تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820425873




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واتیکان اتهام‌ زنی ترکیه علیه پاپ را رد کرد


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
واتیکان اتهام‌ زنی ترکیه علیه پاپ را رد کرد




واتیکان با دفاع از موضع رهبر کاتولیک‌های جهان درباره "نسل‌کشی" خواندن کشتار ارامنه به عنوان یک ایدئولوژی در راستای برقراری صلح و سازش و نه جنگ، انتقادات کلامی آنکارا مبنی بر اینکه پاپ فرانسیس ذهنیت "جنگ صلیبی" دارد، به باد انتقاد گرفت.





خبرگزاری ایسنا: واتیکان با دفاع از موضع رهبر کاتولیک‌های جهان درباره "نسل‌کشی" خواندن کشتار ارامنه به عنوان یک ایدئولوژی در راستای برقراری صلح و سازش و نه جنگ، انتقادات کلامی آنکارا مبنی بر اینکه پاپ فرانسیس ذهنیت "جنگ صلیبی" دارد، به باد انتقاد گرفت.

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در جریان سفر سه روزه‌اش به ارمنستان مرتبا به نسل‌کشی ارامنه در سال 1915 میلادی توسط ترک‌های عثمانی اشاره کرد و این اقدام وی انتقادات و محکومیت‌هایی را از سوی مقامات ترکیه به همراه داشت.

پس از آنکه پاپ فرانسیس به محض ورود به ایروان در روز جمعه نخستین بیانیه‌اش را حول محور این موضوع منتشر کرد، نورالدین جانیکلی، معاون نخست‌وزیر ترکیه بیانیه‌های پاپ فرانسیس را مایه تاسف خواند و اعلام کرد، آنکارا این بیانیه‌ها را جدی نمی‌گیرد. جانیکلی گفت: هدف از انتشار این بیانیه‌ها تحت فشار گذاشتن ترکیه است. واقعا مایه تاسف است که شاهد تمامی نشانه‌ها و ردپاهای ذهنیت جنگ صلیبی در اقدامات پاپ و حوزه پاپی هستیم.

وی پاپ فرانسیس را به "جانبداری از ارزش‌های اتحادیه اروپا" متهم کرد.

ترکیه سازماندهی قتل‌عام بیش از یک میلیون تبعه ارمنی را که در سال 1915 میلادی در امپراطوری  عثمانی زندگی می‌کردند، رد می‌کند. آنکارا تاکید دارد، ارامنه‌ای که یک قرن پیش کشته شدند قربانیان جنگ جهانی اول بودند.

مدیر دفتر روابط عمومی واتیکان اتهامات ترکیه مبنی بر اینکه پاپ فرانسیس به خاطر استفاده از واژه "نسل‌کشی" در توصیف قتل عام 5 / 1 میلیون ارمنی در حقیقت ذهنیت جنگ صلیبی دارد به شدت رد کرد. کشیش فدریکو لومباردی، مدیر دفتر روابط عمومی واتیکان گفت: بیانیه‌ها و اقدامات پاپ فرانسیس هرگز حاکی از ذهیت صلیبی قلمرو پاپی نیست. تمرکز پاپ فرانسیس بر روح مذاکره معطوف است. پاپ فرانسیس طرفدار جنگ صلیبی نیست. او هرگز برای سازماندهی جنگ‌ها یا ساخت دیوارها تلاش نمی‌کنند بلکه قصد دارد بین طرفین درگیر پلی ایجاد کنند. اظهارات او هرگز علیه مردم ترکیه نبوده است.

علیرغم اظهارات تند ترکیه، پاپ فرانسیس در آخرین روز سفر سه روزه‌اش به ارمنستان هنگامی که یاد قربانیان را گرامی داشت به این رویداد غم انگیز اشاره کرد. وی گفت: اجازه دهید کلیسای ارامنه در صلح قدم بردارد و همدلی و صمیمت میان ما کامل شود. بیایید به درخواست انسان‌های پرهیزگار پاسخ دهیم، به صدای فقرا و اقشار ضعیف و بسیاری از قربانیان نفرت که جان خود را به خاطر ایمانشان فداکرده‌اند، گوش دهیم، به نسل جوان‌تر که به دنبال آینده‌ای عادی از تفرقه‌های قدیمی هستند توجه کنیم و به نور عشق، بخشش و سازش بپیوندیم.







تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن