تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819054171




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صادرات محصولات دانش بنیان استان قزوین به هشت میلیون دلار رسید


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: رئیس پارک علم و فنآوری امام خمینی قزوین:
صادرات محصولات دانش بنیان استان قزوین به هشت میلیون دلار رسید

یوسف گرجی


شناسهٔ خبر: 3703360 - دوشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳
استانها > قزوین

.jwplayer{ display: inline-block; } قزوین- رئیس پارک علم و فنآوری امام خمینی قزوین گفت: در سال گذشته با حمایت انجام شده توانستیم بیش از هشت میلیون دلار از محصولات دانش بنیان استان را صادر کنیم. به گزارش خبرنگار مهر، یوسف گرجی روز دوشنبه در هنگام بازدید استاندار قزوین از پارک علم و فنآوری امام خمینی قزوین با ارائه گزارشی از فعالیت انجام شده اظهارداشت: هدف ما جذب جوانان در پارک های علم و فنآوری است تا تولید محصولات دانش بنیان، نانو و بایو که از نیازهای کشور است محقق شود تا بتوانیم وابستگی خود با خارج را قطع کنیم.

وی اضافه کرد: رویکرد ما تشویق شرکتهای دانش بنیان برای حرکت به سمت نانو کردن تولیدات خود است که در این راستا واحدهای صنعتی مستقر در پارک ارتباط خوبی با شرکت شهرک های صنعتی دارند و از مجموع ۱۳۰ شرکت آرندی شش شرکت فعال است و آمادگی داریم تا بقیه شرکت ها را فعال کنیم. رئیس پارک علم و فنآوری امام خمینی قزوین اظهارداشت: با توافق شرکت شهرک های صنعتی و سازمان آموزش فنی و حرفه ای آماده آموزش مهارتی دانشجویان برای معرفی به صنایع استان هستیم تا کیفیت و بهره وری در صنایع ارتقاء یابد. گرجی تصریح کرد: بدنبال هم افزایی دستگاههای اجرایی هستیم تا با کارهای در دست اقدام بتوانیم دو تا ۱۰ درصد دانشجویان را در مراکز صنعتی جذب کنیم و مشکل کیفیت محصول را بتدریج حل کنیم. اجرای فاز توسعه پارک علم و فنآوری قزوین وی گفت: اجرای طرح توسعه پارک در دستور کار است و در فاز اول این طرح در ۷۸۰۰ مترمربع مساحت با ۱۰ میلیارد تومان اعتبار اجرا می شود که با تکمیل آن زمینه استقرار ۱۰۰ شرکت دانش بنیان فراهم می شود.

گرجی اظهارداشت: در استان وجود ۱۲۰ هزار دانشجو ظرفت بسیار ارزشمندی است که باید با برنامه ریزی بتوانیم از این قابلیت برای توسعه استان استفاده کنیم. وی یادآورشد: ضمن رایزنی با پارک های علم و فنآوری خارج از کشور از جمله مالزی و سنگاپور اولین قرارداد با کشور اتریش منعقد شده که برای انتقال تکنولوژی اقدام خواهیم کرد. گرجی تصریح کرد: یک مرکز نوآوری هم در پارک ایجاد شده تا برای صادرات محصولات دانش بنیان اقدام شود که در این مرکز خدمات رایگان داده می شود. وی بیان کرد:طرح جامع پارک و تدوین سند راهبردی ۵ و ۱۰ ساله آماده شده و تامین زیرساخت هم در مجموعه پنج هکتاری پیش بینی شده و با استفاده از یک سیستم اقتصادی از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه فعالیتها بهره مند خواهیم شد.

رئیس پارک علم و فنآوری امام خمینی قزوین گفت: بیش از ۱۰۰ هکتار مساحت شامل پارک علم و فنآوری و چشمه نور و طرح توسعه در محدوده این مجموعه علمی قرار دارد که با ساماندهی و تمرکز در کار می توانیم تحول علمی بزرگی در استان ایجاد کنیم. گرجی اضافه کرد: در سال گذشته هشت میلیون دلار صادرات محصولات دانش بنیان داشتیم و با کمک این شرکت ها قادریم ضمن تامین نیازهای داخلی با صادرات محصول به ارز آوری کشور هم کمک کنیم.    









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن