تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيّت مؤمن بهتر از عمل او و نيت منافق بدتر از عمل اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814702902




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توریستی ترین شهر ترکیه ؛ آنتالیا


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: توریستی ترین شهر ترکیه ؛ آنتالیا

آنتالیا نام شهریست در کشور ترکیه. این شهر با آن که پایتخت ترکیه نمی باشد، اما جزو پربازدید ترین و توریستی ترین شهرهای ترکیه محسوب می شود. ما در این متن سعی داریم تعدادی از جاذبه های گردشگری این شهر زیبا را برای شما مشتاقان تور ترکیه معرفی کنیم.  

آنتالیا: شهر آنتالیا مرکز استان آنتالیا در ترکیه از کوههای توروس و پوشش گیاهی غالب آن درختان کاج می باشد.این شهر جزو شهر های ساحلی ترکیه می باشد.  

این نکته که بیش از 30 درصد از تمام توریست های خارجی به این شهر سفر میکنند بیانگر اهمیت این شهر در حوزه توریسم و گردشگری می باشد.جالب است بدانید که بیشترین فروش تور آنتالیا در ایران می باشد و اکثر مسافران این کشور ایرانی هستند. کل استان آنتالیا دارای ۶۵۷ کیلومتر ساحل است که پلاژها، بندرها و شهرهای باستانی زیادی در کنار آن قرار دارد از جمله محل باستانی زانتوس که در فهرست میراث جهانی قرار دارد. موقعیت جغرافیایی این شهر در منطقه دریای مدیترانه واقع شده، در شرق آنتالیا شهرهای مرسین و کارامان، در شمال  قونیه، اسپارتا و بوردور، در غربش موغلا و در جنوب دریای مدیترانه می باشد. در این متن ما به توضیح یکی از جاذبه های توریستی-تاریخی آنتالیا می پردازیم: دروازه هادریان (Hadrian’s Gate)   دروازه هادریان (Hadrian’s Gate) یکی از مهم ترین و دیدنی ترین آثار تاریخی شهر آنتالیا ترکیه است. این دروازه قسمتی از یک دیوار باستانی است که به گرداگرد شهر قدیمی کشیده شده بود. این دروازه که از 130 پس از میلاد بنانهاده شده است، از جنس مرمر سفید می باشد و می توان از آن به عنوان یکی از زیباترین بناهای تاریخی جهان نام برد. سبک معماری دروازه هادریان نمونه‌ای کلاسیک ازسبک معماری طاق نصرت‌های رومی است و یکی از بناهای تاریخی آنتالیاست که تا به امروز به بهترین نحو حفظ شده است.  

این مجموعه سنگی با ابهت توسط هشت ستون نگه داشته می شود و تنها دروازه ورود به شهر بوده در گذشته. دو برج نیز در دو طرف دروازه هادریان قرار دارند که برج سمت چپ از نظر تاریخی به دوران روم باستان تعلق دارد اما بخشی از برج سمت راست به‌ نظر می‌رسد که در عصر امپراتوری بیزانس بازسازی شده باشد. همچنین احتمال داده می‌شود که سازه اولیه دراصل دو طبقه بوده اما تنها بخش زیرین آن باقی‌ مانده است و این بنای زیبا در اثر مرور زمان از بین رفته باشد.این دروازه جزو زیباترین دروازه های دنیا می باشد و به تمامی مسافران تور ترکیه دیدن این بنا را پیشنهاد میکنیم.



سه شنبه, 15 تیر 1395 ساعت 18:03





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن