محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1844912679
«فراموشی گناهان»ازعلامت های عاقبت بداست - پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی عقیق
واضح آرشیو وب فارسی:عقیق: یکی از علامت های بدعاقبتی این است که انسان گناهانش را فراموش کند و به چهار عمل صالحی که معلوم نیست قبول یا باطل است، مشغول باشد و معلوم نباشد که موقعیتش پیش خدا چیست. چه کسی می داند که موقعیتش پیش خدا چگونه است؟!عقیق: دعاهای هر روز ماه مبارک رمضان، دعاهایی لقمه شده، کوتاه و فشرده است. ادعیه ماه مبارک رمضان از حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) صادر شده و منبع آن کتاب زادالمعاد و بلدالامین است. علامه امینی(ره) در صفحه 214 کتاب زادالمعاد می نویسد: از ابن عباس روایت شده که رسول گرامی اسلام برای هر روز از ماه مبارک رمضان دعای مخصوص و با فضیلتی و پاداش فراوان ذکر کرده اند. بر این دعاها شرح هایی نوشته شده است از جمله مرحوم حجت الاسلام سیدعلی نجفی که در نیمه های شب های ماه مبارک رمضان سال 1409 هجری قمری در مسجد قندی تهران ایراد شده است. حجت الاسلام سیدمحمدعلی نجفی یزدی در سال 1326 هجری شمسی در شهر عارف پرور نجف اشرف به دنیا آمد. نامش را به نام مولایش امیرالمؤمنین (ع) علی گذاشتند. پدرش سیدمحمد باقر روحانی بزرگوار و اهل علم بود و جدش سیدعبدالحی در یزد صاحب کرامات بود. وی تحصیلات مقدماتی خود را در نجف گذراند و در 17 سالگی به ایران آمد، ابتدا در مجلس درس آیت الله مجتهدی شرکت کرد و سپس از درس اخلاق آیت الله حق شناس بهره جست و درس های اخلاقی پرشور و برنامه های سلوکی آیت الله حق شناس او را جذب کرد. پدرش مکرر به عتبات عالیات سفر می کرد در یکی از این سفرها سیدعلی که با پدر همراه بود در حرم حضرت علی (ع) در سن 19 سالگی به دست پدر، معمم شد. سیدمحمدعلی نجفی یزدی مدتی را در تهران در بیت علامه امینی زندگی کرد. آیت الله امینی (ره) همیشه در مقابل این سید عظیم الشأن از جای خود برمی خواست و دست او را به احترام مقام سیادت می بوسید. وی به زیارت جامعه، مناجات شعبانیه و مناجات خمسه عشر علاقه فراوانی داشت و آن روزها که هنوز خواندن دعای عرفه در فضای باز مرسوم نشده بود این مجلس را برگزار می کرد. سیدمحمدعلی نجفی یزدی در سال 1371 هجری شمسی در حالی که بیش از 46 بهار از زندگی اش نگذشته بود به دیار باقی شتافت. گزیده ای از شرح دعای روز بیست و یکم ماه مبارک رمضان را در ادامه می خوانیم: اللهمّ اجْعَلْ لی فیهِ الى مَرْضاتِکَ دلیلاً ولا تَجْعَل للشّیْطان فیهِ علیّ سَبیلاً واجْعَلِ الجَنّةِ لی منْزِلاً ومَقیلاً یا قاضی حَوائِجَ الطّالِبین. اینکه گفته اند کلام این بزرگان، مادون کلام خدا و مافوق کلام بشر است، کاملاً محسوس است. اگر خداوند تبارک و تعالی به کسی کمی نور بدهد، احساس می کند که این کلام کلام خدا نیست اما کلام بشر هم نیست. این همان منزل متوسط بین خلق و خالق است و «المنزلة بین المنزلتین» است. این منزل سومی بین خلق و خالق است که همان منزل امامت و ولایت است. «خدایا، در این روز برای من دلیل و راهنمایی به سوی مرضات و خشنودی های خود قرار بده و راهی در من برای شیطان قرار مده و بهشت را برای من محل نزول و آسایشگاه قرار بده، ای برآورنده حاجت های طالبین.» چند مطلب بسیار مهم در این دعا هست. یکی قسمت اول دعا که خدایا، برای من به سوی مرضات خودت دلیلی قرار بده. راهنما چیست و کیست؟ این بخش دعا از آن دو فقره دیگر بسیار مهم تر است و لذا بیان آن را به بعد از بیان دو فقره دیگر موکول می کنیم. ذکر خدا تنها مانع ورود شیطان به دل «ولا تجعل للشّیطان فیه علیّ سبیلاً» خدایا، در این ماه یا در این روز برای شیطان، سبیلی بر من قرار نده. سبیل شیطان وقتی است که دل تاریک شود و تنها مانعی که شیطان نمی شود در دلیل بیاید، فقط و فقط و فقط یک چیز است و آن ذکر خداست و الا هیچ چیز دیگر نمی تواند جلوی او را بگیرد. لذا کسانی که ذکرشان ضعیف است، حفاظ و سپری در مقابل شیطان ندارند و اگر گاهی می بینید که شیطان هم زیاد مورد هجوم قرارش نمی دهد به خاطر این است که زیر آبشان را زده است. وقتی هم شیطان زیرآب کسی را زد، دیگر برایش زحمت نمی کشد و نیرو نمی گذارد، برای اینکه می بیند او در سرازیری جهنم افتاده است و چون این خبیث خیلی کار دارد، دیگر او را راها می کند و به دیگران می پردازد. عجیب نیرویی است. الله اکبر! نمی گذارد نیرویش هدر برود. کسی تشبیه می کرد، مثلاً برای متوقف کردن اتومبیلی در راه اگر این اتومبیل ده گالن بنزین لازم داشته باشد، لازم نیست که هر ده گالن را از آن بگیرند بلکه اگر یک گالن هم بردارند، همان یکی که کم می شود او را در وسط راه می گذارد و خلاص. ابلیس این دشمن خبیث خدا، با انسان ها اینگونه معامله می کند، زیرآبا آن ها را می زند و بلایی به سرشان می آورد که دیگر برای او امکان برگشت نباشد و بعد در جریانات بعدی او را رها می کند این بسا از صلاة و صوم و نماز و حج و عمره هم غافل نشود. فراموش کردن گناهان از علائم سوء عاقبت امام (ع) فرمودند: یکی از علامت های بدعاقبتی این است که انسان گناهانش را فراموش کند و به چهار تا عمل صالحی که معلوم نیست قبول یا باطل است، مشغول باشد و معلوم نباشد که موقعیتش پیش خدا چیست. خدایا، به ما رحم کن. یک چیز بسیار بسیار مهمی که باید بدانیم و نمی دانیم این است که موقعیت ما پیش تو چگونه است؟ چه کسی می داند که موقعیتش پیش خدا چگونه است؟ دانستن این بسیار بسیار مهم است و چیزی نیست که به راحتی و بدون توجه بتوان از کنارش گذشت. نحوه برخورد خداوند با بندگان چون به کثرت جمعیت نیست. اگر صدها میلیارد برابر تعداد انسان ها اضافه شود، هر کدام پیش خدا یک موقعیت خاصی دارند و خداوند مثل کسی با او معامله می کند که انگار بنده ای غیر از او ندارد. خدا مثل خلق نیست که اگر جمعیت کثیر شد، دیگر نتواند کنترل کند. تو حسن، تو حسین، تو تقی، تو علی، تو و تو و تو و تو و هر کدامتان جدا جدا خدا دارید و نزد او حساب و موقعیت دارید. خداوند تبارک و تعالی مثل انسان نیست که مثلاً اگر دو نفر به او مراجعه کنند، جوابشان را می دهد ولی اگر دو هزار نفر شدند، دیگر نتواند. قرآن میفرماید این را خواهید فهمید: «وَلَقَدْ جِئْتُمُونَا فُرَادَىٰ کَمَا خَلَقْنَاکُمْ أَوَّلَ مَرَّةٍ»، دیدند تنها آمدید. «أَلْهَاکُمُ التَّکَاثُرُ»؛ تکاثر در دنیا شما را باز داشته بود، خیال می کردید که با این کثرت شاید از زیر قلم ما گم بشوید. فکر نکنید کسی به کسی نیست، نه! نه! خدا باهمه است. خدا در کنار نفر به نفر شماست. «ولا تَجْعَل للشّیْطان فیهِ علیّ سَبیلاً» سبیل شیطان این است که راهی در دل باز می کند و از آنجا دل را سیاه می کند هیچ نیرویی هم غیر از ذکر خدا نمی تواند مقابل شیطان بایستد. آن هم نه ذکر «سبحان الله» و «الحمدالله» این جلد و جلباب و قشر ذکر است. اینکه به زبان می گوییم پوست ذکر است. خوب است ولی پوسته روی ذکر است. گاهی می بینید پوست دست انسان است اما مغز ندارد. کما اینکه منافقین این گونه بودند. قرآن می فرماید: «لایذکرون الله إلا قلیلاً»، این ها خدا را به جز اندکی یاد نمی کنند، یعنی پوست ذکر دستشان بود ولی مغز نداشت. امام (ع) رسماً فرمودند: ذکری که ما می گوییم منظور این تسبیحات اربعه نیست. اذکار اربعه و تسبیحات اربعه جامع همه اذکار است که هم تسبیح، هم تحمید، هم تهلیل و هم تکبیر دارد، یعنی تمام اذکار در این چهار تاست. تمام اذکار شما یا تسبیح، یا تحمید، یا تهلیل یا تکبیر است که «سبحان الله» تسبیح و «الحمدالله» تحمید و «لاإله إلا الله» تهلیل و «الله اکبر» تکبیر است. حضرت می فرمایند: ذکری که ما می گوییم مقصود این چهار ذکر نیست و بعد می فرمایند: «و إن کان منه» بله، هر چند این هم بخشی از آن ذکر است، نمی خواهیم این را تقبیح کنیم ولی ذکر خداوند نزد حلال و حرام است. ذکر خیالی نه بلکه ذکر عملی منظور است که ببینی این ذکر، در وقت حلال و حرام آیا موضع تو را معین می کند یا نه؟ غافل ترین مردم مهم ترین ذکر را روز عاشورا در بدترین موقع گفتند. تکبیر بلندترین ذکر است. هیچ ذکری بالاتر از تکبیر نیست و لذا در تسبیحات اربعه تکبیر را آخر گذاشته اند. «والله اکبر» و بعد آن چیزی نیست. خوب است بدانیم این ذکری که صبح تا شب می گویم یعنی چه؟ معنای الله اکبر شخصی در حضور حضرت صادق (ع) گفت: «الله أکبر» و امام (ع) پرسیدند: «الله أکبر»، یعنی چه؟ «اکبر من ایّ شی ء»؟ معنی ظاهری اش این است که خدا بزرگ تر است. پرسیدند بزرگ تر از چیست؟ گفت: از همه چیز. امام (ع) فرمودند: خدا را محدود کردی. همه اشیا هر چقدر هم بزرگ باشند، چون محدود هستند، بزرگ تر از آن ها هم محدود خواهد بود. گفت: آقا، پس معنی آن چیست؟ فرمودند: «الله أکبر من أن یوصف»، خدا بزرگ تر از آن است که توصیف شود. تسبیح، تحمید و تهلیل توصیف هستند اما «الله أکبر» صحبت توصیف خدا نیست، یعنی ما نمی توانیم تو را توصیف کنیم. «بهشت» منزل بین راه اولیاء خداست «واجْعَلِ الجَنّةِ لی منْزِلاً ومَقیلاً» «خدایا، بهشت را برای من منزل قرار بده» چرا منزل؟ منزل از نَزَلَ و نزول می آید، یعنی خدایا من بهشت را به عنوان آخرین هدف خود نمی خواهم، بهشت را خستگی درکُنِ راه تو می خواهم. چون بهشت خستگی درکُن راه اولیاء خداست. چون هدفی بالاتر از آن دارند، مثلاً اگر شما بخواهید از اینجا تا مشهد بروید، توقف وسط راه برای خستگی در کردن و غذا خوردن است. هدف نیست. بهشت و حور و قصوری هم که در این دعاهای ماه رمضان می گوییم، هدف اولیا نیستند. گر گدا کاهل بود تقصیر صاحب خانه چیست کاهل نباشید. بلندهمت باشید. این تقاضا را جدی از خدا بخواهیم: «واجْعَلِ الجَنّةِ لی منْزِلاً ومَقیلاً یا قاضی حَوائِجَ الطّالِبین»؛ یعنی خدایا، این را از تو می خواهیم. هر چقدر هم بزرگ باشد، تو می توانی. بپردازیم به بخش اول دعا: «اللهمّ اجْعَلْ لی فیهِ الى مَرْضاتِکَ»؛ «خدایا، برای من دلیلی به سوی مرضات خودت قرار بده.» مرضات خدا همه سرمایه هاست، سرمایه هر چیزی، این است که خدا از بنده راضی شود. روایت دارد گاهی که خدا از بنده راضی می شود، به ملائکه می گوید تمام گناهان گذشته و آینده اش بخشوده است. الله اکبر! از عالم غیب به او خطاب می آید هر کاری می خواهی بکنی بکن، من تو را بخشیدم. البته این انسان خطا نمی کند. کسی که از ریشه او را بخشید ه اند دلش چنان نورانی می شود که سیاهی در آن راه ندارد. جریانات وقتی مهم می شود، انسان یادش می ماند. منبع:فارس
دوشنبه ، ۷تیر۱۳۹۵
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: عقیق]
[مشاهده در: www.aghigh.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]
صفحات پیشنهادی
پاداش روزه در ماه مبارک رمضان - پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی عقیق
ماه مبارک رمضان ماه صیام و روزه داری و با برکت رحمت و مغفرت همراه است ماه نزول قرآن دربردارنده شب با عظمت قدر ماهی که افضل ماه های سال است و روزها و شب های آن و ساعات و لحظات آن برترین زمان ها می باشد عقیق علیرضا ابوالفضلی ماه مبارک رمضان ماه صیام و روزه داری ماهی که به طامام زمان چه انتظاراتی از شیعیان دارند؟ - پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی عقیق
امام زمان عج از شیعیانش این انتظار را دارند که آن ها همدل و متحد باشند چرا که همدلی هم موفقیت دنیوی آن ها را در پی دارد و هم زمینه تعجیل فرج و ظهور عدالت گستر جهان را فراهم می سازد عقیق انتظار در مکتب تشیع یک حالت انسانی است که انسان به خاطر وجود آن ضمن پیراستن وجود خویش از بدعای روز سیزدهم ماه مبارک رمضان+صوت - پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی عقیق
شکیبایی در مقدرات الهی و کسب توفیق در تقوا و همنشینی با نیکان را در حالی در دعای روز سیزدهم ماه مبارک رمضان از خداوندگار مسألت می کنیم که او را روشنى چشم مستمندان می دانیم عقیق در دعای روز سیزدهم ماه مبارک رمضان می خوانیم اللهمّ طَهّرنی فیهِ من الدَنَسِ والأقْذارِ وصَبّرنی فیهشرط رستگاری استقامت است - پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی عقیق
ای کسانی که ایمان آورده اید هنگامی که با گروهی در میدان نبرد روبرو می شوید ثابت قدم باشید و خدا را فراوان یاد کنید تا رستگار شوید عقیق شرط رستگاری ایمان استقامت و یاد خداست جز دهم قرآن کریم دو سوره انفال و توبه را شامل می شود آیه ۴۵ سوره انفال در خطاب به رزمنده های میدانهانگاهی به حیات پربارمرحوم آیت الله یثربی(ره) - پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی عقیق
آیت الله یثربی مرداد سال ۱۳۵۸ از سوی امام خمینی ره مامور اقامه نماز جمعه در شهر کاشان شد و در اردیبهشت ۱۳۶۲ نیز طی حکمی از سوی امام ره به عنوان نماینده ولی فقیه در منطقه کاشان منصوب شد و تا آخر عمر شریف خود در این سنگر مقدس خدمت کرد عقیق آیت الله سید مهدی یثربی آخرین فرزند پسرعزاداری ۵ میلیونی در جوار علی بن ابیطالب(ع) - پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی عقیق
بیش از ۵ میلیون نفر از دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت ع در مراسم عزاداری شهادت اولین پیشوای پرهیزگاران در نجف اشرف مشارکت کردند عقیق تولیت مرقد مطهر حضرت علی ع امروز دوشنبه اعلام کرد که بیش از ۵ میلیون نفر از دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت ع در مراسم عزاداری شهادت اولین پیماجرای شعری که سبزواری برای رهبری سرود - پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی عقیق
در بخش هایی از کتاب حال اهل درد که زندگی نامه و خاطرات زنده یاد سبزواری است به ماجرای سرودن شعری از او برای رهبر معظم انقلاب اشاره شده است عقیق مصطفی فیض تدوینگر کتاب خاطرات استاد حمید سبزواری با عنوان حال اهل درد با اشاره به ارادت و علاقه شدید زنده یاد حمید سبزواری به مقامبرنامه های ویژه یک هیات در این شبها+عکس - پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی عقیق
هیات محبان فاطمه زهرا سلام الله علیها رزمندگان غرب تهران امسال در ماه مبارک رمضان برنامه های ویژه ای را تدارک دیده است عقیق امسال برنامه های هیات محبان فاطمه زهرا سلام الله علیها رزمندگان غرب تهران در بیست وچهارمین سال فعالیت خود در ماه مبارک رمضان همه شب ها از ساعت 22 30 آشب سیزدهم ماه مبارک رمضان در هیئت مکتب الزهراء(س) - پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی عقیق
مراسم سیزدهمین شب ماه مبارک رمضان با سخنرانی حجت الاسلام سید حسین مومنی و مداحی و مناجات خوانی حاج محمد رضا طاهری و کربلایی حسین طاهری در هیئت مکتب الزهرا س برگزار شد عقیق تصاویر این مراسم را ببینید دوشنبه ۳۱خرداد۱۳۹۵بازخوانی بیانات رهبرانقلاب در دیدار با شاعران - پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی عقیق
به سنت هرساله در شب نیمه ماه رمضان که با تولد امام حسن مجتبی ع مصادف است شاعران با رهبر معظم انقلاب دیدار خواهند کرد به همین مناسبت مهم ترین بیانات رهبری در دیدار با اهل شعر و ادب در سال های اخیر مرور می شود عقیق در گزارش حوزه هنری در این باره آمده است نکته مهمی که در طول سال-
گوناگون
پربازدیدترینها