تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توكل بر خداوند، مايه نجات از هر بدى و محفوظ بودن از هر دشمنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798487730




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تامسون رویترز: روابط دانشگاهی میان ایران و آمریکا یا ایجاد شبکه جاسوسی؟


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: تامسون رویترز: روابط دانشگاهی میان ایران و آمریکا یا ایجاد شبکه جاسوسی؟
تامسون رویترز در مطلبی به بررسی تلاش دانشگاه‌های آمریکایی برای برقراری رابطه با ایران پرداخت.


به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان پایگاه خبری تامسون رویترز در مطلبی نوشت: درست کمی قبل از توافق هسته ای ایران در سال گذشته، نمایندگان 5 دانشگاه آمریکایی برای برقراری مجدد روابط علمی-آموزشی به تهران سفر کردند. این گروه شامل نمایندگانی از دانشگاه های آمریکایی، از جمله دانشگاه راتگرز و دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، بود که برای تبادلات علمی و آموزشی به تهران آمدند و ادعا کردند تمایلی دوجانبه برای برقراری این ارتباط وجود دارد.


ماجرا از آنجا دردسرساز شد که آلن گودمن، رئیس این هیئت دانشگاهی، یکی از اعضای سابق آژانس اطلاعاتی آمریکا (سیا) بود و همین امر در رسانه ها جنجال زیادی به پا کرد. برخی رسانه ها در ایران اعلام کردند این بازدید به قصد ایجاد یک شبکه جاسوسی و زیر نظر گرفتن دولت ایران انجام شده است.


مقامات آمریکایی مدعی شدند این سفر بدون دخالت دولت آمریکا صورت گرفته است. گزارش ها و اخبار منتشر شده از بازدید این هیئت آمریکایی، باعث سردی روند از سرگیری روابط دانشگاه های دو کشور شد.


آلن گودمن، که سابقه فعالیت هایش در سازمان اطلاعاتی آمریکا را در بیوگرافی آنلاین خود آورده است، درخواست های مکرر برای مصاحبه در این خصوص را نپذیرفت. سازمان اطلاعاتی آمریکا (سیا) نیز از اظهار نظر در این خصوص طفره رفت. وزارت خارجه دو کشور ایران و آمریکا نیز در این خصوص اظهار نظری نکردند.


در ایران نیز موافقان ایجاد رابطه با آمریکا با افراد و نهادهای اصول گرا بر سر این مساله کشمکش داشتند. اصول گرایان با جاسوسی دانستن اقدامات آمریکایی ها، معتقدند هرگونه رابطه با آمریکا به ضرر ایران و جمهوری اسلامی است.


در ادامه این مطلب آمده است: ایرانی ها نسبت به دخالت خارجی در امور کشورشان به شدت بی اعتماد و حساس هستند. این بی اعتمادی ناشی از وقایع تاریخی مختلف در این کشور است. از جمله این وقایع می‌توان به استثمار نفت ایران از سوی دولت انگلیس، کودتای نظامی با همکاری آمریکا برای برکناری مصدق و دخالت خارجی در زمان حکومت ظالمانه محمدرضاشاه پهلوی اشاره کرد.


در ادامه این مطلب آمده است: گفته می شود این هیئت دانشگاهی به دعوت محمد جواد ظریف به ایران آمده بود؛ اما وزارت خارجه این خبر را تایید نکرده است. سخنگوی «مؤسسه آموزش بین المللی» اظهار کرد این گروه به دعوت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به ایران آمد. 


مقامات آمریکایی مدعی شدند آلن گودمن بیشتر عمر خود را صرف فعالیت های آموزشی کرده است و به عنوان یک تحلیلگر در سازمان اطلاعاتی آمریکا فعالیت داشته است و نه به عنوان یک عامل جاسوسی.


یکی از تحلیلگران سازمان اطلاعاتی آمریکا (سیا) ادعا کرد هشدار برخی افراد و نهادهای ایرانی در خصوص اقدامات جاسوسی آمریکا، تنها بهانه ای برای خودداری از برقراری مجدد رابطه با واشینگتن است.


مقامات آمریکایی ادعا می کنند برقراری روابط دانشگاهی بین دو کشور به سود دانشجویان ایرانی است. تعداد دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در دانشگاه های آمریکا در سال های 2013 و 2014 حدود 10 هزار نفر بوده است.







۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن