است به شدت متضرر می‌شوند، چرا که محصول آنان با به اشتراک‌گذاری غیرقانونی بدون آن که ریالی عاید تولیدکننده بازی شود، توسط کاربران همه جا منتشر می‌شود. وی یادآور شد: در این میان تنها بازی‌های فریمیوم هستند که از این سرقت اثر، جان سالم به در می‌برند و این دست به دست شدن محصول نه تنها لطمه‌ای به پلان درآمدزایی آنان نمی‌زند بلکه موجب تقویت‌شان نیز می‌شود. از آن جایی که اساس این نوع بازی بدین شکل است که خود بازی به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده می‌شود و در عوض کاربر بابت به دست آوردن ویژگی‌ها و تجهیزات خاص بازی مبلغی را پرداخت می‌کند، انتشار عمومی و بدون اجازه فقط موجب انتشار نسخه رایگان آن بازی شده و در این حالت هیچ لطمه‌ای متوجه پرداخت درون‌ برنامه بازی نمی‌شود. 5656  

کلید واژه ها: بازی گوشی همراه - کنسول بازی - بازی رایانه‌ای -




جمعه 18 تیر 1395 - 11:44:07





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن