تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند به شكل شما و اموال شما نگاه نمى كند بلكه به دلها و اعمال شما توجه مى نمايد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820819468




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اوبامای اتمی بدون عذرخواهی بابت جنایت هسته‌ای به هیروشیما می‌رود وقاحت آمریکایی


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: اوبامای اتمی بدون عذرخواهی بابت جنایت هسته‌ای به هیروشیما می‌رودوقاحت آمریکایی
خبرگزاری فارس: وقاحت آمریکایی
چگونه کسی که طی 7 سال حضورش در کاخ سفید، آمریکا و جهان را بیش از هر زمان دیگری در معرض جنگ هسته‌ای قرار داده، می‌تواند به عنوان مخالف سلاح‌های هسته‌ای با قربانیان جنایت اتمی آمریکا در هیروشیما ابراز همدردی کند، آن هم بدون عذرخواهی؟!

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس به نقل از وطن امروز، چگونه کسی که طی 7 سال حضورش در کاخ سفید، آمریکا و جهان را بیش از هر زمان دیگری در معرض جنگ هسته‌ای قرار داده و رکورد بودجه تسلیحات هسته‌ای را در تاریخ شکسته است می‌تواند به عنوان مخالف سلاح‌های هسته‌ای با قربانیان جنایت اتمی آمریکا در هیروشیما ابراز همدردی کند، آن هم بدون عذرخواهی؟!  اما گویا باراک اوباما مصمم است این وقاحت خاص آمریکایی را در جریان دیدار اوایل خردادماه خود از ژاپن  به نمایش عمومی بگذارد. برای آنکه ابعاد وقاحت اوبامای اتمی هرچه کامل‌تر شود، سخنگوی کاخ سفید با تایید سفر رئیس‌جمهور آمریکا به هیروشیما که پیش‌تر آن را در چارچوب «تعهد مداوم (اوباما) برای دستیابی به صلح و امنیت در جهانی عاری از تسلیحات هسته‌ای» ارزیابی کرده بود، تاکید داشته این سفر نباید به منزله عذرخواهی بابت بمباران هسته‌ای این شهر توسط آمریکایی‌ها در واپسین روزهای جنگ دوم جهانی تفسیر شود.
جاش ارنست در آخرین نشست مطبوعاتی کاخ سفید گفته است اگر مردم سفر اوباما را به معنای عذرخواهی تلقی کنند این موضوع را اشتباه فهمیده‌اند، بلکه باید آن‌ را بخشی از تلاش‌ها برای دستیابی به دنیایی بدون تسلیحات هسته‌ای تلقی کرد! او همچنین به خبرنگاران گفت سفر اوباما به عنوان نخستین رئیس‌جمهور آمریکا به هیروشیما  پس از جنایت هسته‌ای سال 1945 این کشور، حق مردم هیروشیما و ناگازاکی، در راستای تحقق هدف وی برای داشتن سیاره‌ای بدون تسلیحات هسته‎ای است.
ارتش آمریکا صبح روز ۶ آگوست ۱۹۴۵ (15 مرداد 1324) با بمباران اتمی هیروشیما جان دست‌کم ۱۴۰ هزار نفر را گرفت. بمب اتم دیگری نیز 3 روز بعد شهر ناگازاکی را با خاک یکسان کرد و باعث کشته شدن دست‌کم 70 هزار نفر دیگر شد. اما سخنگوی کاخ سفید در اظهارنظری وقیحانه اقدام آمریکا در حمله هسته‌ای به هیروشیما و ناگازاکی را اقدامی دانست که «نه‌تنها آمریکا، بلکه جهان را از ظلم نجات داد» و گفت سفر اوباما به هیروشیما چیزی از ارزش‌های نسلی که به این هدف تحقق بخشیدند کم نمی‌کند: «رئیس‌جمهور قطعاً متوجه مسؤولیت ویژه آمریکاست. ایالات متحده کماکان تنها کشوری است که از تسلیحات هسته‌ای استفاده کرده است.
این بدان معناست که کشور ما مسؤولیت ویژه‌ای در راهبری جهان برای از بین بردن آنها (تسلیحات اتمی) دارد».
اوباما قرار است برای شرکت در اجلاس سران گروه 7 [6 و 7 خرداد 95] به ژاپن سفر کند. ماه گذشته که جان کری، وزیر خارجه آمریکا به هیروشیما سفر کرد، خبرگزاری فرانسه این کار را با هدف ایجاد مقدمات بازدید رئیس‌جمهور آمریکا از این شهر عنوان کرده بود.
دروغ بی‌شرمانه
اما در وصف تلاش‌های ضد هسته‌ای اوبامای اتمی همان بس که او با سیاست‌هایش جهان را دوباره به وضعیت جنگ سرد و تهدید اتمی متقابل قدرت‌های هسته‌ای فرو برده، رسما از امکان استفاده از سلاح اتمی توسط آمریکا سخن گفته، بزرگ‌ترین بودجه سالانه به‌روزرسانی تسلیحات هسته‌ای تاریخ آمریکا و جهان (حدود 300 میلیارد دلار)  را تنظیم کرده و نه‌تنها عملا در پس پرده به هسته‌ای شدن تعداد زیادی از متحدانش از جمله همین ژاپن در کنار کره‌جنوبی، آلمان، بلژیک، ایتالیا و حتی رژیم جنگ‌افروز عربستان سعودی چراغ سبز نشان داده بلکه طی 2 سال گذشته ذخایر موشک‌ها و بمب‌های هسته‌ای پنتاگون در اتحادیه اروپایی به دستور او به شکلی بی‌سابقه افزایش یافته است.
به گزارش نشریه مجازی  آمریکایی هافینگتون‌پست، اوباما با نقض کامل حرف‌های 7 سال پیش خود مبنی بر تعهدش به جهان عاری از تسلیحات هسته‌ای که در اجتماعی چندده هزار نفری در پراگ بر زبان آورد، با این توجیه که «تا رقیبم سلاحش را زمین نگذارد من همچنان بمب اتم می‌خرم» یک روند دیوانه‌وار رقابت اتمی در جهان به راه ‌انداخته که خود آمریکا طی 30 سال آینده در آن با پیش‌بینی هزینه‌های یک تریلیون دلاری برای گسترش و به‌روزرسانی تسلیحات هسته‌ای پیشتاز است.
در حقیقت همه می‌دانند سکوت سیاستمداران ژاپنی و رسانه‌های جریان اصلی تحت کنترلشان در مقابل اقدام بی‌شرمانه اوباما برای حضور بدون عذرخواهی در هیروشیما نه‌تنها حرکتی متعهدانه برای جهان عاری از سلاح‌های هسته‌ای نیست، بلکه برعکس یک اقدام فرصت‌طلبانه توسط توکیو و بدون در نظر گرفتن نظر مردم ژاپن برای ترغیب واشنگتن به نشان دادن چراغ سبز نهایی  برای هسته‌ای شدن ارتش ژاپن است. «استفان لندمن»، نویسنده و مجری رادیویی در شیکاگوی آمریکا  تلاش‌های اوباما را برای معرفی خود به عنوان چهره‌‎ای که مخالف بمب‌های هسته‌ای است چیزی جز یک «دروغ بی‌شرمانه» نمی‌داند.
از نظر او سیاست امنیت ملی ایالات متحده آمریکا که دارای بزرگ‌ترین زرادخانه هسته‌ای در جهان است، اجازه استفاده به اصطلاح «پیشگیرانه» از تسلیحات هسته‌ای را می‎دهد.
او به شبکه پرس‎ تی‌وی گفت: «این سیاست دولت [جورج دبلیو] بوش بود. سیاست امنیت ملی اوباما کپی کاربنی از همان‌چیزی است که بوش گفت. این ایده که اوباما به هیروشیما می‌رود و تعهد آمریکایی‌ها را به صلح و ثبات اثبات می‌‎کند، دقیقاً عکس سیاست ایالات متحده است».   مطلب فوق مربوط به سایر رسانه‌ها می‌باشد و خبرگزاری فارس صرفا آن را بازنشر کرده است. بازگشت به صفحه نخست گروه فضای مجازی انتهای پیام/

95/02/23 :: 09:52





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن