تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خودتان را بر خوش اخلاقى تمرين و رياضت دهيد، زيرا كه بنده مسلمان با خوش اخلاقى خود به در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816198074




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگهداری از حیوانات خانگی بر سلامت روان مفید است یا مضر؟


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: نگهداری از حیوانات خانگی بر سلامت روان مفید است یا مضر؟
به گفته یک روانشناس بالینی، برخی افراد با آن که بظاهر در جمع هستند ولی عمیقا احساس تنهایی می کنند و به همین سبب سراغ نگهداری از حیوانات خانگی می‌روند.

نگهداری از حیوانات خانگی بر سلامت روان مفید است یا مضر
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،یک دکتر روانشناس بالینی گفت:‌ گرایش به نگهداری حیوانات خانگی در نسل های گذشته هم وجود داشته، ولی در دهه های اخیر و با ورود نامتوازن مظاهر مدرنیته به ایران این امر بیشتر شده است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر نصیر عابدینی افزود: امروزه بسیاری از انسان های جامعه ما با آن که به ظاهر در جمع هستند، ولی عمیقا تنهایند و از درون به شدت احساس تنهایی می کنند. البته ناگفته نماند افزایش اختلالات روانی همچون اضطراب، افسردگی و اختلالات شخصیت و... در خانواده هایی که از الگوی خانواده هسته ای و مستحکم فاصله می گیرند مزید بر علت شده است. ضمن اینکه نرخ پایین زاد و ولد و به تبع آن تعداد کمتر خواهرها و برادرها، عمه ها و خاله ها و... نیز در این امر بی تأثیر نیست.

وی اضافه کرد: به دلایل بسیاری، از جمله پیچیدگی های جوامع مدرن، کلیدی ترین مؤلفه های ارتباط بین فردی، یعنی همدلی، اعتماد و اطمینان و... همچون گذشته به راحتی فراچنگ انسان ها نمی آید و ما شاهد شیوع و شدت یافتن نوعی چند لایگی، تفاوت ظاهر و باطن و دیگرفریبی در افراد پیرامونمان از جمله نزدیکترین افراد به خودمان هستیم.

این روانشناس تصریح کرد: همه انسان ها معترفند که حیوانات دورو نیستند و ظاهر و باطنشان یکی است. آدم های امروزی به راحتی نمی توانند سفره دلشان را پیش هر کسی باز کنند و این موجب پر رنگ شدن جایگاه حیوانات خانگی به عنوان یک همصحبت و همدم در زندگی انسان های امروزی شده است.

او با اشاره به این‌که بسیاری از کشورهای جهان امروزه با پدیده نامیمون «تجردهای ناخواسته» روبرو هستند گفت: علاوه بر موارد یادشده نباید دختران و پسران زیادی را از قلم انداخت که به ده ها دلیل فرصت ازدواج پیدا نمی کنند و برخی از آنها نیز چاره ای نمی‌یابند جز این که این خلأ ناکام کننده را با حیوانات پر کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عابدینی با اشاره به موضوع نگهداری حیوانات خانگی برای ارتقای وضعیت روحی سالمندان یا افراد دچار افسردگی های مزمن ادامه داد: دو مطالعه انجام شده در مغرب زمین، در مورد افراد مسن نشان می دهد، آن هایی که دلبستگی بیشتری به حیوانات خود دارند در وضعیت جسمی بهتری به سر می برند. همچنین متخصصان می گویند حیوانات خانگی و دست آموز می توانند وضعیت روانی بیماران سالمند را بهبود بخشند و حتی آن ها را در مقابل استرس های جسمی و روانی از جمله افسردگی محافظت کنند اما موضوع اصلی این است که چنین حیواناتی در مقایسه با انسان ها طول عمر کوتاهتری دارند و در صورت مرگ این حیوانات آسیب های روحی و لطمات بعضاً جبران ناپذیری به سازمان روانی فرد وابسته وارد می شود. متأسفانه قطع این وابستگی در برخی افراد به عوارضی همچون عوارض ترک، اضطراب، افسردگی و گذر ناموفق از فرایند سوگ می انجامد.

منبع:سلامت انلاین



۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 127]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن