تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى مردى به همسر خود نگاه كند و همسرش به او نگاه كند خداوند بديده رحمت به آنان نگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802917358




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاخ سفید به عنوان لابی ایران عمل می کند


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: واشنگتن فری بیکن:
کاخ سفید به عنوان لابی ایران عمل می کند




کاخ سفید به عنوان لابی ایران عمل می کند و در تلاش است تجارت با ایران را افزایش دهد، اقدامی که کنگره با دقت آن را زیر نظر دارد.





واحدمرکزی خبر: پایگاه اینترنتی واشنگتن فری بیکن نوشت: کاخ سفید به عنوان لابی ایران عمل می کند و در تلاش است تجارت با ایران را افزایش دهد، اقدامی که کنگره با دقت آن را زیر نظر دارد.

این پایگاه اینترنتی آمریکایی در تفسیری به قلم آدام کردو افزود: مقامات دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا تلاشی بین المللی را به منظور تشویق بازرگانان و دولت ها برای از سرگیری تعامل با ایران سازماندهی می کنند.

به گفته نمایندگان کنگره و منابع متعدد این اقدام دولت اوباما موجب شده است اتهاماتی از سوی اعضای مهم کنگره مطرح شود مبنی بر این که کاخ سفید به عنوان لابی جهانی جمهوری اسلامی عمل می کند.

گفته می شود تلاش های دولت اوباما در راستای تامین منافع ایران که حتی فراتر از تعهدات قید شده در توافق هسته ای تابستان گذشته است، گروه ویژه اقدام مالی را تحت فشار قرار داده است باوجود نقش تهران به عنوان حامی اصلی تروریسم در جهان، تلاش های ضد تروریستی خود را که بر روابط اقتصادی تهران با دیگر کشور ها تاثیر می گذارد، کاهش دهد.

تصمیم گروه ویژه اقدام مالی با تلاش های چندجانبه علنی و غیر علنی مقامات ارشد آمریکایی به منظور ارتقای سطح تجارت جهانی با ایران همزمان شده است. تلاش های حمایتگرایانه از ایران که سکاندار آن وزارت امور خارجه آمریکاست، باعث ایجاد شکاف هایی در میان مقامات ارشد دولت اوباما شده که با این تلاش ها مخالفند.

در پی تصمیم هفته گذشته گروه ویژه اقدام مالی در زمینه کاهش اقداماتی که مانع تجارت سایر کشورها با ایران می شود، نمایندگان ارشد کنگره اکنون درگیر جدالی به منظور مقابله با تلاش های دولت اوباما در این زمینه شده اند.

حامیان دولت اوباما که به دستیابی به توافق هسته ای کمک کردند، از تصمیم گروه ویژه اقدام مالی که یک کودتا به نفع ایران تلقی می شود، استقبال کرده اند. مخالفان توافق هسته ای در کنگره در گفتگو با واشنگتن فری بیکن استفاده دولت از توافق هسته ای به عنوان بهانه ای برای لابی به نفع ایران را اشتباه توصیف کردند.

پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با فری بیکن مدعی شد این حقیقت را نمی توان نادیده گرفت که ایران همچنان کشور حامی تروریسم است. تا زمانی که در این زمینه تغییری ایجاد نشود، بازرگانان حق دارند درباره ورود دوباره به بازار ایران نگران باشند.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در هفته های اخیر به صراحت درباره تلاش هایش در زمینه کمک به اقتصاد ایران خارج از توافق هسته ای سخن گفته است.

بسیاری از کارشناسان معتقدند تصمیم اخیر گروه ویژه اقدام مالی بخشی از همین تلاش های کری بود.

سناتور تد کروز به فری بیکن گفت هدف هر سیاست مسئولانه ای در برابر ایران باید جلوگیری از دستیابی جمهوری اسلامی به سلاح هسته ای باشد نه اینکه یک بسته محرک اقتصادی در اختیار این کشور قرار داده شود. اما متاسفانه دولت اوباما دستیابی به توافق - هر توافقی - را تنها هدف خود قرار داد و در نتیجه چنین واقعیت اساسی را نادیده گرفت.

گروه ویژه اقدام مالی از دیرباز ایران را مرکز اصلی تامین بودجه فعالیت های تروریستی معرفی و دولت ها را تشویق کرده بود تا به منظور مجازات این رفتار به اقدامات مقابله ای مبادرت کنند. اکنون زمان بندی تغییر موضع گیری اش با تلاش های دولت اوباما به منظور کمک به تجار آمریکایی مانند شرکت هواپیماسازی بوئینگ برای انعقاد قرارداد چند میلیارد دلاری با ایران همزمان شده است.







تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن